иСербиа - Колико су промене важне за компаније?

Промене начина организације или навика могу бити драстичан корак, али је тај корак неопходан за одржавање компаније. Стручњаци наглашавају да су промене потребне фирмама које желе да побољшају своје пословање, али и онима које су већ успешне.

ФОТО: Jornal Contabil

Превела: Ксенија Никчевић

Унапређење или смрт. Овај принцип важи за најуспешније компаније откад је неолитски човек заменио лов и номадство пољопривредним насељима, све док „Старбакс“ (Старбуцкс) није претворио обичан чин испијања кафе у цело једно искуство за своје клијенте. Чак и у најстатичнијим компанијама дође тренутак у ком сама динамика посла захтева давање ветра у леђа да би се одржала. Неке ће се задовољити малим исправкама. Али оне које се заиста истичу су оне које имају храбрости да се суоче са променом у начину организације.

Жак Хоровиц и Мишел Јургенс Панак дефинишу начин организације као „скуп вредности, понашања и начина комуникације који су прихваћени од стране свих из компаније“. Други аутори се према њему односе као према „личности фирме“. Промена тог начина, самим тим, претпоставља велику револуцију на свим нивоима. „Утиче на начин на који запослени доносе одлуке и раде свој посао, на приоритете и начин комуникације са колегама и клијентима. Подразумева се поновно постављање свега, укључујући и сам концепт посла“, назначио је Салвадор Ибањес, директор Института Топ Емплоyерс у Шпанији.

Како да препознате долазак тог тренутка? „Осећаш се старије, успореније... Почињеш чешће да говориш о добрим странама конкуренције и видиш како те престижу они модели фирми са целом бржом структуром одлука које стављају акценат на клијента“, указао нам је Оскар Масо, експерт за маркетинг и дигиталне стратегије. Многи ће се онда усредсредити на чувену „дигиталну промену“ као на мелем који ће решити све њихове проблеме.

За Луиса Ломбардера, председника Института за таленте и дигиталне фирме (ИТЕД), међутим, технологија представља средство, а не циљ. „Будућност фирми зависи од њених клијената. Млади имају мобилне телефоне активне 24 часа дневно и желе да имају приступ производима и услугама на једноставан начин. Ако ваша конкуренција развија ова средства да би дигиталним путем комуницирала са њима, а ви не, имате проблем, јер се они неће потрудити да наставе да купују ваше производе“.

Увек је право време за промене

<имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с11.постимг.орг/6рцбјпун7/БИЗ_СТЕП_ЦХАНГЕ_1.јпг" />

ФОТО: Forum For the Future

Фирме неће увек бити свесне да назадују. Неке ће морати да сачекају да им неко други отвори очи. Саветник за фирме Педро Антон верује да су ендогамија и самозадовољство лоши савезници за промену. „Зашто бисмо престали да радимо ствари онако како смо их увек радили ако их нико неће исправити? Потребна је крвна веза са лидерима који ће се укључити из других фирми и сектора, професионалцима који ће донети нове начине обављања послова и размишљања“.

Према Антоновом мишљењу, није потребно да ови доносиоци промене буду бројни, али је довољно да не буду конформисти и да буду револуционарни да би скренули пажњу. „Они су као со у гулашу. Мало је има, невидљива је, али кључна за укус“, сликовито објашњава Антон.

Ајнштајн је говорио: „Ако желиш различите резултате, не ради увек исто“. Али лакше је рећи него учинити. „Када се променимо знамо шта губимо, али не и шта можемо да добијемо и то ствара отпор међу запосленима“, објашњава Салвадор Ибањес. И они који су на врху ће се опирати јер „подразумева промену начина рада који су били успешни у прошлости, новим, веома различитим“, додаје.

Промене одозго на доле

<имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с11.постимг.орг/уорв3нз3н/схуттерстоцк_136541168_в640.јпг" />

ФОТО: Taiga Company

Одлучујући фактор биће руководиоци и примери које ће дати, да би се дух промене раширио по целом телу фирме. Иако неће моћи сами то да ураде. „Тешко је допрети до свих, потребна је процедура ширења и прихватања. А оно што се намеће је мање ефективно од онога што се ради из убеђења и посвећености“, објашњава Хауме Гурт, задужен за организацију и развој запослених у компанији „Шибстед“ (Сцхибстед) у Шпанији.

Када се ова група суочила са личном променом у начину функционисања, након спајања компанија „Инфоџобс“ (Инфојобс) и „Анунтис“ (Анунтис) у 2013, препознали су низ запослених који су толико пригрлили промене да су се понашали као њихови промотери међу колегама. Комуникација је такође била кључна. „Након припајања наставили смо да функционишемо као две одвојене фирме“, прича Гурт.

Први корак је био редефинисање вредности и начина понашања са којом би се идентификовала нова база, процес у ком је у већој или мањој мери учествовало цело особље. Основали су се „Дани пице“, простори за дијалог којима се циљало да обе фирме престану да гледају једна на другу као конкуренцију. „Запослени су размењивали искуства и тачке гледишта. Али било је и пице, пива и места за дружење. И мало по мало, та препрека се савлађивала.“

Које још стратегије могу да наведу фирме на ове лудости? Ибањес истиче „дизајн радног простора као катализатора за промене или укључивање дигиталних мрежа за дељење знања.“ Масо, такође, препоручује да се ове мере примене постепено и навија да се у фирме донесе „лабораторијска култура, путем малих промена које ће осветљавати пут“.

Мала или велика, за Педра Антона, увек ће бити добар тренутак за примену ове револуције. „Када треба почети са бављењем спортом? Када се удебљам два пута више од дозвољеног? Наравно, ако желим да избегнем озбиљне здравствене проблеме. Али и када сам здрав. Да бих наставио да будем здрав и да се осећам још боље.“


ИЗВОР: El País

Ксенија ~ љубитељ правде и поезије ~

***

Прочитајте и:

Kako brzo razviti posao?
Od beskućnika do milijardera i investitora
Dobar radni prostor od obaveze stvara uživanje

***

Овај текст настао је нашом жељом да млади, који желе да се опробају у превођењу текстова са шпанског, то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму, ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на radionicaspanski@gmail.com, са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Коментари

ВЕСТИ