Top 27 startap projekata ostvarenih u 2016. godini

FOTO: Stockvault


Biznis Insajder je razgovarao sa osnivačima i investitorima koji su se bavili rizičnim poduhvatima i pregledao finansijske podatke da bi identifikovao neke od najvećih startap projekata na početku 2016. godine. Neka od imena na listi su zvanično pokrenuta javno, dok su drugi još uvek u ranoj fazi formiranja kompanija.

Sledi top 27 start up projekata pokrenutih u 2016. godini.

Grail želi da razvije test za otkrivanje kancera u ranoj fazi.

O čemu se radi: kompanija Illumina, osnivač niza DNK tehnologija, udružila se sa investitorima Silicijumske doline da bi razvili test krvi za bilo koji tip kancera u ranoj fazi nego što je to prethodno bilo moguće.

Korišćenjem Illumina tehnologija, nova kompanija pod nazivom Grail je našla način da izmeri koncentraciju nukleinske kiseline - dela DNK koji cirkuliše u krvi izvan krvnih ćelija. Iako se najveći deo naše DNK nalazi izvan naših ćelija, naučnici neinvazivno koriste CNA testove za kancer i druge bolesti. Ambiciozni zadatak kompanije Grail: razvitak univerzalnog kancer-skrining testa.

Finansiranje: 100 miliona dolara od investitora, uključujući Arch Venture Partners, Bezos Expeditions, Bill Gates, i Sutter Hill Ventures. Illumina ostaje najveći akcionar.

Allbirds kompanija je osmislia obuću koja se cela sastoji od vune, što je ubrzo postalo kult favorizovan u tehnologiji tektstila

O čemu se radi: Potencijalni investitori su ovo nazvali najudobnijom obućom na svetu. Allbirds kompanija je prvi put predstavila patike od vune u martu 2016 godine. Allbirds koristi merino vunu poreklom sa Novog Zelanda, čiji se dalji proces obavlja u Milanu, u Italiji. Kao rezultat svega ovoga je tvrdnja zaposlenih u Biznis Insajderu da je ovo neverovatno udobna patika koja podseća na papuče od oblaka.

Finansiranje: 9,95 miliona dolara od Lerer Hippeau Ventures, Maveron, i drugih.

Lemonade prodaje vaše osiguranje na potpuno novi način

O čemu se radi: Lemonade je projekat osiguranja, čiji je prvi proizvod tajno pokrenut u septembru. Lemonade prodaje iznajmljene polise osiguranja za samo 5 dolara mesečno i porodično osiguranje za najmanje 35 dolara mesečno (stopa polise osiguranja varira). Celokupan posao se odvija preko aplikacija na internetu.

Ne postoje posrednici u osiguranju i nije u planu da ih ikada bude. Međutim, tamo gde većina osiguravajućih kompanija zadržava vaš novac koji ste platili kao profit, ispod svake plaćene potražnje, Lemonade uzima strogo 20% od celokupne rate osiguranja kao svoj udeo. Ako vi grupno plaćate više od godišnje potražnje, Lemonade donira novac u humnitarne svrhe po vašem izboru, bilo školi u koju idu vaša deca, ili već postojećim humanitarnim organizacijama.

Finansiranje: 60 miliona dolara Sequoia i Aleph.

Housparty je aplikacija za grupni video čet

O čemu se radi: od osnivača Meerkat-a, Houseparty je preko noći postao hit među tinejdžerima. Aplikacija za grupni video čet omogućava ljudima da se pridruže „grupama“ do osmoro ljudi koji se smenjuju u zavisnosti ko je na mreži.

Izgleda da su se investitori Silicijumske doline borili oko toga ko će finansirati najveću društvenu pomamu, Sequoia je uložila 50 miliona dolara, i tako pobedila ostale firme koje su želele da dobiju nagodbu.

Finansiranje: 69,5 miliona dolara.

