Zaboravite na cveće i bombonjere kao znak pažnje. Sve veći broj parova u Kini se odlučuje da osigura svoju ljubav i tako dokaže vernost i posvećenost. Poslednjih godina u ovoj azijskoj zemlji cvetaju firme koje plaćaju supružnike nakon venčanja, međutim, postavlja se pitanje: da li je ljubav jača od novca?

FOTO: Mashable

Prevela: Natalija Stojankić

Žang je toliko siguran u svoju vezu sa An, da je u januaru osigurao, bukvalno rečeno, svoju ljubav. Platio je 299 juana (41 evro) i ako sve protekne po planu, kada se venča, osiguravajuće društvo će mu poslati 10 hiljada ruža za dekoraciju prijema na venčanju. To je jedna od neobičnih ponuda kineskih osiguravajućih kuća, koje su se upustile u posao nagrađivanja poverenja i ljubavi kako bi od najmlađih klijenata izvukle dobit.

Ugovor je jednostavan. Svaki par plaća jedinstvenu cenu i pristaje da se venča u utvrđenom roku. Ukoliko to i ostvare, dobijaju određeni iznos u kešu (ili u poklonima) koji je veći od iznosa koji su prvobitno platili. Žang i An su se odlučili za ljubavni sertifikat osiguravajuće kuće China Life, prema kojem moraju stupiti u brak u periodu između tri i deset godina. Nakon venčanja, uz priložena lična dokumenta i potvrdu o sklapanju braka, primiće svoju nagradu.

FOTO: Daily mail

„Osećao sam da naša veza ide u dobrom smeru i želeo sam da pokažem devojci svoje zadovoljstvo“, kaže Žang i priznaje da, ipak, razmišlja i o materijalnoj nagradi. „Cena je ista kao kad odete na večeru u restoran, a efektivnije je ukoliko želite da udovoljite svom pratneru“. U ugovoru je sitnim slovima napisano da osiguravajuće društvo samo predaje ruže, ali ih ne raspoređuje.

Osiguravajuće društvo Answern nudi slične pogodnosti. Jedna od njih je i direktna isplata u kešu. Postoji izbor plaćanja 99, 297 ili 495 juana (14, 41 ili 68 evra) i kasnije primanje 1999, 5997 ili 9995 juana (274, 825 ili 1373 evra), ukoliko se klijent venča u roku od tri do deset godina od potpisivanja ugovora. Takođe, nudi se i cena od 399 juana (55 evra) uz poklon u vidu dijamanta u obliku srca od jednog karata. Kod ove ponude, studenti imaju popust od 25%.

FOTO: Refinery29

Iako razne osiguravajuće kuće nude ove polise osiguranja prilično često poslednjih godina, najviše se promovišu uoči i tokom Dana zaljubljenih. Polise se mogu veoma lako kupiti preko interneta, a reklamiraju se porukama koje su u rasponu od poetskih („Dajte obećanje ljubavi“) do praktičnih („Venčajte se sa svojim partnerom u određenom roku i za to ćete dobiti nagradu“). Instistira se na tome da se jednom kupljena polisa osiguranja ne može poništiti, kao i da se ne može promeniti izabrani partner.

FOTO: Diario Sur

Međutim, u mnogim slučajevima novac pobeđuje ljubav. Nedavno sprovedena anketa među kineskim studentima pokazuje da se dve od tri veze završe raskidom nakon diplomiranja jer, između ostalog, neko mora da se odseli zbog posla. Drugo istraživanje među mladima rođenim devedesetih godina pokazuje da samo 16% uspeva da održi vezu koja traje duže od tri godine, što je i tačno vreme potrebno za dobijanje nagrade koje označavaju osiguravajuće kuće u svojim ugovorima. „Većina ovih takozvanih polisa osiguranja ljubavi u stvari rade protiv uspešnih veza. To je jedini način na koji mogu izvući profit“, napominje se u članku u časopisu Global Times.

Čak i sam Žang sumnja da li će dobiti nagradu, ali ne iz straha od raskida. „Zajedno smo osam godina i sigurni smo u našu vezu, ali kada je moja devojka saznala da treba da čekamo još tri godine da bismo se venčali, rekla je da o tome nema ni govora i da ćemo se venčati mnogo pre toga. Tako da sigurno ostajemo bez ruža“.


IZVOR: El País

Natalija sanja o čaju u Londonu i sumraku u Parizu

***

Pročitajte i:

Novo lice Adolfa Hitlera
Ljudi koji se „hrane“ tuđom energijom
10 stvari koje niste znali o astečkoj religiji

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi, koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova sa španskog, to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu, CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na radionicaspanski@gmail.com, sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI