Utisci sa Konferencije modernog preduzetništva

FOTO: Predrag Rebić

Načelne teme o kojima se govorilo su: „Startap preduzetništvo mladih” i Freelancing resursi u Srbiji”. Interesovanje od preko 100 prijavljenih i aktivnost mladih, na samom događaju, je opravdalo očekivanja organizatora.

Dolazilo je do spontanih debata, između učesnika i predavača. Postojalo je interesovanje mladih da se aktivno uključe, postave pitanje, daju komentar, diskutuju. Predavanja, tematski povezana, su se razvila u panel diskusiju modernih preduzetnika. Na koktel pauzi, uz posluženje, imali su Speed Networking, gde su se upoznavali, razmenjivali kontakte i ideje. Takođe, učesnici su mogli da se razonode i uz časopise Original i primerke Omladinskih novina.

_event_management.gif

Ideja ove konferencije je bila da se mladima, koji su na početku studija ili karijere, blagovremeno ukaže na neophodnost samostalnog neformalnog obrazovanja, kako bi bili spremni za zahteve tržišta rada. Zatim, da im se ukaže na to kako, šta mogu korisiti, a šta očekivati prilikom pokretanja sopstvenog biznisa.

Učesnici su imali prilike da čuju priče o najnovijim tehnologijama koje su u trendu. Upoznavali su se sa novom industrijom koja se razvija. Posebno je interesantno bilo čuti lične priče o startap-u uspešnih preduzetnika.

O čemu se govorilo na konferenciji?

Miloš Belčević, marketing kosultant i koordinator projekata, je govorio na temu „Freelance resursi i kako ih iskoristiti”. Objašnjavao je kako mladi na internetu mogu iskoristiti razne veštine kojima raspolažu. Kao frilenseri mogu raditi na jedan kreativan, dinamičan i profitabilan način, nevezani za kancelariju i fiksno radno vreme.

Imao je želju da prenese mladima savete kako da iskoriste ovu sjajnu mogućnost da zarađuju iz svoje sobe, kao što je on uspeo još tokom studija. Kako je sve krenulo, ispričao je prvog dana konferencije.

Aleksandar_Dasic.jpg

FOTO: Predrag Rebić

Predavač i marketing konsultant, Milena Milićević, je govorila na temu „Mitovi o preduzetništvu u doba Četvrte industrijske revolucije (i zašto život na Balkanu više nije izgovor)” u cilju razbijanja mitova sa mladim učesnicima i pokretanja priče u pozitivnom pravcu. Govorila je o uspešnim uzorima koji motivišu, afirmativnim idejama koje pokreću, o modelima poslovanja u inostranstvu, neprocenjivom iskustvu, koje je stegla radom u raznim zemljama.

ucesnik_4.jpg

FOTO: Predrag Rebić

Aleksandar Dašić, osnivač Portala Mladi, je govorio na temu „Značaj pravovremenog informisanja”, sa osnovnom porukom da nas do ostvarenja cilja deli velika želja i istrajnost. Bitno je da se na vreme počne sa radom na tome. Ispričao je kako sa svojim portalom živi svoj san, kako ga razvija i na koji način ga to ispunjava.

Osnivač agencije Experience i osnivač Omladinskih novina, Nikola Čubrilo, govorio je na temu „Moje iskustvo u startap preduzetništvu”. Isticao je da su mnoge druge stvari važnije od novca za stvaranje sopstvenog biznisa. Nakon više od 10 godina iskustva, Nikola Čubrilo je bio siguran u to. Kada je ideja prava, energija je veliki pokretač, a novac dolazi kasnije. Primerom svoje kompanije hteo je da ohrabri mlade da naprave iskorak u ostvarenju svog sna, pokretanju svoje kompanije ili realizaciji biznis ideje.

VUk.jpg

FOTO: Predrag Rebić

Dušanka Ilić, direktorka Kutpoint-a i osnivač globalne internet i marketing zajednice MUNplanet, predavala je na temu „Preduzetništvo u zajednicama znanja – izazovi razvoja i rasta", gde je govorila o tome šta je bitno za jednog mladog modernog preduzetnika. Čuli smo o njenom početku, iskustvu sa strancima u radu, osnivanju kompanije i jedne nove originalne društvene mreže.

Prof. dr Milenko Bodin je govorio o „Preduzetništvu na ličnom primeru”. Isticao je brojne aspekte preduzetništva u konkretnim uslovima i dao je svom predavanju pečat ličnog iskustva.

Marija_Mitrovanov.jpg
FOTO: Predrag Rebić

Osnivač CarGo aplikacije, Vuk Guberinić, je na konferenciji govorio na temu „Moderno poslovanje kroz jednostavnije plaćanje”. Kazivao je mladima o tome koliko je vremena potrebno za transakciju u današnjem svetu, gde se podrazumeva instant komunikacija. O tome šta nam je dostupno, a šta ne, kako su i zašto određeni poslovi u drugim zemljama odavno razvijeni, dok su kod nas još uvek startap.

Igor Gašparević, osnivač portala Trke, je pokrenuo temu „Pozicioniranje na tržistu i borba sa konkurencijom”. Pričao je o tome kako je, sticajem okolnosti, prvi put dobio medijsku akreditaciju ispred svog portala, za prisustvo na značajnim trkama formula u inostranstvu. Istakao je kako se borio i izborio svaki put, budući da je bio do kraja uporan.

Dusanka.jpg

FOTO: Predrag Rebić

Učesnica konferencije, Sofija Milenković, je za portal iSerbia podelila svoje utiske: „Drago mi je što sam bila među mladima koji su se osmelili da govore iz publike o problemu zapošljavanja, koji omladinu najviše pogađa. I u takvoj situaciji, predlagali su konstruktivna rešenja. Takođe mi se svidela ideja Speed Networking-a, koja nas uči da prihvatamo koncept preduzimljivosti, inicijativnosti i razmene ideja u poslovnom okruženju. Svakako ću se prijaviti i na Freelansing fest“.

Cilj konferencije je postignut, samam tim što se, dolaskom stotinu mladih, budi njihova svest o neophodnom konceptu preduzimljivog, mladog, svestranog čoveka u savremenom poslovnom okruženju.

Milena_Milicevic.jpg
FOTO: Predrag Rebić

Osim toga, pokazali su interesovanje za sledeći edukativni događaj, trodnevni Freelance fest. Mladi će uskoro imati jedinstvenu priliku da se upoznaju sa freelansing poslovima i da unaprede svoje poslovne sposobnosti kroz praktični mentorski rad, s ciljem unapređenja njihove zapošljivosti.

Posebno se zahvaljujemo se na saradnji:

- Fakultetu bezbednosti Univerziteta u Beogradu, Studentskom Parlamentu i Centru za menadžment nacionalne bezbednosti u okviru fakulteta;
- časopisu Original;
- Omladinskim novinama;
- štampariji GSM Šabac;
- piscu Vladimiru Baraću;
- fotografu Predragu Rebiću.