Zipline je osmislio dron padobran koji bi dostavljao krv i lekove u zabačene delove Ruande

O čemu se radi: U poslednjih pet godina Zipline tim tajno radi na svom zadatku spasavanja ljudskih života. U aprilu, kompanija je otkrila svetu svoj projekat: dron koji može dostaviti 1,5 kilograma lekova i krvi. Ali ovo nije samo ideja – kompanija je u julu napravila raspored u dogovoru sa tamošnjom vladom, kako bi zdravstevnoj ustanovi Ruande uručila pomoć.

Finansiranje: 85 miliona dolara.

Thrive Global je novi projekat Arijane Hafington o zdravom životu

O čemu se radi: Arijana Hafington je u avgustu najavila da napušta Hafington post, organizaciju koju je osnovala pre 11 godina, da bi se fokusirala na novi projekat pod nazivom Thrive Global.

Thrive Global sebe opisuje kao „društvenu i potrošačku dobrobit i produktivnu platformu“. Kroz svoje knjige Napredak i Revolucija spavanja kao i putem društvenih medija i pojavljivanjem u mejnstrim medijima, Hafingtonova već dugo koristi svoj lični brend u cilju promovisanja tema o velnesu. Sada Thrive želi da njen brend pretvori u nešto više od samih knjiga i to kroz proizvode poput, jastuka za razmišljanje, sveća, dodataka ishrani i pravog kreveta za telefon.

Finansiranje: 7 miliona dolara.

Cheddar se kladi da može biti novi CNBC za mlade

O čemu se radi: Džon Steinberg nekadašnji predsednik BuzzFeed-a i generalni izvršni direktor Dejli Mejla, osnovao je Cheddar da bi predstavio novosti iz sveta biznisa kao mladalački preokret. Koristeći paywall, kompanija poseduje besplatne kratke snimke intervjua, nadajući se da će dvadesetogodišnjaci koji se razumeju u poslovanje platiti vesti shodno svojim interesovanjima.

Finansiranje: 13 miliona dolara.

Pearl će vam pomoći da pretvorite svoj glupi auto u najnoviji model

O čemu se radi: projektom koji je pokrenut javno u saradnji sa desetak inženjera koji rade u Apple kompaniji, Pearl pravi proizvode koji vaš stari auto pretvara u haj-tek model. Njihov prvi proizvod je ram za registarske tablice koji se može povezati sa vašim telefonom, koji pruža pregled kamerom ukoliko to vaš auto nema. Pet stotina dolara je skupo za početak, ali kompanija tvrdi da će ram kroz vreme napredovati i postati više od retrovizora.

Finansiranje: 50 miliona dolara Venrock, Shasta Ventures, i Accel.

Heptio želi da preuzme mejnstrim Kubernetes

O čemu se radi: Gugl je 2014. godine predstavio softver pod nazivom Kubernetes – alatku za upravljanje i održavanje ogromnih količina kontejnera koji se baziraju na tehnologijama koje su proizvedene da isto funkcionišu. Alatka je postala mega hit, tako da investitori u čitavom svetu to koriste kao delić Guglove magije u svojim računarskim infrastrukturama. Dva člana osnivačkog tima su pokrenuli novi projekat, Heptio , kako bi ga pretvorili u biznis i napravili dostupnim za mnoga preduzeća.

Finansiranje: 8,5 miliona dolara.

Lola je novi primer turističke agencije

O čemu se radi: Pol Ingliš, jedan od ko-osnivača kompanije Kayak, je osnovao turističku kompaniju Lola koja uzdiže industriju turističkih agencija 21. veka. Kompanija Lola je čet aplikacija koja povezuje putnike sa timom konsultanata koji vode računa o svakom detalju planiranja putovanja. Aplikacija predstavlja kombinaciju tehnologije veštačke inteligencije i iskusnog osoblja u cilju da ponude alternative korisnicima „uradi sam“ veb sajtova za putovanja.

