Većina malih firmi je stvorena globalno

FOTO: Tumblr

Prevela: Katarina Kovač

Ponašanje firmi koje je identifikovano u izveštaju „The New Internationals“ pokazuje globalnu prirodu čak i najmanjih firmi u Ujedinjenom Kraljevstvu. Skoro tri četvrtine malih firmi ima vebsajt tokom prve godine postojanja, dok otprilike polovina koristi onlajn bankarstvo i četvrtina ima prekookeanske dobavljače i kupce, a koriste i cloud servise za skladištenje podataka. Petina vlasnika malih i srednjih firmi su tokom prve godine takođe išli na međunarodna poslovna putovanja.

Međutim, većina vlasnika malih i srednjih firmi veruje da su započeli kao lokalna ili britanska firma, a ne kao evropska ili globalna, dok četiri petine priznaju da su više zabrinuti za lokalne rizike nego globalne pretnje. Ovaj jaz u percepciji ostavlja male firme izloženim „skrivenim“ ili „površnim“ rizicima (to jest rizicima izvan njihovih fizičkih osnova koje nisu prepoznali ili kojima nisu upravljali) i to prouzrokuje propuštanje šanse za značajni međunarodni rast.

Spoljne percepcije malih i srednjih firmi takođe doprinose ovom „prikrivenom“ riziku i tri četvrtine vlasnika takvih firmi se izjasnilo kako smatraju da je zastarelo mišljenje da su male firme automatski lokalne. Najveće brige koje se vezuju za međunarodno proširenje uključuju bankovnu sigurnost i prevare, virtuelne napade i ekonomski nemir. Ovo je stvarni problem, pošto je skoro trećina vlasnika malih i srednjih firmi doživela ovakve incidente.

PP%20GIF.gif

Studija takođe otkriva kontrast između Londona i ostatka Ujedinjenog Kraljevstva, tako da je verovatnije da će vlasnici malih i srednjih firmi baziranih u Londonu svoje firme predstaviti kao evropske ili globalne još od samog nastajanja i oni se opisuju kao „globalno fokusirane“ poslovne vođe.

David Svigciski, direktor trgovine malih i srednjih firmi u RSA-ju kaže: „Priroda tehnologije i današnjih poslovnih funkcija je takva da nijedna firma – ma koliko mala ili lokalna – nije bez mogućnosti za međunarodne prilike i izazove. Od onlajn bankarstva i stranih valuta do međunarodnih putovanja i zajedničkih poduhvata, nivo odvojenosti između britanskih i međunarodnih firmi je smanjen do nule i nagrada za međunarodni rast može biti ogromna”.

„Postoji hitna potreba za osavremenjivanjem stavova o malim firmama i rizicima sa kojima se suočavaju u kontekstu današnjeg globalnog poslovnog okruženja. Male i srednje firme su oslonac ekonomije Ujedinjenog Kraljevstva; treba da im pomognemo da dostignu svoj potpuni potencijal i da efikasno rukovodimo profilom njihovog rizika“.

Promena stavova

Kao rezultat ovog jaza u percepciji, male i srednje firme su premalo izložene međunarodnim prilikama i previše izložene međunarodnim rizicima, dok mnogi vlasnici ne smatraju da imaju dovoljno podrške u rešavanju ovog problema.

Dve trećine vlasnika ovih firmi nemaju plan rešavanja globalnih rizika. Studija otkriva da je to zbog nedovoljnog razumevanja prirode i ozbiljnosti globalnih rizika. Većina vlasnika malih i srednjih firmi smatra da je lakše razumeti lokalne nego globalne pretnje, dok tri četvrtine veruje da su globalni rizici velika nepoznatica malih firmi.

Oni takođe veruju da se podrška vlade malim i srednjim firmama povećava. Međutim treba im više informacija i podrške da bi mogli da razumeju i rukovode njihovoj izloženosti globalnim rizicima i da zgrabe prilike da se razvijaju međunarodno. Tri četvrtine želi više vladine pomoći kako bi ovo ostvarili, dok dve trećine kažu kako ih birokratija sprečava, a preko polovine želi više pomoći u rešavanju potencijalnog scenarija da Britanija napusti Evropsku uniju.

Što se tiče opširnih informacija i podrške, tri četvrtine vlasnika malih i srednjih firmi bi takođe prihvatili više saveta svog osiguravajućeg društva ili agenta osiguranja.

connected_world.png
FOTO: LinkedIn

Svigciski nastavlja: „Dok stavovi ne budu u toku sa realnom situacijom, male firme će biti nedovoljno izložene globalnim prilikama i previše izložene globalnim rizicima. Zajedno sa vladom, poslovnim grupama i osiguravajućim društvima radimo da poboljšamo razumevanje pritisaka i potreba malih firmi današnjice i da im pružimo potrebnu podršku“.

„Vlada obezbeđuje uveliko potrebne olakšice koje su propisane zakonom o preduzećima, ali je vlasnicima ovih firmi potrebno više znanja i samopouzdanja da vode, razvijaju i osiguraju svoje firme – koliko god da su njihove ambicije globalne. Industrija osiguranja, uključujući i agente osiguranja, poseduje mnogo znanja o malim firmama i može da pomogne obrazovanje njihovih vlasnika kako da na najbolji način ostvare svoj pun potencijal i da napreduju.

„Imati pristup novim tržištima je neophodno malim i srednjih firmama ukoliko planiraju da ostvare svoj pravi potencijal i da postanu velike firme budućnosti. U teškom i takmičarskom međunarodnom okruženju rastućim firmama je od krajnje važnosti mogućnost da pristupe dobroj vrsti podrške. Ovo istraživanje je korisan dodatak debati ove politike koja je u toku“, kaže Metju Fel direktor uprave za konkurentna tržišta, CBI.

IZVOR: Business Matters Magazine

Katarina je student engleskog jezika koji veruje da je sve moguće ukoliko se dovoljno želi.