иСербиа - Трачеви који уништавају фирму

Фирме треба да реагују на време и спрече ширење трачева међу својим запосленима, да предузму неопходне мере како би њихова репутација била сачувана. У наставку ћете видети како, као и пример тога колико један трач може да има негативан утицај.

ФОТО: El País

Превео: Марко Петронијевић

„Джорџ Р. Р. Мартин ће ове године одложити завршетак ’Ветрова зиме’, шестог романа саге ’Игра престола’, да би се фокусирао на други књижевни пројекат“ – овај трач, који је био изнет у јавност од стране многих медија, узнемирио је милионе обожаваоца из целог света који су ишчекивали да ће нови наставак о универзуму Седам Краљевстава стићи у књижаре ове године, након 5 година дугог чекања. Збрка на друштвеним мрежама је била толика да је сâм аутор морао да се изјасни о овоме на свом блогу, назвавши ову вест „чудном искривљеношћу, трачем, лажном информацијом и дезинформацијом“. Уколико је један трач у вези са једним романом фантастике у стању да изазове малу планетарну катастрофу, шта се све неће догодити када трач утиче на живот људи?

„Сви треба да будемо информисани, нарочито када се десе промене које могу да утичу на нашу фирму или наше радно место. Ако организација није у стању да обрати пажњу на ту потребу, вести ће стизати деформисане и преувеличане са других страна”, објашњава Марк Вихиланте, директор сарадник фирме Хуманнова. Пако Муро, председник фирме Отто Валтер Интернатионал, сматра: „У фирми се на крају скоро све сазна и ’радио Милева’ је много бржа од било ког другог медија комуникације, нарочито када се ради о ширењу нечег лошег“. Из тог разлога, може да буде штетно за утисак и углед једне особе, бренда или фирме да се допусти да трачеви преузму контролу. Понекад, упозорава Вихиланте, и „неповратно“.

<имг цласс="лфлоат" срц="хттп://с10.постимг.орг/вдqивц6рт/пост-06.јпг" />

ФОТО: Secovi MT

Изгледи за промену плате, промена радног времена или реструктурирање одељења неизбежно ће створити спекулације међу онима који тиме могу бити погођени, осим ако фирма не преузме ствар у своје руке, јер трачеви проналазе место само када званични извори ћуте. „Када нема формалне комуникације, неформална ступа на сцену“, каже Миријам Ортис де Сарате, водећи партнер „Центра коучинг студија“ (Центро де Естудио дел Цоацхинг). Према Наћу Родригесу Веласку, директору за комуникацију „ИНГ Банке Шпаније и Португала“, добар начин да се неутралише трачарење је да „комуникација тече отворено и јасно“. „Када су сви информисани о развијању пројекта, променама и напредовањима, трачевима се онда даје мање на снази, јер људи знају да ће моћи да приступе оригиналном извору да би се информисали“, додаје он.

Стручњаци се слажу да је скоро немогуће постићи да се фирма ослободи од трачева, али да може да се покуша да се њихов утицај смањи. Марк Вихиланте саветује: „Треба да будемо веома јасни у комуникацији са запосленима, и да не дозволимо да неко разуме поруку на свој начин“. Ако пак дође до погрешног тумачења ствари, важно је да се брзо реагује. „У тренутку када се открије трач, треба га разјаснити“, наглашава Исабел Лопес Тријана, стручни сарадник фирме Цанвас Естратегиас Состениблес. Чутање и игнорисање неће бити добри избори јер ће „наудити транспарентности фирме и само ће се постићи то да криза настави да расте“, додаје она, чак и када трач садржи нешто (или много) од истине. Тријана сматра да нас „грешке чине људским и стварним“, и додаје да се „више вреднује фирма која признаје своје грешке и потешкоће, него фирма која се претвара да их нема, иако се јасно виде.“

<имг цласс="лфлоат" срц="хттп://с22.постимг.орг/р12лртт5т/стоцкxпертцом_ид12514211_јпг_а3829377д12фе9е4885.јпг" />

ФОТО: Enterprise Europe Network

Наћо Родригес Веласко, међутим, верује да не треба да живимо опседнути гласинама: „У сваком процесу комуникације неизбежно је да се створе искривљености. Морамо да научимо да живимо са њима и да покушамо да их ублажимо“. Како? „Са више комуникације, више транспарентности и критичког духа како би се препознале грешке“, резимира он. Нови извори информација, као што су блогови или корпоративне друштвене мреже, играју важну улогу у „шушкању“ међу запосленима јер помажу да се демократизује ток комуникације. „Прошла су времена у којима је комуникација међу запосленима била у виду ПДФ формата, са званичним саопштењима фирме. Сада је дијалог отворен и двосмеран. Људи могу да питају, а фирма да објасни на флексибилнији и спонтанији начин“, тврди Веласко.

Токсични радници“ су обично први осумњичени када се тражи порекло трачева. „Неповољно окружење, проблематично или штетно, погодно је за трачарење јер су људи тада дефанзивни“, коментарише Марк Вихиланте. Личне освете такође могу да се остваре осмишљавањем малициозних гласина, чиме покушава да се уништи углед колеге или шефа испред неког трећег лица. Миријам Ортис де Сарате препоручује да се то сасече у корену: „Ако вам неко прича трач о другој особи, питајте га зашто то ради и ставите му до знања да ви нећете допринети томе да се исти прошири“.

<имг цласс="лфлоат" срц="хттп://с10.постимг.орг/6в4пздсвп/план-емпреса.јпг" />
ФОТО: Pyme

У изузетним случајевима, може да се деси да је управо фирма та која намерно пусти да трач кружи са циљем да заинтригира. Ортис де Сарате образлаже: „То је исти процес који следе и политичари. ’Пушта се бува’ не би ли се проверио утицај који би могла да има одређена мера. На пример, могуће смањење радног времена или промена у политици подстицаја, и у зависности од тога да ли је реакција мање или више бурна, одлучује се да ли ће нове мере бити и примењене“. Пако Муро истиче да кружење трачева у великој мери зависи од угледа који је та компанија спремна да створи међу својим запосленима: „Проблем је у томе што многи запослени никада нису видели извршног директора своје фирме, чак ни на видео снимку. Тако је на крају теже имати поверење у некога“.

Када страх паралише запослене

Једна од ситуација која највише погодује настанку трачева јесте давање отказа. Јачина и распрострањеност ових трачева биће директно сразмерна броју запослених које погађа. Педро Ђека, генерални директор компаније Ригхт Манагмент назначава: „Када се ради о овом специфичном случају, у гласинама се обично указује на мотиве за отказ, идентитет особе која ће бити отпуштена, као и на то како ће ове мере утицати на друге запослене. Ако је отпуштање колективно, спекулише се у вези са будућношћу одељења, сектора или читаве организације“. У оваквом сценарију, лажна вест може да буде нарочито опасна јер се „ствара неизвесност која је веома неповољна за мотивацију и продуктивност запослених који остају“, објашњава Ђека. Као резултат тога, фирма на крају може да изгуби вредне таленте на које је рачунала у будућности.


ИЗВОР: <а хреф="хттп://ецономиа.елпаис.цом/ецономиа/2017/02/16/ацтуалидад/1487248212_841584.хтмл"> Ел Паíс

Марко, човек који живи за своје сутра, а не за своје јуче

***

Прочитајте и:

Pet trikova za uspešnije pregovaranje
Sedam tipova toksičnih osoba
Koliko su promene važne za kompanije?

***

Овај текст настао је нашом жељом да млади, који желе да се опробају у превођењу текстова са шпанског, то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму, ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на radionicaspanski@gmail.com, са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Коментари

ВЕСТИ