Finansiranje: 20 miliona dolara od investitora.

Gladly je nova generacija softvera korisničkih servisa

O čemu se radi: Gladly je nova generacija softvera korisničkih servisa, napravljena za one koji šalju mejlove, tvituju i pišu žalbe. Kompanija uređuje kartice u vidu podrške tako da se sve informacije nalaze na jednom mestu, bez obzira da li kupac prvo šalje mejl ili poziva agenta kasnije u toku dana.

Finansiranje: 27 miliona dolara.

Winnie želi da bude novi Yelp za roditelje

calculator-385506_640.jpg

FOTO: Pixabay

O čemu se radi: Yelp je odličan kada želite da pronađete restorane ili kafeterije, ali top lista se menja ako je vaš prioritet da nađete mesto gde ćete moći da uvedete malu decu.

Winnie pomaže roditeljima da pronađu lokacije shodno svojim potrebama – bilo da je to negde gde će moći da promene deci pelene, ili bilo da je to mirno mesto gde će moći da podoje svoju decu – takođe im omogućava da podele svoja iskustva nakon posete kada se prijave na toj lokaciji.

Finansiranje: 2,5 miliona dolara

KnuEdge želi da prevaziđe Gugl i Intel

O čemu se radi: Knuedge se jedva može smatrati projektom. Dok su većina kompanija na listi tek osnovane, KnuEdge postoji tajno skoro već 10 godina. Nekadašnji administator NASA-e, Den Goldin se vraća da bi otkrio ono na čemu je radio proteklu deceniju: projekat je osnovan u San Dijegu sa jednom jedinom misijom: da prevaziđe Gugl, AMD i Intel sa „ključnim izumom“ sledeće generacije kompjuterskih procesora.

Finansiranje: 10 miliona dolara, investitori – nepoznati.

Modsy vam omogućava da vidite kako bi nameštaj izgledao u vašoj kući pre nego što ga kupite

O čemu se radi: Modsy vam omogućava da isprobate nameštaj u vašoj virtuelnoj kući pre nego što ga kupite. Ovaj startap transformiše slike iz vašeg prostora u onlajn model, kao u igrici The Sims. Nakon toga osoblje redizajnira vaš prostor, potom ga vi prilagođavate kako želite, lako menjajući raspored.

Finansiranje: 11 miliona dolara Norwest Ventire Partners i GV.

Awway brend je predstavio dodatak za prtljag

O čemu se radi: Dvojica bivših izvršnih direktora Warby Parker brenda - Džen Rubio bivši šef društvenih medija kompanije i Stef Kori bivši šef lanaca snabdevanja, udružili su se u osnivanju Away – turističkog brenda u cilju kombinovanja materijala visokog kvaliteta i inovativne tehnologije po pristupačnim cenama. Brend je debitovao na leto predstavljanjem prvog ručnog prtljaga i od tada su razvili dodatak za prtljag koji čak može napuniti vaš mobilni telefon.

Finansiranje: 11 miliona dolara.

Remedy pomaže ljudima da ne plaćaju previše bolničke račune

O čemu se radi: Većina završi tako što plaća određeni iznos bolničkih računa, a da pritom ne razumeju šta im se naplaćuje. Remedy želi da zaštiti potrošače od toga da plaćaju previše, tako što proverava celokupnu naplatu.

Korisnik povezuje svoj onlajn nalog za osiguranje sa sistemom i samim tim daje ovlašćenje kompaniji da povrati njihove medicinske podatke. Jednom kada daju dozvolu, tim specijalista za bolničke račune registruje naplate osiguranja do godinu dana i proverava da li je pacijent zapravo plaćao ono što treba. Kada sistem otkrije novu potražnju na vašem nalogu, jedan od unajmljnih specijalista odlazi do lekara i poteže dokumentaciju da se uveri da je tačna.

Finansiranje: 1,9 miliona dolara.

