Za uspeh u učenju savladajte brzo čitanje!

FOTO: Social ukmedia

Da? Tehnika brzog čitanja vam je neophodna. Evo par korisnih i praktičnih uputstava.
Pođimo od toga da je ljudski um dinamičan i kreativan, okrenut globalnoj slici, vizuelizaciji i obradi.

Pri prvom čitanju teksta mi se upoznajemo sa njim i čitamo svaku reč. Tad smo najsporiji i sve nam je bitno, jer ne znamo još šta je nebitno. Čitamo tečno, polako i sa razumevanjem.

U drugom čitanju kreće obrada, razdvajanje bitnog od nebitnog, odnosno, što bolje i jasnije razumevanje suštine i odbacivanje svega što nas odvlači od toga. Ako više rečenica obašnjava istu suštinu nečega dovoljno je da se obraća pažnja samo na jednu konciznu ili par takvih rečenica koje će to izraziti. U tom smislu vi sa strane dopisujete i upotpunjavate smisao na sebi razumljiv i jasan način (ako je potrebno i crtate), a istovremeno stvarate i vizuelnu sliku. U drugom čitanju ste isto spori, ne toliko zbog teksta, koliko zbog razumevanja suštine. Posle drugog čitanja ne smete više da ne znate šta je poenta pročitanog!

Pri sledećem čitanju i sam pogled na taj pasus vas sve većom brzinom podseća na smisao koji sadrži u sebi, jer vaša vizuelna memorija sada automatski određenu sliku vezuje za određeni sadržaj. Sada se vaš fokus pažnje izoštrava na određenu suštinu, veća je koncentracija, jer je um zaokupljen obrađenim informacijama i bavi se podsećanjem i povezivanjem. Pogled na jednu vašu sliku (koja nosi možda čak i kompleksan sadražaj) zahteva par sekundi, da bi je naš um obradio, dok pogled na rečenicu koja slovima izražava isti sadražaj zahteva više vremena koje na taj nacin gubite. Ne kaže se uzalud da slika govori više od 1000 reči!

EU%20GIF.gif

Tekst ne čitamo radi teksta samog, već radi sadržaja koji nosi u sebi, pa su reči samo jedan izražaj materije, a naše je da pronalazimo što efikasniji put do tog sadržaja. Svako od nas ima svoj način razumevanja, tumačenja, rezonovanja, logiciranja, i shodno sebi svako izražaj suštine obrađuje prema svom sistemu sposobnosti i organizacije. Jednu istu činjenicu svako od nas može zapamtiti na potpuno različite način, ali je bitno da je svako od nas naučio kako da je obradi i smesti u svoju memoriju.

Pri sledećim čitanjima istog teksta dešavaće se da bacamo pogled na slike, i misli se same nadovezuju, svaki put sve brže i brže. Na kraju ćete samo prelistati knjigu, a može se reći da ste zaista obnovili gradivo.

Um je pun kreativnih potencijala, ali njih treba istražiti, koristiti i razvijati svaki put korak dalje. Nema granica mogućnostima njihove nadogradnje. Tehnikom brzog čitanja trenirate svoj um, izoštravate koncentraciju, igrate se sa slikama, povezujete i pravite sopstvene foldere memorije, pri čemu razvijate logiku i kreativnost, štedite vreme i zagarantovano uspešno spremate ispite!