иСербиа - Шта један садржај чини виралним?

Шта је то што претвара један садржај у вирални? Једна студија је открила кључ успеха оваквих садржаја, показавши да се тај кључ налази у нашем мозгу чија је активност већа уколико се проналазимо у садржају који читамо или га сматрамо корисним за себе и друге, па је самим тим и већа вероватноћа да ћемо га поделити са другима.

ФОТО: Luis Maram

Превео: Марко Петронијевић

Студија коју је радила Аненберг школа за комуникације Универзитета у Пенсилванији (САД), разоткрила је мистерију која објашњава виралност једног садржаја на интернету, и то на основу можданих активности читалаца. У истраживању је учествовало 80 особа којима је мерена мождана активност посредством функционалних магнетних резонанци док су читали 80 чланака о здрављу сличне дужине, објављених у новинама Нев Yорк Тимес. Добровољци су током читања чланака морали да оцене своју заинтересованост и спремност да их препоруче другима, док су истраживачи вршили испитивања.

Емили Фалк, коауторка истраживања објашњава: „Људи читају и деле садржаје које повезују са сопственим искуствима, са својим осећајем о томе ко су или ко желе да буду. Деле ствари које могу да побољшају њихове односе, да учине да изгледају паметнији или саосећајнији“.

<имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с1.постимг.орг/49јдх6јхб/цонтенидо_вирал_пара_хацер_социал_медиа_ен_донос.јпг" />

ФОТО: Moran Creativo

Након што су анализирали неуронске податке, научници су изложили теорију да када људи бирају нешто да читају, да поделе или да препоруче другима, мисле на себе исто колико и на остале, што доводи до повећане активности у одређенним неуронским системима. Елајза Бек, друга коауторка овог истраживања, додаје: „Када мислиш о томе шта ћеш читати и шта ћеш поделити, оба размишљања су неминовно друштвене природе, а када тако размишљаш, обично мислиш на себе и на свој однос са осталима. Друштвени свет и концепт који имаш о самом себи су испреплетени“.

Са подацима мождане активности истих учесника, који су читали исте чланке, стручњаци су могли да предвиде виралност једног текста међу свим читаоцима новина Нев Yорк Тимес који су поделили ову групу садржаја укупно 117.611 пута на својим друштвеним мрежама. Кључ се налази у томе да се мождана активност у проучаваним регионима комбинује, несвесно стварајући сигнал који даје извесну вредност чланку, сигнал који указује на то шта ће се поделити даље, а шта не.

<имг цласс="лфлоат" срц="хттп://с15.постимг.орг/xсгфпхрнв/маркетинг-вирал2.јпг" />

ФОТО: Neuro Digital

„У пракси, ако створите поруку за коју ће читалац или читатељка да верује да ће је учинити бољим или бољом, или да ће побољшати њихове односе са другим људима, можете да предвидите да ће се повећати вероватноћа да се та порука подели“, објашњава Кристин Шолц, такође коаутор истраживања. Резултати овог истраживања објављени су у часописима Процеедингс оф тхе Натионал Ацадемy оф Сциенцес (ПНАС) и Псyцхологицал Сциенце.


ИЗВОР: Muy interesante

Марко, човек који живи за своје сутра, а не за своје јуче.

***

Прочитајте и:

Tračevi koji uništavaju firmu
Društveni mediji, zašto i kako?
Pročitajte tekst da biste ga komentarisali

***

Овај текст настао је нашом жељом да млади, који желе да се опробају у превођењу текстова са шпанског, то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму, ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на radionicaspanski@gmail.com, са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Коментари

ВЕСТИ