Juno želi da bude prijatnija alternativa za vozače

O čemu se radi: „anti-Uber“ startap Juno koji je osnovao preduzetnik Talmon Marko, koji se obogatio kada je osnovao Viber, aplikaciju za poruke, prodao je projekat kompaniji Rakuten za 900 miliona dolara. Juno projekat je, uistinu, prijatniji za vozače – potrebna je mnogo manja podela zarade, što vozačima ide u prilog. Do sada u Njujorku je projekat u beta fazi, tako da je malo ljudi imalo priliku da ga isproba.

Finansiranje: Navodno se profit podigao na okruglo 30 miliona dolara.

O čemu se radi: Accompany želi da vam stavi u džep chief of staff tako što će aplikacija sadržati dosije zaposlenih. S obzirom na to da je Linkedin odličan kada je u pitanju pozadina, Accompany vas priprema za sastanak tako što objavljuje skorašnje vesti kao što su informacije o određenoj osobi pa sve do informacija o kompanijama.

Finansiranje: 40,6 miliona dolara.

Nucleus menja izgled i funkciju interfona

O čemu se radi: Interfoni i nisu baš najprivlačnija tehnologija koju imate u kući, ali Nucleus želi da ih pretvori u najkorisniju. Podržan od strane Amazon kompanije, ovaj startap je napravljen kao touch screen uređaj koji se može postaviti bilo gde u kući i koji reaguje na govorne komande koristeći Amazon’s Alexa tehnologiju.

To je mnogo više od tipičnog interfona: Nucleus, takođe, omogućava da koristite audio i video čet između soba ili čak drugih kuća koje imaju isti sistem. Takođe, možete koristiti Alexa aplikaciju da čitate vesti ili da slušate muziku.

Nucleus se pojavio na tržištu u avgustu, i prvog dana je rasprodat na Amazon aplikaciji.

Finansiranje: 9 miliona dolara.

Comparably vam može prikazati koliko ste plaćeni u odnosu na vaše vršnjake

O čemu se radi: Većina ljudi želi da zna da li su dovoljno dobro plaćeni ali ne znaju kako da to saznaju. Comparably, novi konkurent Glassador-style kompanije, donosi transparentost kada se radi o plati i kulturi poslovanja.

Radnik može anonimno podneti izveštaj o plati, nivou iskustva, veličini kompanije, lokaciji, kao i o drugim faktorima. Sajt im, za uzvrat, pokaže kako se rangiraju u odnosu na svoje vršnjake koji su na istoj poziciji i koji imaju isti nivo iskustva.

Finansiranje: 6,5 miliona dolara od glavnog investitora Crosslink Capital, uključujući i investicije kompanija Upfront Ventures, Lowercase Capital, i drugih.

Nanit je moćan bebi monitor

O čemu se radi: Tehnologija i roditeljstvo su dve različite stvari koje uobičajeno ne idu jedno s drugim, ali Nanit ih kombinuje u vidu pametnog bebi monitora. Kamera snima vašu bebu dok spava, dajući vam ne samo pregled kolevke, nego i beleži kako i koliko beba spava. Takođe prati stvari poput toga koliko vašem detetu treba da ponovo zaspi i određuje mesto u kolevci gde beba najčešće spava.

Finansiranje: 6,6 miliona dolara.

Truebill želi da spreči da vas opelješe kada su pretplate u pitanju

O čemu se radi: Nakon što je shvatio da plaća 40 dolara mesečno neželjenu internet pretplatu, Jahua Moktarzada je odlučio da se postara da niko ne bude opljačkan od strane skrivenih internet pretplanika.

Kako ljudi nagomilavaju prijave na sajtove – Amazon, Netfix, Hulu - trebalo bi da budu svesni za kakve se usluge prijavljuju. Mokatarzadino rešenje je Truebill, aplikacija koja skenira vaš mesečni račun na kreditnoj kartici i pomaže vam da odjavite prijave koje ne želite.

