Vrednosti Generacije Y

Prevela: Tijana Ćuić

FOTO: Elitedaily

Ponekad je svet bezveze. Izvinite što sam tako surova, ali takva je i stvarnost – surova. Naša generacija je potpuno zavisna od tehnologije i konstantno joj je potreban društveni pečat odobravanja čak i za ispunjavanje onih dosadnih svakodnevnih obaveza.
Dok je tehnologija danas neophodna, imajući u vidu kako svet funkcioniše i pruža izuzetno efikasna sredstva komunikacije, na neki način nas je lišila stvarnih, razvijenih ličnosti.

Način na koji predstavljamo sebe na društvenim mrežama ne odašilje nužno pravu sliku o nama, a pošto su ti izbori identiteta namerni, a često i oni ka kojima težimo, mi počinjemo da gubimo iz vida pravu sliku o sebi. Da li uopšte više znamo ko smo zaista?

U vreme mog odrastanja, 90-ih, tehnologija je bila na početku ekspanzije. Nije bilo Ajfona, Ajpeda, Kindla i sl. “Barni i drugari” (u paketu sa osuđivanjem roditelja) su me odgajili.

Moja smerna i strastvena majka me je uvek ličnim primerom učila ophođenju prema drugima, prijateljstvu i ispunjavanju obećanja. Učila me je kako da bezrezervno volim, kako da učim za kontrolni i kako da se radujem malim stvarima u životu.
Iako se ja i dalje u životu vodim tim vrednostima i principima, viđam previše ljudi koji su dozvolili tim istim vrednostima da iščeznu. Ipak, nisam ni ja cvećka; dopustila sam društvu da me kontroliše, a ponekad padnem i pod uticaj materijalizma. Međutim, i dalje se pridržavam svojih moralnih principa, što je danas prava retkost.

Sa ekspanzijom tehnologije dolazi i gubitak ljudske vrednosti. Materijalne vrednosti postale su bitnije od onih moralnih uz koje smo odrastali. Hvalisanje je postalo prihvatljivije od skromnosti.

Uvredljiva kritika koja se graniči sa čistim zlom (a la Sajmon Kauel) postalo je popularnije od razumevanja ljudskih osećanja. Preljuba je postala normalna, svakodnevna stvar, dok se nekada smatrala neprihvatljivom. Šta se dogodilo želji za ljubavlju, stvaranjem, radom i prijateljstvom? Etika i prioriteti su nam potpuno iskrivljeni.

Društveni mediji su učinili komunikaciju opasno lakom, što je demoralisalo većinu naših prijateljstava. Danas ljudi izlaze napolje kako bi se videli a potom se fotografisali za Instagram, što je zabrinjavajuće.

Iako sam i sama žrtva te medijske okupacije, još uvek sam sposobna da tvrdim da je ona loša po društvo. Nažalost, mnogi su zaboravili lekcije iz svog razvojnog perioda – a stvari su se samo pogoršavale od vremena Majspejsa. Tviter, Instagram, Fejsbuk, Snepčet i ostali društveni medijski forumi učinili su lakšim odbacivanje svakog dečijeg saznanja o tome kako biti dobra osoba.

Mnogi izbori društvenih medija prikazuju nas negativnijim nego što smo sami nameravali da budemo, a dobar deo toga je neizbrisiv.

Društvo nam govori kako da budemo najbolji što možemo, u fizičkom smislu. Naše ličnosti su obesmišljene i beznačajne u poređenju sa tim kako izgledamo na fotografijama.

Moramo naučiti da prigrlimo istinske vrednosti i principe koje, u stvari, svi posedujemo. Ta svesnost mogla bi da nas poštedi brojnih skandala, poremećaja u ishrani, svađa i ostalih negativnih društvenih pojava. Učite svoju buduću decu da čitaju, da sanjaju, da čine dobre stvari za druge i da to čine bez ikakvih očekivanja za uzvraćanjem.


IZVOR: Elite Daily


Tijana je Miss Cellophane u večitoj potrazi za sopstvenim koloritom.