iSerbia - Satima sedeti za kompjuterom i očuvati zdravlje
Moderni poslovi u početku mogu da izgledaju kao poslovi iz snova. Kada uporedimo posao za stolom sa poslom koji iziskuje fizički napor, može nam se učiniti da je po naše zdravlje bolji posao koji ne zahteva svakodnevni fizički napor. Manje su šanse da se povredimo, a ni nema ni naprezanja tela.

FOTO: Perfect Imperfecte

Prevela: Aleksandra Vranić

Oni koji nisu navikli na uslove koje danas imamo na radnim mestima, ne shvataju da dugo sedenje ispred računara može izazvati brojne negativne posledice po naše zdravlje. Moderni profesionalci u IT sektoru i drugi radnici koji sede za stolom obolevaju od različitih fizičkih i mentalnih tegoba, koje izaziva sedeći položaj na radnom mestu.

Pravite pauze u sedenju

Naš najveći neprijatelj je produžen period sedenja, koji može da utiče na različite aspekte zdravlja. Prvo se naše držanje kvari (ako već nije bilo nepravilno pre nego što smo se zaposlili), zglobovi počinju da bole, gubimo fleksibilnost, a onda imamo sve manje i manje energije. Ovo su samo neki od problema.

Kad god napravite pauzu, bilo da pravite pauzu za ručak, pričate sa kolegom, ili planirate svoje sledeće aktivnosti - obavezno ustanite, prošetajte, istegnite se i dajte svom telu vremena da se regeneriše.

Vežbanje je obavezno

FOTO: Today Show

Čak i ako pravite redovne pauze tokom sedenja u kancelariji, treba da se bavite nekom fizičkom aktivnošću u slobodno vreme. Neke vežbe možete raditi i u kancelariji. Oni koji rade u IT sektoru u slobodno vreme se bave aktivnostima i hobijima koji su vezani za informacionu tehnologiju. Bilo da je to igranje kompjuterskih igrica, korišćenje društvenih mreža (putem telefona ili kompjutera) ili gledanje televizije, dok se bavimo ovim aktivnostima uvek smo u sedećem ili ležećem položaju.

Zato je neophodno da odaberemo neku fizičku aktivnost. Možete početi da se bavite trčanjem ili vožnjom bicikla. Skočite na tu traku za trčanje ili krenite u teretanu! Naravno, trebalo bi da istrajete u onome što odaberete, kako biste zaista osetili pozitivne efekte svog truda.

Sve vreme treba da mislite na svoje zdravlje, jer će to povećati vašu motivaciju. Ubrzo ćete shvatiti da aktivnost kojom se bavite nije nešto što morate, već želite da radite.

Sindrom karpalnog tunela je realna opasnost

S obzirom na to da nam je, dok držimo kompjuterski miš, ruka uvek u istom položaju i da stalno pravimo jedne iste pokrete dok radimo, možemo lako da obolimo od sindroma karpalnog tunela. Simptom koji možemo da osetimo je peckanje u palcu, kažiprstu ili srednjem prstu, koje uzrokuje stalni pritisak koji vršimo na medijalni nerv.

Ovaj simptom treba na vreme prepoznati i preduzeti potrebne mere da bismo ga se rešili. Postoje lekovi kojima lako možemo da preuzmemo kontrolu nad situacijom.

Mi smo ono što jedemo

Možda je teško naći način ishrane koja odgovara vašem načinu života, ali ako se opustite i samo počnete da jedete hranu koja se najlakše sprema (a to je najčešće nezdrava i brza hrana), možete da napravite sebi veliki problem.

U mnogim slučajevima, ljudi preteruju sa ugljenim hidratima, masnoćom i šećerom, što opterećuje naš sistem organa za varenje, pa se javlja problem suvišne težine. Na ovaj način vrlo brzo možemo postati gojazni. Takođe, nivo holesterola i krvni pritisak mogu značajno da se povećaju, što može dovesti do srčanih problema i drugih ozbiljnih obolenja.

Ono što treba da uradite je da se pobrinete da vaša ishrana bude uravnotežena i usklađena sa fizičkom aktivnošću koju ste izabrali. Teško je rešiti se starih navika, ali je neophodno da napravimo neke promene i da počnemo da radimo ono što je dobro za naše zdravlje.

FOTO: A Healthy New Way of Life

Naspavajte se!

Sve ovo će biti uzalud ako ne dozvolimo svom telu i umu da se odmore, što je neophodno za normalan dalji rad. Čak i ako sve ostalo uradimo kako treba, a samo dozvolimo da nam prebukirani raspored poremeti redovan san, naše napredovanje po pitanju zdravlja neće potrajati. Ako se ne naspavamo dovoljno nećemo imati dovoljno energije, bićemo razdražljivi i nećemo imati dovoljno motivacije da radimo tokom dana.

Kod nekih se javlja i poremećaj spavanja koji im onemogućava da normalno žive. Kod nas ostalih krivica za poremećen san je samo naša. Samo pazite da ne povredite sami sebe odlukama koje donesete pre nego što shvatite da imate poremećaj sna.

Postoje konkretne mere koje možete preduzeti da biste održali pravilnu rutinu spavanja. Ako vam ove mere ne budu pomogle, obratite se svom doktoru.

Treba ozbiljno da shvatite negativan uticaj vašeg modernog posla koje obavljati sedeći za stolom. U suprotnom, on može da se pretvori u velike probleme, koji nisu lako rešivi. Ako uspete da preuzmete kontrolu nad ovim zdravstvenim pitanjima, poboljšaćete sveukupni kvalitet svog života i moći ćete lakše da se nosite sa stresom. Stanje u kojem je vaše telo i um takođe pozitivno utiče na vašu sposobnost da donosite odluke, a samim tim i na uspeh na poslovnom planu.

Ne zaboravite da je ovaj način života iziskuje puno rada i da period navikavanja može biti težak. Mentalno se pripremite za ovo i nemojte očekivati da će se sve promeniti preko noći. Logično je da će se pozitivne promene javiti i to je ono što treba da vas motiviše u početku. Ako mislite da će vas nešto pokolebati u ispunjavanju vaše odluke, neka vam se pridruži prijatelj, kolega ili neko drugi ko će vas dodatno motivisati. Srećno!


Izvor: Lifehack

Aleksandra je osoba koja voli da uči i deli znanje sa drugima.

***

Pročitajte i:

Koji telefoni emituju najviše zračenja?
Trikovi za lakše pamćenje imena
Čemu može da vas nauči kartanje

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi, koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova, to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu, CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na prevodilacka@iserbia.rs, sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI