Složićemo se da je moda umetnost i rezultat vrhunske kreacije. Ali ne smemo i ne želimo zanemariti biznis stranu mode – moda kao ogranak industrije koji pravi velike profite i ima svoje biznis taktike koje su uvijene u najlepše materijale i boje, sve sa ciljem da izazove reakciju dopadanja koja je prvi korak na akciju kupovine! Sve je to savršeno „skrojeno“! Ali baš takva kakva jeste ona mami našu pažnju i interesovanje, što je mističnija i nedostupnija ona je primamljivija. Treba joj se posvetiti i prikloniti kako bi se razumela. Ne brinite, neko to radi umesto nas (Vas) – WANNABE MAGAZINE, online portal posvećen modi i životu u vezi sa modom. Nina Fićović, jedan od osnivača WB-a, je naš sagovornik. Diplomirala je na Filološkom fakultetu u Beogradu, odsek za italijanski jeziki, ali i na dobrom zapažanju šta je i kakav internet koncept potreban ovdašnjoj i sadašnjoj internet publici. Iz želje da izgradi sopstveni modni brend izgradila je inetrenet trend – WANNABE - ideja, koncept, biznis.


Nina Fićović će održati predavanje na konferenciji Srbija na vezi 2012 - tema: Šta nas očekuje u prvih godinu po dana poslovanja – od ideje do prvog profita. Više informacija ovde.

Kada se pogledaju podaci koji svedoče o posećenosti Vašeg portala i FB stranice, to deluje impozantno. Brojke su sledeće: više od pola miliona mesečnih poseta portalu, na Facebooku okupljate više od 31, 500 fanova a na Twiteru vas prati preko 1, 600 ljudi. Na šta prvo pomislite kada pogledate ove brojke: odgovornost, pritisak, zahvalnost ili...?

Prvo pomislim na rad i borbu, ali i na odgovornost i pritisak. Ipak mi se pored svih tih brojki čini da je sve to malo i nedovoljno. Brojke govore da je Wannabe Magazine postigao uspeh za kratko vreme, ali to nije ni trećina onoga što na prvom mestu ja očekujem i što se očekuje. Na neki način Wannabe Magazine je na samom početku, i ono najbolje tek predstoji.

Šta je differentia specifica WANNABE magazina?

Specifično u Wannabe-u je njegov koncept koji se iz dana u dan nadograđuje i promenljivog je karaktera. Uvek nešto novo nudimo našoj publici i na svoj način se obraćamo mladima. Svi naši tekstovi nose lični pečat. Pored toga, Wannabe Magazine, je alternativa postojećim izdanjima, čija je tematika vezana za modu, beauty i lifestyle, uz čest osvrt na društvenu situaciju. Ono što je bitno napomenuti jeste da u Wannabe-u pišu i rade mladi za mlade. Jedna od ideja WM-a jeste da promoviše mlade talentovane ljude i okuplja istomišljenike.

Prvi utisak koji ostavlja vaša "Online" redakcija je BROJNOST. Koji su mehanizmi kojim se saradnici-novinari uključiju i bivaju deo WANNABE ideje i brenda?

Naša redakcija jeste brojna i okuplja preko sto saradnika. Razlog tome je i naša Škola web novinarstva , tačnije online škola, u kojoj je nastava osmišljena tako da polaznicima pruži znanje i iskustvo neophodno za rad na web portalima, online magazinima ili za vođenje sopstvenog bloga i podeljena je na tri kursa od kojih svaki traje po mesec dana. Deo našeg tima sačinjavaju i studenti društvenih fakulteta, državnih i privatnih, koji na Wannabe Magazine-u mogu steći praksu od šest meseci. Takođe, vrlo smo polaskani činjenicom da je Inbox mejla naše redakcije (redakcija@wannabemagazine.com) pun poruka blogera, pisaca i novinara koji žele da budu deo našeg tima. To govori da smo na dobrom putu.

