Svaki student se tokom svog školovanja susretne sa stresnim situacijama prilikom spremanja i polaganja ispita. U kojoj meri će taj stres uticati, zavisi od načina na koji se on bori protiv stresa. Iako svako od nas primenjuje one metode koje mu najviše prijaju, jedan od univerzalno najuspešnijih načina je svakodnevno bavljenje nekom fizičkom aktivnošću.

Autor: Isidora Gatarić

FOTO: pixabay

1. Šetnja u prirodi

Najlakša, ali i najpopularnija fizička aktivnost je kratka šetnja u prirodi. Jedna od najpopularnijih mesta za šetnju u velikim gradovima su gradski parkovi, koji obiliju zelenilom i stazama koje su baš za šetnju i predviđene.

Ukoliko ste srećnik, pa studirate u gradu koji se nalazi pored reke, jezera ili mora, onda vam šetnja nesumnjivo može biti još prijatnija i efikasnija. Iako se naizgled čini da jedna kratka šetnja ne može značajno da utiče na redukovanje stresa, doktori tvrde da to nije istina. Kako se često može čuti od lekara, šetnja povećava protok kiseonika (kao i sve ostale fizičke aktivnosti), a takođe i utiče na pojačano lučenje endorfina, koji je zadužen za naše dobro raspoloženje.

2. Plivanje

Činjenica da voda ima umirujuće dejstvo na um i telo čoveka podupire tvrdnju da je plivanje jedan od najefikasnijih načina da pobedite bilo kakav stres. Ukoliko u vašem gradu imate bazen, obavezno uplatite nekoliko treninga plivanja i već posle prvog treninga ćete osetiti koliko vam voda pomaže da se izborite sa stresom i da smanjite tenziju.

FOTO: pixabay

3. Joga i pilates

Iako su šetnja i plivanje daleko popularnije fizičke aktivnosti, poslednjih godina sve je veći broj onih koji se, ipak, opredeljuje za alternativnije načine vežbanja, kao što su joga ili pilates. Joga je definitivno jedna od najzahtevnijih, ali i najuspešnijih fizičkih aktivnosti koje redukuju ne samo stres, već u velikom meri utiču i na postizanje pozitivnog pristupa rešavanju problematičnih situacija. Ukoliko niste u mogućnosti da platite treninge joge u specijalizovanim joga centrima, postoje razni snimci laganih joga vežbi na internetu, pa možete u bilo koje doba dana vežbati po nekom od joga programa.

Veoma slično dejstvo na redukovanje stresa ima pilates, koji se neretko i kombinuje sa jogom prilikom personalizovanih, ali i grupnih treninga, a odlično utiče i na zatezanje muskulature celog tela.

4. Grupni i individualni sportovi

Osim toga što su obe vrste sportova odličan način da umanjite stres koji je povezan sa vašim studentskim obavezama, oni su odličan način i da poboljšate svoje socijalne kontakte. Možete se upisati na neki od mnogobrojnih grupnih sportova koji su vas oduvek privlačili, kao što su recimo odbojka, košarka ili neki egzotični ples, te na taj način pokušati da spojite i lepo i korisno. Ukoliko ste ipak ljubitelj individualnih sportova, tenis bi za vas bio odličan izbor da redukujete stres i tenziju, ali i da svoje telo održavate u odličnoj fizičkoj kondiciji.

Mi smo vam u ovom tekstu ponudili samo nekoliko najpopularnijih vrsta fizičke aktivnosti, što vas ne sprečava da se opredelite za neki kreativan ili sport koji ovde nije spomenut i da uspešno pobedite stres u svim budućim ispitnim rokovima.

Izvori: Alternativa za Vas / Anksioznost.net / Blic


Isidora je zaljubljenik u (psiho)lingvistiku i umetnost.

***

Pročitajte i:

Mnemotehnika – najefikasniji metod pamćenja
Studentski rituali koji donose sreću na ispitu
Kako da se prilagodimo digitalnoj transformaciji?

***

Uključi se! Ovaj tekst nastao je našom željom da stvorimo alternativni veb prostor za studente, gde mogu da pišu i informišu se o onim temama koje smatraju važnim. Ukoliko želiš da i ti pišeš za studentsku rubriku, tvoje ideje su dobrodošle! Nije potrebno prethodno iskustvo, već samo zainteresovanost za studentska pitanja. Da biste se prijavili kliknite OVDE. Prijem novih novinara vršimo do svakog prvog dana u mesecu!


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI