Napravite i vi sjajan vlog!
Pixabay

Bez snimanja video sadržaja gubite ovu sjajnu priliku. Blogeri koji koriste video snimke imaće veću šansu da privuku široku publiku i da se izdvoje od konkurencije. Ovaj vodič će vam omogućiti informacije koje su vam potrebne da podržite napore video blogovanja i snimate videe kao prava YouTube zvezda.

Da li da pokrenem blog ili vlog?

Prvo najbitnije. Kako osoba donosi odluku između video blogovanja (vlogovanja) i više tradicionalnih članaka baziranih na pisanoj reči? Mi kažemo: zašto donositi odluku uopšte? Kombinacija objava u vidu tekstova, slika i video snimaka daje vam više fleksibilnosti u načinu prezentovanja vašeg sadržaja, stvara bolje korisničko iskustvo i daje vam veći odjek.

Da biste ovo postigli, morate imati veb sajt kao središte gde objavljujete sav svoj sadržaj. Koristite WordPress da biste pokrenuli jedan takav. 25% sajtova na internetu je podržano od strane WordPress-a. To je besplatna, otvorena izvorna platforma koja lako može biti integrisana sa videima i YouTube-om.

WordPress zahteva ime sajta i veb prostor za rad. Ime sajta je adresa koju bi ljudi trebalo da ukucaju u svoj pretraživač da bi pristupili vašem sajtu, a veb prostor je mesto gde ćete ubacivati svoj sadržaj da bi bio dostupan svima onlajn. Ukoliko se pitate koju platformu da koristite za objavljivanje video snimaka, YouTube je očigledan izbor. Hiljade YouTube zvezda širom sveta zarađuju najmanje 100 hiljada dolara za godinu dana od reklamiranja na njihovim kanalima. To je omiljeni sajt sa video snimcima na mreži.

Oni se, takođe, konstantno poboljšavaju sa podrškom za 3D video snimke, video snimke sa 360 stepeni i tako dalje. YouTube vam daje odmah pristup globalnoj publici. Vaša Facebook stranica može biti alternativno mesto za video snimke kako biste se dodatno promovisali. Za razliku od YouTube-a, Facebook automatski pušta video snimke na početnoj stranici i računa pun pregled posle samo tri sekunde videa tako da ga korisnici neće zaista pregledati.


Počinjemo: Programi za stvaranje video sadržaja

Lako je početi i nije neophodno da investirate u skupu opremu za snimanje. Probajte sa osnovnom opremom, kao što su kamera na kompjuteru ili kamera na mobilnom telefonu. Ovih dana, tehnologija je postala napredna u tom smislu da ćete najverovatnije imati kvalitetnu kameru na kompjuteru ili na telefonu.
Koristitie softvere kao što su Camtasia (Windows) i Screenflow (Mac) kada želite da snimate vaš ekran. Koristite alat koji je lak za korišćenje za editovanje kao što je Moviemaker (Windows) i iMovie (Mac) kada želite da doterate video. Pronađite tiho mesto ukoliko želite da zvuk bude jasan i glasan i počnite.

Može biti strašno snimati sebe u početku. Zapamtite da se niko nije rodio sa sposobnošću sjajnog nastupa na ekranu. Potrebno je vreme i vežba da se to usavrši. Probajte i snimite nekoliko videa samo za sebe da biste gledali i učili. Napišite scenario za svoj video kao biste bili sigurniji u sebe.

-poslovna_komunikacija.gif

Dobro mesto da počnete su video snimci ekrana. Oni su najjednostavniji za snimanje. Samo snimate šta radite na kompjuterskom ekranu. Nema potrebe za kamerom ili svetlom. Čak ne morate brinuti ni kako izgledate jer vas ljudi ne mogu videti. Video snimci ekrana su iznenađujuće efektni u uslovima angažovanja.
Imate puno snimaka sa nekog događaja ili odmora, ali nemate veštine da doterujete? Probajte program kao što je Shred video koji vam omogućava da napravite video od snimaka bez ikakvog predznanja.

Treba vam muzika za vaš video? Probajte Jukedeck, program koji koristi veštačku inteligenciju da napravi jedinstvenu muziku koju možete koristiti besplatno.

