iSerbia - Problemi manjih preduzetnika
Dok preduzetnici velikih uslužnih kompanija sve više napreduju i šire svoje poslovanje, oni nešto manji, često odustaju. Zašto je to tako? Koja je tajna uspešnih preduzetnika?

Autor: Suzana Milošević

„Neuspeh nije fatalan, ali neuspeh da se promenite može biti.“ -Malkom Forbes

Sretavši se sa sve većim brojem zatvaranja manjih firmi, američka kompanija „Dun and Brodstreet“ uradila je istraživanje koje je pokazalo značajne probleme u poslovanju samih preduzetnika.

Iako bi većina njih rekla da problem leži u nedostatku sredstva ili u velikoj konkurenciji, istina je mnogo drugačija.

Njihov suštinski problem nije samo u konkurenciji ili samo u nedostatku sredstava, već je skup nekoliko, često povezanih problema, koji najčešće počinju i pre zvaničnog osnivanja firme.Tako da nedostatak sredstava može biti i marketinški problem, ali i planski. Isto tako, problem sa konkurencijom može biti povezan sa proizvodnjom, ali i u odnosu prema potrošačima, pa i u samoj taktici.

„Ne planirati, znači planirati neuspeh“. -Bendžamin Frenklin

Pojedinci započinju biznis ne razmišljajući unapred. Njihov plan, ako ga uopšte i imaju, odnosi se na kratak rok i nije precizno definisan. Početni kapital je veoma nizak, te nemaju nikakvu sigurnost.

„Kada se velika ideja pojavi na horizontu, preduzetnik joj neće dopustiti da propadne“. - Džonatan Gru

Dok velike kompanije znaju da je dobar marketing već pola odrađenog posla i ne štede na tome, pojedinci manjih kompanija i te kako štede pri ulaganju u svoje poslovanje.Nadaju se da će preporuke biti sasvim dovoljne. Preporuke jesu veoma značajne, ali da bi se uradio pravi marketing potrebno je iscrpeti sva marketinška sredstva i sve trikove.

Veliki preduzetnici znaju da dobro poslovanje pre svega znači napraviti dobar plan i uvek raditi na sebi. Oni idu u korak sa vremenom, prate nove trendove, ali i ostavljaju lični pečat. I na kraju uvek uče na svojim greškama.


FOTO:pexels.com

Suzana je veliki zaljubljenik u modu, pozorište, ples i prirodu.Život ne može da zamisli bez svojih životinja.Najviše ceni iskrene i hrabre osobe.

***

Pročitajte i:
Šta jedan sadržaj čini viralnim?
Tračevi koji uništavaju firmu
Pet trikova za uspešnije pregovaranje

***

Ovaj tekst je nastao našom željom da mladi, koji imaju šta da kažu i doprinesu informisanosti i edukaciji naše omladine, prenesu svoje ideje i saznanja. Ukoliko želiš da i ti budeš član našeg mladog tima i doprineseš razvoju naših ambicija, tvoje ideje su nam dobrodošle! CV i jedan tekst pošalji na urednistvo@iSerbia.rs uz Cc na office@iSerbia.rs, sa naznakom „Prijava / novinar“. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih novinara vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI