Ovo su uobičajene greške honoraraca

FOTO: MWorker

Preveo: Miroslav Kiš

1. Postanu dobri u svom zanatu.
2. Naprave vebsajt.
3. Naprave svoje profile na društvenim mrežama.

I potom čekaju na klijente da ih zaposle.

Bez obzira na to koliko smo dobri u svom zanatu, kreativno društvo zaboravlja na jedan od najbitnijih zahteva za vođenje poslovanja: predstavljanje sebe.

1. Nemojte da očekujete da drugi vide vaš talenat

Potencijalni klijenti možda neće videti vašu brilijantnost iz razloga što nisu majstori u vašem zanatu. Vi morate da im pokažete zašto ste stručni, kroz podučavanje ili kroz pokazivanje kako izgleda proces pravljenja onoga što vi radite i zašto bi to koristilo nekome od njih.

Primer: Ukoliko kažete nekome: „Ja pišem sadržaj vebsajta“, to ne bi pomoglo nekome da zaposli pisca. Ako kažete: „Napisao sam sadržaj za određeni vebsajt, nakon što sam proveo 30 sati sa klijentima kako bih stekao uvid u njihove želje i potrebe. Nedelju dana posle oni su počeli da koriste sadržaj koji sam ja napisao i poslovanje im se povećalo za 500%“, onda je to mnogo je jači argument.

blog_5_mistakes_index.png
FOTO: Free Lancers Union

2. Ne trudite se da se dopadnete svakome

Ovo se uvek čini kao dobra ideja, ali je kontraintuitivna jer nedostaje fokus. Ukoliko shvatite šta određena grupa ljudi želi, ima potrebu ili oseća da je bitno, vi možete da pokažete vaše veštine i pošaljete im takvu poruku. Budite određeni.

Primer: Bilo bi skoro nemoguće postati poznat kao „najbolji veb dizajner ikada“, ali je izvodljivije da postanete poznati kao „veb dizajner za poslovne trenere koji je uvek na raspolaganju“.

3. Shvatite šta vaša publika, zaista, želi

Razlozi zašto ljudi zapošljavaju osobe poput vas bi mogli da budu oni koje ne očekujete. Kako to možete da otkrijete? Pitajte ljude koji su zaposlili osobe koje rade isto što i vi zašto su zaposlili tu određenu osobu. Obratite pažnju na njihove razloge i određene reči koje koriste. Potom, spojite te razloge i reči i vidite kako se vi kotirate na vašem vebsajtu ili na sastancima u poređenju sa njima.

Primer: Programeri koji se fokusiraju na startape u tehnologiji bi mogli da pomisle da bivaju zaposleni jer pišu dokumentovane i objektno-orijentisane kodove. Ali nakon razgovora sa startap-ovima koji zapošljavaju programere, oni mogu da shvate da programeri poput njih su zaposleni jer razumeju poslovne ciljeve i uzimaju te ciljeve u obzir kada pišu programe.

-poslovna_komunikacija.gif

4. Trudite se da budete bolji, ne drugačiji

Pokušavajući uvek da budete najbolji u svom polju je kao da stalno jurite za savršenstvom. Budite odlični u svom zanatu, to svakako. Međutim, uvek postoji rizik da će doći neko ko je tehnički iskusniji bolji od vas. Umesto toga, usmerite se na ono gde ste drugačiji, posebni. Kako su usluge koje vi nudite povezane sa vašom jedinstvenom vizijom? Svako može da nauči da barata alatom, ali ne može svako da ponudi stručnosti koju vi posedujete u svom radu.

Primer: Teško je takmičiti se kao dizajner sa drugim dizajnerima koji rade za 5 dolara. Ipak, ukoliko se fokusirate na šta to vaš logo govori publici vašeg klijenta i kako su godine vaše stručnosti postigle prave rezultate kod osoba koje su vas zaposllile, vaš rad će se onda isticati naspam ostalih.

freelancer_mistakes_resized.jpg
FOTO: Simply Business

5. Budite u kontaktu

Većina kreativaca postane zauzeta svojim poslom i zaborave da razlog zašto su zauzeti je zbog mreže na kojoj su radili. Propratite lidere, ponovo ostvarite kontakt sa prethodnim klijentima, ostanite u kontaktu sa kolegama iz drugih oblasti. Na ovaj način ćete smanjiti šanse da na vas kao stručnjaka zaborave ljudi koji bi mogli da vas prvi put zaposle, ponovo zaposle ili da nekog drugog upute na vaš rad.

Primer: Najlakši način da ostanete u kontaktu sa velikim brojem ljudi je kroz elektronski bilten. Dobri kreativci znaju koliko je bitna mejling lista za njihovo poslovanje i oni konstantno rade na ponudi vrednosti klijentima na njihovoj mejling listi tako što šalju novi sadržaj, linkove, detalje „iza scene“ i listu olakšica.

Umesto da sve vreme provedete radeći na sebi i svojim veštinama, odvojite malo vremena da biste shvatili ko je vaša publika, šta je njima bitno i kako možete da podstaknete dalju saradnju sa njima.

IZVOR: FreeLancersUnion


Miroslav je večiti avanturista, pozitivan mladić koji voli da putuje i upoznaje nove gradove i ljude i kasnije ih nosi u srcu sa sobom.

Pročitajte i:

Od mitova do činjenica
Top 10 misterije uma
Ko je prokleo Prokletu Jerinu