Učinite video snimke boljim kako biste bili otkriveni na YouTube-u

Ne postoji magičan trik koji će vam garantovati da će vaši video snimci imati preglede. 300 sati video snimaka se postavlja na YouTube svakog minuta. Dosta ovih video snimaka prolazi neprimećeno. Mada, postoje neke stvari koje možete uraditi kako biste sebi dali bolju šansu za više pregleda. Većina YouTube korisnika otkriva video snimke koristeći opciju pretraga, preporuke i povezani video snimci. Vi biste trebali da učinite vaš kanal takvim da ima bolju šansu da dođe ispred ovih ljudi. Postoji nekoliko faktora koji utiču na algoritam pretrage Google-a i YouTube-a, preporuke i povezane videe. Ovo su faktori na koje bi trebalo da obratite pažnju:

Poboljšavanje YouTube kanala:

Prvo, postoji nekoliko stvari koje možete da uradite, a koje se tiču poboljšavanja kanala. Pratite ove savete:

Broj videa. Veličina vašeg kanala je bitna. Povećajte broj video snimaka i počnite da stvarate video arhivu. Procenite pravi ritam objavljivanja i pratite kalendar sadržaja kako bi se vaš video računao.
Frekvencija objavljivanja novih video snimaka. Algoritam voli redovna objavljivanja video snimaka. Stalna publika se stiče konstantnim objavljivanjem sadržaja. Objavljujte nove video snimke češće i u određenom trenutku. Obavestite vaše pratioce o vašem tempu objavljivanja i učinite da se raduju vašem novom video snimku.
Kvalitet video snimaka. Videi sa visokim kvalitetom su istaknutiji u rezultatima pretrage od videa sa nižim kvalitetom. Snimajte i objavljujte vaše videe u HD formatu.
Broj pratilaca je važan zbog toga što velika baza pratilaca signalizira vaš uticaj. To takođe znači da će vaši video snimci imati publiku od momenta kada ih objavite.

Koraci za povećanje akcija korisnika

Akcije pratilaca su pretplata, lajkovanje, favorizovanje, komentarisanje i deljenje na društvenim mrežama. Najpre morate naterati korisnika da gleda vaš sadržaj duže. Zatim ga privolite da preduzme neku akciju nakon gledanja sadržaja kako biste potvrdili značaj onoga što stvarate.

Većina korisnika ne preduzima nikakvu akciju nakon gledanja video snimka. Da bi se vaš video širio, morate naterati više korisnika da preduzimaju akcije. Privolite ih da se pretplate na vaš kanal, lajkuju video, komentarišu video i dele link vašeg videa na društvenim mrežama. Evo kako možete povećati akcije korisnika:

Pitajte ljude da se prijave. Jednostavno ih pitajte u vašim video snimcima, ili koristite napomene da to uradite. Možete i na kraju vašeg video snimka zatražiti od ljudi da se prijave.
Dodajte vodeni žig u „InVideo Programming“ na vašem YouTube kanalu. On lepo prekriva sve vaše video snimke gde se ljudi mogu prijaviti.
• Dodajte trejler kanala koji pokazuje svima koji se nisu prijavili da bi to trebalo da urade.
Dajte im podsticaj da se prijave. Nešto kao prijavite se na „dobijte savet od mene sledeće nedelje“ ili na „ne propustite super intervju koji ću uraditi u budućnosti“.
Link sa vašeg sajta. Postavite video snimke unutar sajta. Napravite poziv na akciju kako bi se ljudi prijavili na vaš YouTube kanal na vašem sajtu.
Ohrabrite komentare. Postavite korisnicima pitanje i recite ima da ostave odgovore u komentaru. Koristitite deo za komentare proaktivno kako biste stvorili zajednicu. Odgovarajte na komentare. Ubacite komentare u buduće video snimke. Uradite serijal „pitanja i odgovori“.
Promovišite se na drugim YouTube kanalima i važnim sajtovima. Potražite i stupite u kontakt sa nekima od vašim omiljenih blogera i vlogera. Probajte i saradnju sa njima kako biste jedni drugima pravili reklamu. Možete ih dodati u listu vaših istaknutih kanala i oni će postati kanali koje preporučujete vašim korisnicima.
Koristite plejliste. Organizujte vaše video snimke u grupe video snimaka po temama koristeći deo za plejliste. To ne moraju nužno biti samo vaši video snimci. Stvaranje kolekcija video snimaka oko vaše teme može povećati preglede i angažovanost vašeg kanala i vaših snimaka, jer će ljudi deliti sadržaj na sopstvene mreže.


Poboljšajte informacije o videu

Informacija o videu je informacija koja pomaže da YouTube sazna o čemu je vaš snimak. Poboljšavanje informacije o videu (naslov, opis, tagovi, kratak siže i napomene) je važno kako biste bili više prisutni u rezultatima pretrage i povezanim video snimcima. Ovo su stvari na koje bi trebalo da obratite pažnju:

Ime video snimka. Koristite najvažnije ključne reči kada postavljate snimak umesto uopštenog imena fajla kojeg dobijate sa kamere.
Naslovje najvidljiviji element vašeg videa i kao takav je ključni razlog za privlačenje pregleda i ocenjivanje u pretrazi.

