Savladajte ove veb veštine, ako ste preduzetnik
Pixabay

Nije potrebno da pišete algoritme za Gugl (Google)da biste razumeli tehnologiju izrade sajtova. Postoji nekoliko oblasti koje su vredne uloženog truda, za čije savladavanje nije potrebno da budete majstor za veb, a koje će proširiti vaše vidike i učvrstiti onlajn prisustvo.

Split testiranje i konverzije

U cilju poboljšanja stope konverzija posetioca sajta u registrovane korisnike, neophodno je poznavanje A/B testiranja. To je posebno značajno za komercijalne sajtove, ali i za bilo koji poslovni sajt gde se očekuje od posetilaca da izvedu određene radnje.

Uzmimo, na primer, advokatsku kompaniju koja želi da ubedi korisnike da zakažu besplatne konsultacije. Možete da pokrenete simultano testiranje raznih aspekata sajta poput teksta, boje i dizajna pozadine da dokažete koji od njih ima najveći uticaj na posetioce da zakažu konsultacije. To čak možete da uradite i besplatno preko Gugla . Ne postoji tačan niti pogrešan odgovor, jer A/B testiranje zavisi od izbora posetilaca sajta sa ciljem poboljšanja konverzije.

Ako razumete značaj studija slučajeva, to znanje ćete moći da iskoristite za neophodne promene u cilju poboljšanja stope konverzije. Pokušajte da proučite neke studije da vidite šta je drugima koristilo. Uvek možete da probate da promenite nekoliko elemenata na sajtu i vidite kako posetioci reaguju. Evo kratke liste ideja od kojih biste mogli da počnete:

1. svetlosni kontrast
2. promena klika/linka
3. povećanje fonta
4. povećanje praznog prostora
5. pojednostavljenje naziva/naslova
6. dodavanje citata/komentara

Vođenje bloga

Sama ideja bloga bi mogla biti odbačena od većine preduzetnika koji ne vladaju dobro modernom tehnologijom. Međutim, velika je korist ako primenite i naučite strategiju content marketinga (strategijski pristup marketingu u kreiranju atraktivnog sadržaja u cilju pridobijanja ciljne grupe korisnika). Postoji mnogo detaljnih vodiča za kreiranje i vođenje WordPress bloga, bez mnogo uloženog truda. Zapravo, kada jednom savladate proces postavke, bićete u stanju da kreirate blog za pola sata.

Najviše vremena ćete provoditi u vođenju bloga i kreiranju sadržaja. Tu stupa na scenu originalnost preduzetnika. Ako konstantno blogujete i kreirate zanimljiv sadržaj, korisnici koji tragaju za baš tim informacijama će vas lako izguglati pomoću ključnih reči._izrada_sajtova.gif

Korist od strategije content marketinga se vidi tek nakon praktične primene. Možete da oslepite čitajući studije slučajeva, ali se pravi rezultat vidi tek pokretanjem bloga. Ovaj vodič za početnike će vam pomoći da razumete zašto bi svaki preduzetnik trebalo da pokrene makar i jednostavni blog. Danas sve veći broj ljudi ima pristup internetu, a svi oni tragaju za informacijama koje će im biti dostupne zahvaljujući vama i dobro kreiranoj reputaciji vašeg biznisa.

Praćenje parametara pomoću veb analitike

Pomoću besplatne analitičke alatke Google Analytics moći ćete da dobijete uvid u prosečne navike vaših korisnika.

Mogu se pratiti različiti parametri poput posete vašem sajtu usmerene sa drugih sajtova, naslovnih strana i ključnih reči za pretraživanje. Svi su podjednako značajni jer možete naleteti na nešto što niste očekivali. Ako je ključna reč za pretraživanje ime vaše kompanije, to znači da ste već izgradili prepoznatljiv brend.

Drugi primer bi bio praćenje parametara naslovne strane sajta ako imate specifične ciljeve kao što su povećanje registrovanja korisnika putem mejl adrese i povećanje prodaje. Očigledan parameter za praćenje je prelaz korisnika sa naslovne stranice do potpune konverzije. Takođe razmotrite i parametre kao što su vreme zadržavanja i stepen otkaza poseta na veb sajtu.

Suština je da naučite koje parametre da pratite i šta oni znače. Preporučujemo ovaj vodič , ako želite da počnete od praćenja parametara naslovne stranice. Nažalost, za razumevanje ovog koncepta nije dovoljna teorija, već je potrebno da zaista uvežbate ovu analitičku veštinu da vidite kakav uticaj parametri imaju na vaše kreativne odluke. Dobra vest je da je ova metoda jednostavna i besplatna, a kada se jednom pokrenete savladaćete je brzo.

Dve besplatne alatke koje su vam neophodne za analitičko praćenje su Google Analytics i Google Webmaster Tools

Pixabay
Pixabay

Poznavanje osnovnih tehnika za rešavanje problema


Od preduzetnika se ne očekuje da budu upoznati sa izradom veb aplikacija do tančina, ali je razumevanje značaja interneta i veb-sajtova neophodno u ovo digitalno doba. Zabeležen je porast prodaje putem interneta od 15% tokom 2014. i još jedan skok od 14% u 2015. godini. Predviđa se da će prodaja preko interneta dostići cifru od pola milijardi dolara na godišnjem nivou do 2020. godine.


Sve više je kupaca koji se odlučuju za prodaju putem interneta, tako da se ovaj trend ne može zanemariti. Bez obzira da li prodajete preko interneta ili ne, za vaš posao je od krucijalnog značaja da imate onlajn prisustvo. Ako savladate osnovne veštine uštedećete dosta, jer će vam u suprotnom za svaki korak u vezi sa web hostingom, domenima ili osnovnim kodiranjem biti neophodni skupi veb masteri ili kreativne agencije.


Evo predloga šta bi zapravo trebalo da naučite:


1. Osnove HTTP/DNS i kako funkcioniše web hosting – ili da posedujete bar dovoljno znanja da platite hosting i dobijete veb-sajt.
2. Osnove WordPress instalacije i konfiguracije.
3. Ako nameravate da prodajete preko interneta, trebalo bi da naučite osnove SSL sertifikata.
4. Ako želite da prilagodite dizajn vašeg sajta, potrebno je da imate elementarno znanje u vezi kombinacije HTML/CSS.


Ako naučite da savladate jednostavne probleme koji mogu da iskrsnu na vašem sajtu, kao što su zamena jedne linije u kodu ili instalacija WordPressa, nećete morati nužno da se oslanjate na freelancere ili agencije što je zapravo cilj svega prethodno pomenutog.

 

Što se više razumete u poslovanje preko interneta, lakše ćete održavati svoje prisustvo na mreži. U digitalnoj eri sa velikim brojem potrošača prisutnih na internetu, ovakav sklop veština nesumnjivo je od velikog značaja.


Izvor: Entrepreneur