Finansiranje: 1,9 miliona dolara.

coins-1015125_640.jpg

FOTO: Pixabay

Simple Habit želi da pomogne mladima koji su pod stresom

O čemu se radi: Nakon pregovora o prodaji njenog prvog startapa, Juna Kim je želela da pomogne mladim, prezaposlenim ljudima da se oslobode stresa pomoću jedne stvari koja je njoj pomogla: meditacija.

Simple Habit nije aplikacija o čakrama* ili sedenju u mraku 30 minuta meditirajući. To su dvadeset petominutne sesije za mlade profesionalce u pokretu – zauzete i skeptične ljude poput Kim koja je mislila da im meditacija nikada ne bi pomogla. Kompanija Apple je u maju istakla da je ovo jedna od onih novih aplikacija koje obožavamo.

*Čakre: glavni vitalni centri za napajanje tela energijom.

Finansiranje: Nepoznato.

Ritual proizvodi bolje vitamine

O čemu se radi: Postoji dosta vitamina, međutim, nakon što je bolje razmotrila, Katarina Šnajder je shvatila da većina tih vitamina ima zastarelu formulaciju. Na primer, većina unosi dovoljno vitamina C u svoju ishranu što nije toliko neophodno kada se radi o vitaminima, rekla je Šnajder za TechCrunch. Umesto toga, njen novi startap Rutual, svrstava sastojke vitamina iz različitih delova sveta i sklapa ih u najbolju potrebnu mešavinu.

Finansiranje: 5 miliona dolara.

Juicero želi da napravi najsvežiji sok koji ste ikada probali

O čemu se radi: Opisan jednostavno kao „Keurg za sok“, tri godine star startap je konačno javno lansiran u februaru. Proizvod je „pametan“ kuhinjski aparat povezan na wi-fi, koji kesice ispresovanog voća i povrća pretvara u ukusnu mešavinu. Nema pripreme, nereda, ili čišćenja, jednostavno stavite kesicu, pritisnete dugme i možete sipati sok.

Početna cena je 699 dolara i izazvala je velike kritike kada se radi o mladom startap projektu, ali investitori veruju da će se cena smanjiti čim kompanija bude napredovala.

Finansiranje: 118,5 miliona dolara.

Recharge vam omogućava da na minut iznajmite hotelsku sobu kada god vam treba odmor

O čemu se radi: nema svaka kancelarija fotelju za spavanje, tako da startap projekat Recharge , koji su osnovali četvoro ljudi u San Francisku, omogućava ljudima da nađu neko mirno mesto da odmore. U saradnji sa hotelima, ovaj startap omogućava mušterijama da nađu sobu da odspavaju, da se istuširaju nakon trčanja, ili da nađu mirno mesto da odmore i to im naplaćuju 0,6 dolara po minutu ili 40 dolara po satu. Kako je bilo pitanja za šta ovo još može biti korisno, startap ima ugrađen rejting sistem da osigura da se neželjeni gosti drže podalje od aplikacije.

Finansiranje: 2,3 miliona dolara.

Starry je napravio jači Wi-Fi za vaš dom

O čemu se radi: nekadašnji glavni izvršni director Aero kompanije Čet Kanodža osnovao je u januaru Starry , koji prodaje bežičnu opremu koja može povećati brzinu interneta do jedan gigabajt po sekundi, što je dovoljno brzo da možete da skinete film koji traje dva sata za samo nekoliko sekundi.

Ovaj startap je napravio prijemnik po nazivu „Starry Point“ koji je okačen na vašem prozoru kao antena. Možete povezati vaš bežični prijemnik ili da koristite njihov uređaj za bežični internet, koji košta 250 dolara i na čijem ekranu možete videti koliko je brza internet konekcija.

Finansiranje: 30 miliona dolara.


IZVOR: Business Insider