Diplomirali ste na katedri za italijanski jezik Filološkog fakulteta u Beogradu. Italija - moda - modni online magazin...da li je veza krajnje slučajna ili?

Ceo život se bavim različitim oblicima umetnosti, a ideja za Wannabe Magazine je proistekla iz toga što sam jedno vreme studirala modni dizajn i iz želje da izgradim svoj modni brend. Italijanski je samo još jedna od mojih ljubavi i Italija jeste modno inspirativna ali to nije bilo presudno u mom slučaju.

Koje su prednosti a koje mane Internet poslovanja? Na koji "zahtev" i "pravilo" internet poslovanja najtaže odgovarate?

Internet u Srbiji nije još uvek toliko razvijen i informisanost o potencijalima i mogućnostima interneta je nedovoljna, što se odražava na saradnju sa potencijalnim klijentima, koji usled te neinformisanosti ne uviđaju prednosti i neophodnost interneta kao novog medija. Još uvek nedovoljno novca su voljni da potroše na oglašavanje na internetu u odnosu na tradicionalne medije. To su mane. O prednostima bih govorila samo u svoje ime. Za mene je Internet jezik kojim govore svi, budućnost i sloboda izražavanja, kreativnost i pomeranje granica. Svoj posao volim pa samim tim sam u prednosti što imam mogućnost da to i radim. Ni na jedno pravilo ne odgovaram teško jer su pravila jasna kao i u svakoj igrici, ali ne odgovaram na zahtev koji je karakterističan za poslovanje u Srbiji, a to je očekivanje besplatnih usluga.

Dobra ideja nas vodi dobrom biznisu, ali šta nas vodi dobroj ideji? Kako ste Vi došli na ideju pokretanja modnog online magazina, šta Vas je motivisalo i podstaklo da razmišljate u tom pravcu?

Na prvom mestu ljubav prema modi, a zatim shvatanje i uviđanje značaja interneta kao medija jer u ovom periodu još uvek offline biznis modeli traže način da svoj model prebace na online. Što se tiče inspiracije, mene inspiriše bukvalno sve, dovoljno je samo da posmatram sa strane. A ono što pored neke vizije koju imate vodi ka dobroj ideji jeste uklapanje vizije u realne okvire kulturološke sredine u kojoj želite da plasirate tu svoju viziju. Motivisala me je ljubav prema zabavi, modi, sloboda komunikacije izražavanja koju tradicionalni mediji ne omogućavaju. Novo viđenje mode i lifestyle-a, realističniji pristup svemu tome, jer moda odavno nije samo privilegija pojedinaca. Takođe i modni blogovi. Njihova pojava je značajno promenila pristup svetskoj modnoj sceni.

Sve se više govori o značaju internet marketinga i promocije "proizvoda" putem socijalnih mreža. Postoji li bazični savet kada je reč o toj vrsti promocije? Bez čega se ne može i koja pravila se moraju poštovati?

Istina je da društvene mreže u mnogome pomažu promociju proizvoda. Putem Facebooka i Twittera osim što okupljamo istomišljenike trudimo se da svojim fanovima i pratiocima pružimo svakodnevnu dozu inspiracije, Vi to nazovite promocijom proizvoda. U skladu sa pravilima koje autori društvenih mreža postavljaju sva ostala su zanemarljiva jer publika ceni inovativnost, različitost i kreativnost. I to bi bilo jedino pravilo – predstavljanje „svog proizvoda“ na različite načine, kroz tekst, fotografiju, poruku... tako da bude dostupan svima.

Modni savet mladima za kraj...

Spoznajte sebe i pronađite svoj način modnog izražavanja. Ne kopirajte sve što vidite. Pratite trendove ali ih prilagođavajte svom stilu. Izučite malo modnu istoriju i njen društveni značaj da biste mogli da je stvarno razumete, volite i živite.

Komentari

VESTI