Neki saveti za poboljšavanje naslova su:

o Učinite naslov primamljivim za klik - slično kao što dajete naslove objavama na sajtu;
o Koristite popularne nazive, događaje i bilo koje druge ključne reči za koje mislite da će ljudi tražiti, a povezani su sa video snimkom;
o Stavite ključne reči pored početka naslova;
o Učinite ga prirodnim. Nemojte ga pretrpavati sa previše ključnih reči i nemojte samo napraviti listu reči;
o Nemojte stavljati naslov duži od 65 karaktera (uključujući razmake);
o Postoje preporuke da YouTube može čitati tekst u videu. Stavite iste ili slične reči kao naslov u uvodnom tekstu na početku videa.

Opis.

o Stavite najprimamljivije informacije prvo i zapamtite da uključite važne popularne ključne reči;
o Opišite video koliko god je to moguće u prvom pasusu;
o Duži opisi ne škode i mogu pomoći da video bude bolje ocenjen zato dodajte neke informacije koje mogu biti od pomoći ili link koji je relevantan;
o Nemojte zloupotrebljavati ključne reči u opisu, pišite prirodno;
o Uključite linkove u opis. Za najbolji učinak linkovi bi trebalo da budu na početku opisa, jer inače neće biti vidljivi.

Oznake.

o Označite video sa odgovarajućim, važnim i tačnim oznakama;
o Koristite miks popularnih i specifičnih ključnih reči;
o Rangirajte oznake po važnosti za video;
o Koristite nekih 12 reči po video snimku. Probajte da koristite do 120 karaktera;
o Takođe bi trebalo koristiti fraze i ključne reči pod znacima navoda.

Kratak siže je veoma važan kako bi ljudi pogledali vaš video. Pored naslova, siže je taj koji će presuditi da li će ljudi pogledati vaš video snimak ili će ga ignorisati. Postavite naručen siže kako biste dobili najbolju moguću sliku.

Nekoliko saveta kako naći sliku:

o Koristite veliku sliku (minimum 640 piksela). Optimalna veličina je 1280X720 piksela;
o Učinite siže jasnim i u fokusu;
o Koristite primamljivu sliku koja će privući pažnju gledalaca;
o Prikazivanje fotografije vašeg lica će biti dobro za video;
o Siže bi trebalo tačno da prikaže video;
o Pokušajte da stavite naslov video snimka u siže.

Napomene su kruna snimka i možete ih dodati na kraju video snimka. Dodajte relevantne i napomene koje su od pomoći svim vašim video snimcima nakon što ih postavite. Koristite napomene kao poziv gledaocima da se prijave na vaš kanal, da se uključe putem lajkova ili komentara i da navedete ljude da istraže druge vaše video snimke. Sada možete i linkovati napomene kao spoljni URL, kako biste ih koristili strategijski da privučete ljude na vaš sajt. Takođe istražite i YouTube karte koje su kao mobilne napomene.

Stvaranje sjajnih video snimaka i dobijanje uključivanja i linkove

Uključivanja i linkovi se takođe računaju. Ovo je isto kao za traženje načina za poboljšavanje vašeg sajta. Uključivanja i linkovi na vašim video snimcima sa važnih i poštovanih sajtova čine vas autoritativnijim. Evo nekih saveta za stvaranje boljih snimaka što se tiče uključivanja i linkova: trebalo bi da poznajete svoju publiku i šta oni žele.

Zapitajte se:

• Šta ciljana grupa gledalaca želi da gleda? Informišite se o trendovima ili koja pitanja postavljaju na društvenim mrežama.
• Gde ciljana grupa zadovoljava potrebe za tim sadržajem trenutno? Istražujte konkurente, npr. postojeće YouTube kanale koji nude tip sadržaja kakav vi želite da ponudite. Istražujte zašto je vlog toliko popularan i pokušajte da koristite takve tehnike u vašim video snimcima.

Odgovori na ova pitanja će vas odvesti ka stvaranju sadržaja koji je zanimlji i značajan za ljude koje želite da privučete. Interesantan, privlačan i deljiv sadržaj koji ljudi žele je ključ za povećanje pregleda.


Koristite popularne formate video sadržaja. Postoje tri tipa sadržaja koji najbolje prolaze na YouTube-u:

Zabavni sadržaji. Zabavno, lako, neozbiljne stvari.
Informativni sadržaji. Vesti, ozbiljne i slične informacije. Recenzije proizvoda su veoma popularne. Na primer, video snimci gde ljudi vade proizvode iz kutije. Ili na primer, HAUL video snimci gde ljudi pokazuju koje su proizvode kupili.
Obrazovni sadržaj. „Kako da...“ vodiči, intervjui, tutorijali, recenzije i demonstracije proizvoda. Prema Google-u 91% korisnika mobilnih telefona koriste svoje uređaje kako bi obavili svoje zadatke i više od 100 miliona sati „kako da...“ videa su gledani u SAD-u u prvih pet meseci 2015. godine. Uređenje doma, kuvanje i lepota su među najpopularnijim temama.

