Kada zaposleni više surfuju nego što rade

FOTO: Linkedin

Prevela: Hristina Filipović

Tehnologija na radnom mestu je, izgleda, mač sa dve oštirce. Iako sa jedne strane pomaže produktivnost zaposlenih, sa druge joj odmaže, prema rezultatima studije tehnološke kompanije Ricoh Americas Corp.

Većinu zaposlenih na poslu lako dekoncentrišu mobilni telefoni i internet. Više od tri četvrtine zaposlenih koji su učestvovali u istraživanju proveravaju elektronsku poštu na radnom mestu, 67 procenata šalju privatne poruke, a 61 procenat makar jednom nedeljno za vreme radnog vremena obavlja privatne razgovore. Uz to, 35 procenata je aktivno na socijalnim mrežama, a 34 procenta igra igrice svake nedelje dok je na poslu.

Teri Kembel, potpredsednica strateškog marketinga u Ricoh Americas Corp, izjavila je da, iako bi se retko ko usudio da zabrani privatne poruke i pozive na poslu, jer se može desiti da su neke od tih poruka hitne, dobijene brojke pokazuju da radnici dobar deo vremena na poslu zapravo provode ne radeći.
"Moramo biti priključeni na elektronske izvore zbog posla, jer nam to omogućava da postignemo velike strari", rekao je Kembel u svojoj izjavi i nastavlja: "Ali, sa druge strane, samo jedan klik deli nas od ometanja kao što su Fejsbuk, Tviter, Instagram, Tumblr, Hollywood gossip i Angry Birds".

9gag-auto-Toy-Story-268938.jpeg

FOTO: Joy Reactor

Ova "zaluđenost društvenim mrežama" naročito je izražena kod njihovih korisnika koji su uz to i novi radnici. Istraživanje pokazuje da kod radnika koji imaju između 18 i 34 godine postoji duplo veća verovatnoća postavljanja statusa na društvenim mrežama i igranja igrica u toku nedelje nego što je to slučaj kod njihovih starijih kolega, koji imaju 35-64 godine.

I dok su se ranije radnici trudili da izbegavaju pozive lične prirode tokom radnog vremena, današnje dopuštanje ometanja znak je, prema rečima Kembelove, nestanka granice između poslovnog i privatnog života zaposlenog. Ona je rekla da postoji tendencija da se radne obaveze iz poslovnog okruženja izmeštaju u noćne sate, vreme vikenda i odmora.
"Ako se od vas očekuje da budete na raspolaganju tokom slobodnog vremena, onda se ne može smatrati strašnim da obavite poziv sa prijateljem ili porodicom tokom radnog vremena", rekla je Kembelova. "Granica između posla i privatnog života je srušena, pa je razumljivo da su se privatni problemi ušunjali u radno vreme, isto kao što su poslovne obaveze postale deo slobodnog vremena".

Još jedno objašnjenje za sve veću upotrebu tehnologije na poslu u privatne svrhe jeste i to što, u vremenu kada su oba roditelja u obavezi da rade, odgajanje dece i briga o starijim roditeljima zahteva pažnju i u vreme koje ljudi provode van kuće, kažu autori istraživanja.
"Prihvatanje ometanja takođe može biti i pokušaj da se um odmori tokom dana", наводи Kembelova. "Na primer, možda se nalazite na poslovnom sastanku, koji dugo traje, i uđete na Fejsbuk da se ne biste uspavali za vreme sastanka".

p01gljmj.jpg

FOTO: BBC

Kako bi se izbegle poteškoće na poslu usled ometanja od strane tehnoloških uređaja, Ricoh Americas Corp. nudi nekoliko saveta:
Prihvatanje da problem postoji: Da bi uopšte moglo da počne da se govori o ometanju, organizacije prvo moraju da prihvate postojanje problema i poteškoća pri koncentrisanju.
Postavljanje očekivanja: Omogućite svojim zaposlenima određene smernice. Naznačite šta očekujete od njih, uz to naznačivši i svoje shvatanje ravnoteže između posla i privatnog života.
Ocenjujte rezultate zaposlenih: Umesto gubljenja vremena na traženje načina da se ometanje izbegne, pokušajte da svojim radnicima postavite ciljeve. Na primer, ako se od zaposlenog očekuje da sastavi 50 naprava po danu, i on u tome uspe, onda to kako raspoređuje svoje vreme nije od velike važnosti.
Promenite okruženje na radnom mestu: Kako bi zaposleni prestali da šalju poruke i obavljaju privatne pozive, stvorite okruženje koje će biti isto toliko privlačno koliko i sredstva ometanja. Učinite posao što zanimljivijim. Ravnomerno rasporedite zanimljive poslovne zadatke i manje zanimljive, monotone stavke.
Studija se zasnivala na uzorku od 2014 osoba starijih od 18 godina, od kojih je više od polovine radilo ili puno, ili pola radnog vremena, ili je bilo samozaposleno.

IZVOR: Business News Daily

Hristina je budući diplomirani hispanista koji vam poručuje: “A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”