Koji online poslovi su najisplativiji?

Foto: Pixabay

Međutim, postoje vrste poslovanja koje su, po svojoj prirodi, korisnije od drugih. Tema ovog članka su upravo ovi tipovi poslovanja. Na listi najprofitabilnijih online poslova su:

1. Mrežni marketing

Industrija saradnika (affiliates) napravila je od interneta svoj dom, a lakoća uspostavljanja kontakata dalje od kruga poznanika dozvoljava prodaju networkerima. Nećemo se osvrtati na efektnost proizvoda koji se nude, ali istina je da networkeri uspevaju da privuku saradnike i zaključe prodaju.

Kako bi postigli svoj cilj, koriste društvene mreže gde „hvataju” zainteresovane koje potom preusmeravaju na svoje web-stranice. Investicija koja je potrebna da bi se pristupilo ovom poslovanju je vrlo mala, jer u većini slučajeva matična firma nudi besplatne web-stranice i druge digitalne alate saradnicima. Iz tog razloga je ovaj posao visoko isplativ.

-poslovna_komunikacija.gif

2. Prodaja kurseva i knjiga u elektronskom formatu

Uprkos činjenici da se na internetu mogu naći brojne besplante informacije, usko specijalizovana znanja, pravilno organizovane i pregledne informacije uvek su od velike vrednosti. Ukoliko neko poseduje tehnička znanja iz određene oblasti, onda ih može ponuditi putem interneta.

Trebalo bi imati u vidu da edukativna ponuda na internetu ne mora nužno biti u formatu knjige, takođe postoji i mogućnost ponude u audio formatu, video uputstva, web-stranice kojima se pristupa pretplatom, newsletteri, itd.

Stvoreni materijal se može ponuditi hiljadu puta bez potrebe za širenjem inventara. Naravno, kada govorimo o virtuelnim materijalima takođe govorimo i o riziku od kopiranja i piraterije. Međutim, mnogi klijenti preferiraju plaćanje tek ukoliko proizvod već ima odličan postprodajni komentar. Da nije tako, uspešne stranice poput Template Monster ili Envato Market ne bi ni imale uspeha.

3. Dropshipping

U ovom obliku elektronskog poslovanja jedna osoba napravi online prodavnicu u kojoj nudi proizvode. Razlika je u tome što vlasnik takve prodavnice ne mora da upravlja magacinom ili inventarom, jer primljenu porudžbinu prosleđuje dobavljaču koji potom vrši otpremu robe.

Vlasnik radnje se brine o upravljanju prodaje, korisničkoj usluzi i finansijama svog prostora - na ovaj način je pošteđen kupovine zaliha, održavanja magacina, itd. Glavna mana ovog načina poslovanja je rizik kvaliteta proizvoda koje dobavljač šalje, jer na kraju krajeva, odgovorna osoba pred kupcem je vlasnik radnje a ne dobavljač.

laptop_1205256_960_720.jpg
Foto: Pixabay

4. Partnerski programi (Affiliate programs)

U partnerskim programima preduzetnik nudi, izlaže ili prodaje proizvode jedne firme u zamenu za nadoknadu. Partner nema obavezu da ispuni kvotu niti je odgovoran za proizvode koje nudi firma. Kada je reč o ovom poslovanju, možemo izdvojiti ,,Amazon”, ,,Ebay” i ,,Google” koji dozvoljavaju da preduzetnik ima pasivne prihode na svom blogu ili web-stranici.

5. Digitalne usluge

Da li ste internet zaluđenici? Da li znate trikove koje malo ko zna kako biste poboljšali broj posetilaca na web stranici? Da li ste sjajni dizajneri ili programeri? Ako je tako, posedujete vrlo tražena znanja u današnje vreme. Zahvaljujući brzom razvoju veza u svetu (naročito u zemljama u razvoju) eksperti u digitalnom marketingu, web dizajneri i diveloperi su jako traženi, kako od strane velikih kompanija tako i od ostalih profesionalaca koji se žele plasirati na internetu.

Da biste započeli ovakav posao, mala je investicija. Jedino što vam je potrebno je web stranica, a ostatak je dobra promocija koja se može postići preko društvenih mreža, email marketinga, itd.

Izvor: Gestiopolis.com