Budite lični. Gledaoci vas mogu videti i čuti. Koristite ovo kao svoju prednost i uspostavite poverenje i vezu. Gledajte direktno u kameru i pričajte direktno gledaocu. Budite prijateljski nastrojeni. Budite dostupni. Poželite dobrodošlicu gledaocu. Govorite mu često „ti“. Postavljajte pitanja. Pričajte kao što biste pričali sa prijateljem.

Učinite početak što primamljivijim. Prvih 15 sekundi vašeg video snimka su ključni. Pažnja gledaoca na internetu je veoma kratka, ljudi se lako vraćaju nazad. Probajte da privučete gledaoca u prvih nekoliko sekundi i zagolicajte njihovu znatiželju, kako biste povećali šansu da pogledaju ceo video i ostanu povezani sa vama. Dajte gledaocu razlog da ostane sa vama.

Koristite trenutne i aktuelne teme. Zadržite se na aktuelnim temama na društvenim mrežama i krupnim vestima u vašem polju zanimanja uopšteno. Ovo su teme koje će držati pažnju ciljane publike i vi ćete moći da koristite njihovu popularnost kako biste skrenuli pažnju na sebe i stvorili sadržaj koji se njih tiče.

Kako raditi video intervjue?

Intervjuisanje ljudi je jedan od najbržih načina da stvorite video sadržaj za vaš sajt. To je takođe i jedan od najlakših jer, budimo iskreni, neko drugi sve priča. Ukoliko nađete stručnjaka u vašoj oblasti koji će želeti da priča sa vama, možete snimiti dovoljno materijala za 10 minuta kako biste napravili nekoliko visoko kvalitetnih video snimaka za vaš sajt.


Nije teško naći dobrovoljce. Sajmovi, okupljanja i konvencije su sjajna mesta da nađete stručnjake koji će biti voljni da podele svoja zapažanja. Takođe možete koristiti video intervjue preko Skype-a sa subjektima i koristiti softver koji snima ekran da dobijete video. Uopšteno govoreći, ljudi vole da budu intervjuisani, ali kako biste to uradili kako treba, morate znati nekoliko stvari.

Pet saveta kako bi snimanje video intervjua teklo glatko su:

• Čuvajte pitanja za intervju tajnim. Ljudi koje intervjuišete će vas često pitati za listu pitanja unapred. To je nerazumljiv zahtev, ali odolite ako možete. Obezbeđivanje pitanja unapred je loša ideja. Naravno, recite im o čemu je intervju, ali kada im date listu pitanja, vaši sagovornici će se često pripremiti i zapamtiti odgovore. Izgubićete spontanost i svežinu i intervju će izgledati uvežbano;
• Zagrejte se i krenite. Kada kamera krene da snima, počnite sa lakim pitanjima: „Da li ste videli novi iPhone? Gde ste kupili taj ljubičasti džemper“? Nakon nekih laganih pitanja, polako pređite na prava pitanja. Najčešće, subjekti će zaboraviti na kameru i pričaće prirodno ostatak intervjua;
• Nemojte zahtevati savršenstvo. Zaobiđite ideju da ljudi moraju biti savršeni na kameri. Za većinu nas, biti ispred kamere daje čudan osećaj. Dok su neki ljudi fantastični sagovornici, većini ljudi treba pomoć da komuniciraju o određenoj temi. Pripremite dobro vaša pitanja, to će vam pomoći da izvučete najbolje od svog sagovornika. Ali zapampite: pauze u govoru su savršeno normalne, ako ništa drugo, sadržaj će izgledati autentično;
• Morate znati šta želite. Kada intervjuišete nekoga, uvek ulazite u to znajući koju priču želite da subjekt ispiča. Sprovedite razgovor preko Skype-a ili razmenu e-mail-ova sa njima pre nego što stanete ispred kamere. Budite marljivi: pitajte ih na čemu rade i kakva mišljenja imaju i saglasite se na početku šta ćete ih pitati. Tokom intervjua nije vreme kada treba da odlučite koja ćete pitanja postaviti;
• Nemojte prestati da snimate. Na kraju, kada je razgovor završen, kažite: „Sjajno, ovo je kraj intervjua“, ali nemojte još uvek isključivati kameru. Zašto? Jer devet od 10 puta razgovor će se nastaviti. Ovo je pravi profesionalni savet, zato je tako dobar. Sa svim pritiskom da do kraja intervjua dođe, vaš sagovornik će odahnuti i osetiti olakšanje i pričaće slobodnije. Dobićete neke od najboljih materijala kada sagovornik misli da je kamera isključena (naravno, budite sigurni da se subjekt slaže sa snimkom za koji nije ni znao da se snima).

Nadamo se da vam je ovaj tekst dao informacije koje su vam potrebne da počnete da snimate. Dobro vlogovanje!


Izvor: How to make my blog