Neobične društvene mreže za mobilni

FOTO: Pixabay

Svet društvenih mreža nije tako podjednako podeljen kao što može da se čini na prvi pogled. Facebook ima daleko najveće „parče kolača“, dok je u svetu mobilnih aplikacija WhatsApp „nekrunisana kraljica“ po broju korisnika. Na primer, samo u Španiji, prema poslednjoj studiji o društvenim mrežama koju je sprovela agencija IAB Spain, više od 15 miliona korisnika interneta koristi ove društvene mreže, a 89% njih se povezuju koristeći WhatsApp, dok samo 69% ispitanika koristi Facebook preko mobilnog telefona. Ono što odmah možemo da uočimo jeste to da izbor društvene mreže uglavnom zavisi od uređaja koji se u tom trenutku koristi, što bi objasnilo i popularnost Instagram-a.

U poslednjih nekoliko godina, aplikacije kreirane isključivo za mobilne telefone su u porastu i za društvena povezivanja koriste se sve prednosti pametnih telefona, kao što su GPS, kamere, brzina i stalna internet konekcija. Iako u ovom trenutku uticaj ovih aplikacija nije toliki, zahvaljući inovativnim konfiguracijama i masovnom prihvatanju ove aplikacije bi ipak mogle da odu mnogo dalje nego što se to sada čini.

Swarm – Povezivanje kroz igru

Uprkos padu popularnosti medijskog giganta Foursquare, njihova mobilna aplikacija Swarm, napravljena 2014. godine, široko je prihvaćena. Swarm aplikacija predlaže korisnicima da podele svoju lokaciju kako bi drugi znali gde se tačno nalaze, kako bi lakše mogli da se sastaju ili, u najmanju ruku, zajedno komentarišu lokacije na kojima se nalaze. Sa druge strane, ova društvena mreža napravljena je sa elementima igrice i unapređivanjem profila preko prijavljivanja (check-in) u određenim trenucima, takmičeći se sa prijateljima i posećujući različita mesta dobijaju se virtuelne nagrade. Otključavanje virtuelnih nalepnica (stickers) i nestrpljivo sakupljanje istih pretvaraju ovu društvenu mrežu u neobavezno takmičenje.

gsmarena_001.jpg

FOTO: GSM Arena

Yik Yak – Društvena mreža blizine

Tvorci ove društvene mreže imali su za cilj da se njihova mreža koristi isključivo u okviru univerzitetskih kampusa, a kao inspiraciju su imali Facebook, koji je u svojim počecima povezivao studente istog univerziteta. U Yik Yak aplikaciji korisnici takođe stvaraju prijateljske mreže sa kojima dele brige, nude pomoć, upoznaju se i komuniciraju sa prijateljima koji se nalaze u njihovoj neposrednoj blizini. Razlika između ove i drugih sličnih mreža je u tome što je Yik Yak kreirana za manje zajednice i više je na lokalnom nivou. Ova aplikacija nije bila bez svojih kontroverzi, jer su zabeleženi slučajevi virtuelnog zlostavljanja preko ove aplikacije čak i u školama. Od tada je ova aplikacija namenjena samo starijima od 17 godina.

2014-03-25-_Yik_Yak1-thumb.png

FOTO: The Huffington Post

Peach – Magična reč

Radi se o aplikaciji jednog od tvoraca aplikacije Vine, koja se takođe bazira na jednostavnosti i brzini konfiguracije, kao i na brzini slanja poruka između korisnika ove društvene mreže. Osim što omogučava slanje slika i video sadržaja, Peach ima i seriju posebnih komandi koje se zovu „magične reči“ (magic words), čijim se ispisivanjem aktiviraju određene aktivnosti. Ovo su samo neke od komandi koje aplikacija podržava: „eho“ (echo) stvara animaciju teksta koji smo napisali, „plej“ (play) započinje igricu u aplikaciji, „baterija“ (battery) šalje našim kontaktima koliko procenata baterije nam je preostalo, „vreme“ (weather) nam daje informacije o vremenskim prilikama za našu lokaciju, „raspoloženje“ (mood) obaveštava druge o našem trenutnom raspoloženju, „natpis“ (caption) nasumice dodaje tekst za GIF animaciju.

AAEAAQAAAAAAAAZ7_AAAAJDJm_Yz_Ay_Zm_Fh_LWY2_Zm_Mt_NDU4_MS05.jpg

FOTO: LinkedIn

Musical.ly – 15 sekundi slave

Ovo je aplikacija koja je napravila pravu senzaciju među adolescentima i koja im je omogućila da ostvare svojih 15 sekundi slave. Upravo je 15 sekundi maksimalna dužina trajanja muzičkog videa koji se može napraviti na platformi Musical.ly. Pevanje poznatih pesama, uz prenaglašene gestove i beskrajne promene uglova iz kojih se snima video, je ono što je najpopularnije na ovoj društvenoj mreži. Takođe je moguće i dubliranje scena iz filmova i serija, kao i nasnimavanje sopstvenog glasa preko.

06-musical-ly.w190.h190.jpg

FOTO: Nymag

Osnovna ideja ove aplikacije je da se podstakne kreativnost korisnika, da njihovi videi postanu viralni slično kao videi „jutjubera“, samo sa manje zahtevnom produkcijom. Iza svakog postavljenog videa stoji brojna zajednica koja ostavlja dobre ili loše komentare, komentarišući interpretaciju svakog „mjuzera“ (muser), kako se nazivaju korisnici ove mreže. Snepčet (Snapchat) je najbliži konkurent ove aplikacije, a razlika između njih je to što Musical.ly ne briše videe, tako da korisinici moraju da se potrude prilikom postavljanja sadržaja.

Happn – Upoznavanje sa osobama koje susrećemo

Tehnologija je toliko ušla u naše živote da nam pomaže i da upoznamo potencijalne partnere. Naime, radi se o delu tržišta koje je u poslednje vreme u najvećem porastu i gde se konstantno povećava ponuda novih aplikacija, među kojima je i Happn. Happn polazi od od toga da treba da upoznamo ljude sa kojima se svakodnevno susrećemo. Pomoću ove aplikacije, i zahvaljujući GPS-u, stvara se vremenska linija gde se pojavljuju i drugi korisnci koji su se tokom dana nalazili u našoj blizini, u radijusu od 250 metara. Dovoljno je samo da smo zainteresovani za neku od ovih osoba, da to pokažemo i sačekamo da dobijemo crush, odnosno da druga osoba prihvati naš zahtev za upoznavanje. Bez ovog odobrenja, aplikacija ne dozvoljava razgovore između dvoje korsinika. Happn garantuje privatnost i sigurnost svojim korisnicima kako bi se izbeglo uznemiravanje, što je svakako jedna od najbitnijih mana aplikacija sa sličnim namenama.

happn-app.jpg

FOTO: Business Insider

Fanbit – Društvena mreže sa latino ukusom

Radi se društvenoj mreži, kreiranoj u Meksiku, koja pretenduje da bude lider društvenih mreža Latinoamerike. Bazira se na društvenoj igrici, tačnije, naše učešće na ovoj mreži pretvara se u igricu. Koristeći ovu društvenu mrežu, korisnik dobija poene za objavljivanje i deljenje, pravljenje internet mimova ili razmenu pesama sa drugim učesnicima, između ostalog. Upravo u sferi muzike ova aplikacija i ima najviše uspeha (okupljanje fanova za koncerte i nastupe).

Zanimljivo je da u ovoj aplikaciji nagrade nisu samo virtuelne, već postoji mogućnost otkupljivanja virtuelnih bodova za stvarne poklone. Ova društvena mreža sadrži grupna i javna ćaskanja, gde učesnici sa sličnim interesovanjima mogu da razgovaraju. Fanbit je bio uspešno finansiran preko Kickstarter plafrome za finansiranje, kako bi se poboljšali tehnički kapaciteti i teritorijalna pokrivenost ove aplikacije.

fan-696x392.jpg

FOTO: Oscar Mario Beteta

Chatous – Povratak četovanju iz 90-ih

Chatous je nešto kao povratak Internetu iz prošlosti, ali sa tehnologijom današnjice. Radi se, naime, o društvenoj mreži koja nastoji da povrati stil četovanja iz 90-ih godina, sa platformom sličnoj, na primer, „Pričaonici“ Krstarice, gde je dovoljno da uvedemo temu koja nas zanima pomoću haštega koji nas nasumično upućuje u grupu u kojoj možemo diskutovati o toj temi. Kao u „stara vremena“, ova aplikacija nam dozvoljava da menjamo čet i ime profila u svakom trenutku i, u isto vreme, uključuje i prednosti današnje mobilne tehnologije poput slanja videa, slika i audio-snimaka sa vremenskim rokom trajanja.

Chatous.png

FOTO: Ampercent

vTime – Društveni život preko avatara

Za kraj, predstavićemo vam aplikaciju koju čini inovativna kombinacija – društvena mreža i virtuelna stvarnost. vTime je društvena mreža za koju je potrebno korišćenje RV naočara (na primer: Google Cardboard, Oculus Rift, Samsung Gear i druge). Ova društvena mreža nas uvodi u digitalnu eru gde ćemo imati avatare putem kojih ćemo komunicirati sa avatarima drugih korisnika, slično kao u igricama simulacije, kao što su Second Life, Sims ili Animal Crossing. Neka od zanimljivih mesta gde mogu da se odigraju sastanci su, na primer, Severni pol ili morsko dno (aplikacija nudi mogućnost 19 različitih scenarija). Osim toga što imamo mogućnost da uživo pratimo ono što naš avatar radi, možemo i da ćaskamo sa drugim avatarima, kao da se radi o običnom sastanku, ili da napravimo selfi sa našim prijateljima iz Vtime-a.

vtime-avatar.jpg

FOTO: Road to VR


IZVOR: El Pais