U čemu je bonton poslovnog razgovora?

FOTO: Poslovni

Prevela: Sanja Davidović

Ako vaš posao uključuje komunikaciju preko telefona, često ćete čuti ljude da upotrebljavaju svoj „telefonski glas”. Slično tome, čak i šefovi moraju da budu zvaničniji u određenim okolnostima u odnosu na druge i ovo je jednostavno deo prihvaćenog bontona poslovnog razgovora.

Korišćenje u praksi

Mnogi ljudi, koji većinu vremena ne treba da budu formalni, mogu imati tendenciju da „formalnost” doživljavaju kao „gušenje” ali u poslovnom smislu - to je apsolutna neophodnost. Neizbežno ćete naići na veliki broj osoba koje nikada ranije niste sreli ni licem u lice ni preko telefona. Ovo se ne odnosi samo na radnike u uniformama - podjednako važi i za trgovce i ostale čiji rad redovno dovodi u kontakt sa ljudima koje ranije nikada nisu sreli ili razgovarali. Ali formalnost je često veoma neophodna, s obzirom na to da verovatno poznajete različite vrste ličnosti sa kojima ćete se susretati dok ih stvarno ne sretnete.

Korišćenje „Gospodin, Gospođa ili Gospođica” uvek će vam dati dobar početak, dok ne saznate kako se osoba zove ili kako bi volela da je oslovite. Jednom kada pređete preko te prepreke, ako su vam rekli ime, koristite ga, i još važnije, zapamtite ga. Postoje brojni načini da trenirate svoje pamćenje kako biste se setite imena i to je korisna veština koju treba naučiti, naročito ako vam je predstavljeno nekoliko ljudi odjednom. Time pokazujete poštovanje prema drugoj osobi ako ste sposobni da se kasnije setite njenog imena.

-poslovna_komunikacija.gif

Držite pod kontrolom sve loše navike

Mnogi od nas imaju neke navike koje nisu naročito privlačne, zato treba da ih budete svesni i da ih izbegavate tokom poslovnog razgovora. Žvakanje žvake ili pokušavanje da nastavite razgovor punih usta, recimo, na svečanoj večeri ili čak na poslovnom ručku, nije dobar bonton i ovo su dva najočiglednija primera.

Slušajte dobro kao i što govorite

Iako svi želimo da ostavimo dobar utisak na poslovnom razgovoru, nemojte upasti u zamku koja se odnosi na to da nikada ne ućutite i da govorite samo o sebi i svojoj kompaniji. Razvijte veštine dobrog slušaoca i pokazivanja interesovanja (bilo da ste iskreni ili ne) za ono što osoba govori. Uspostavljanjem kontakta očima, klimanjem glavom s vremena na vreme i pravljenjem drugih izraza lica, na primer, smeškanjem, neizbežno ćete ostaviti utisak da ste slušali šta vam druga osoba govori i ukazati im na to da ste bili zainteresovani za ono što su imali da vam kažu.

Smanjujte stepen formalnosti tokom vremena

Ako se razgovor nastavi u budućnosti ili ako sretnete osobu ponovo, onda jednostavno možete izmeniti svoj stepen formalnosti koji bi odgovarao njihovom, pri čemu će vaš razgovor teći slobodno i prirodno. Pazite, ipak, na njihove prve znakove i signale, i ako ste u nedoumici držite se formalnog pristupa. Jedna od najvećih grešaka koju ljudi prave je pokušaj da pogode smisao za humor druge osobe i može se pokazati fatalno ako pređete tu neku latentnu granicu pristojnosti, pa budite svesni toga.

a320ae237f4cdf7432042b53aaef2e88.jpg
FOTO: Portal mladi

Završetak razgovora

Završavanje razgovora ponavljanjem imena osobe, rukovanje (ako je razgovor licem u lice), zahvaljivanje na njihovom vremenu (gde je to moguće) i razmena vizit kartica su načini na koji možete završiti razgovor, sigurni da ste održali poslovno i profesionalno ponašanje tokom celog razgovora.

Igrajte na sigurno

Konačno, držite se sigurnih tema za razgovor, naročito ako prvi put srećete sagovornika/cu. Pokušajte da ne skrenete sa teme ili da se ne uključujete u bilo koje sporne rasprave, i držite ton vašeg glasa relativno nisko i dostojanstveno, izbegavajući bilo kakve emocionalne reakcije.

Sve gore navedeno je dobra poslovna praksa i često ćete čuti da svi „dobri ljudi koji rade preko interneta” koriste ove i druge metode bontona poslovnog razgovora, kako bi poboljšali svoj ugled, što zauzvrat često znači više posla.

IZVOR: Work Etiquette


Sanja je večiti sanjar koja će pokušati da vam objasni nerazumljiv svet odraslih i njihove međusobne odnose.