Pomoć učenicima na putu ka karijeri

FOTO: CVSteps

Preveo: Željko Pavkov

Primer izjave o svrsi posla je „želim pomoći bolesnima ili povređenima u izlečenju i rehabilitaciji“. Ova izjava ne sadrži zvanje, ali obezbeđuje smernice za istraživanje različitih karijera koje mogu da ispune taj cilj. Na primer, učenik sa tom svrhom može da istražuje različite karijere, kao što su medicinska sestra, lekar, fizioterapeut, nutricionista, fitnes trener, inženjer ili izumitelj proizvoda za osobe sa invaliditetom, itd. Karijera koju odaberu zavisi od njihovih sposobnosti i spremnosti da steknu odgovarajuće veštine, obrazovanje, obuku i akreditive. Idealno, izbor karijere će biti onaj koji iskorišćava njihove najbolje talente i u kome će uživati radeći.

Da li ikada kažete učenicima zašto ste izabrali da radite u oblasti obrazovanja? Učenici treba da od odraslih, koji rade u različitim oblastima, saznaju o različitim karijerama i da čuju šta ih to motiviše pri izboru karijere.

EU%20GIF.gif

Ja držim kurseve o uspehu na fakultetu i nekada sam čekao sve do kraja kursa da počnem da predajem o razvoju karijere, istraživanju i planiranju. Učenici nisu razmišljali o svrsi karijere do pretposlednje ili poslednje nedelje kursa. Nedavno sam počeo da dotičem ove ideje u drugoj nedelji kursa, tako da učenici znatno ranije imaju jasan pravac za svoje obrazovanje.

Imati svrhu u karijeri može učiniti njihovo obrazovanje relevantnim i verovatno će generisati unutrašnju motivaciju da studiraju i uče. Potrebno je da se učenicima obezbedi mogućnost za karijerno vođenje od strane savetnika, nastavnika i profesora u srednjoj školi i na fakultetu. Kako biste to postigli, ne morate držati kurseve o uspehu na fakultetu ili uspehu u karijeri, već možete nekoliko pitanja i ideja uvrstiti i u druge kurseve.

Evo nekoliko pitanja koje možete postaviti svojim učenicima tako da oni mogu da započnu sa procesom razmišljanja o svrsi njihove karijere:
1. Koju svrhu želite da postignete u svojoj karijeri?
2. Koje prednosti želite da ostali imaju kao rezultat posla kojim se bavite?
3. Kojim ljudima želite da pomognete?
4. Kako želite da doprinesete i da drugima učinite pozitivnu razliku?
5. Ako ste bogati i izaberete da radite, šta biste radili?
6. Koji problem ili potrebu u svetu biste najradije voleli da ispunite, odnosno, rešite?
7. Da znate da ne možete da ne uspete, kojim tipom posla biste se bavili?
8. Koje prirodne talente želite da razvijate i iskoristite u karijeri kako biste ispunili svrhu svog rada?

Ako očekujemo da učenici, koji nemaju samospoznaju i svrhu svog rada, izaberu titulu i karijeru, onda smo pogrešno postavili prioritete. Prvo, identifikovati svrhu će usmeriti učenike ka boljem izboru karijere. Ako pomognemo učenicima pri određivanju odgovarajućeg cilja u karijeri, onda će oni imati i svrhu sticanja dobrog obrazovanja.


IZVOR:Education Articles


Željko je vrcavi profesionalni prevodilac sa nemačkog i engleskog jezika, muzičar i fudbaler. Ukratko, jedan renesansni čovek.