Koje su prednosti onlajn studiranja?

FOTO: The Evolllution

Prevela: Milica Barać

Na sajtu The Guardian navode primer Edija Čonsija (Eddie Chauncy), kome tradicionalni univerziteti nisu strani - on već ima diplomu engleske književnosti sa Kembridža. Ipak, 20 godina posle prvog diplomiranja, kada je shvatio da bi znanje iz psihologije moglo doprineti njegovoj karijeri poslovnog i finansijskog trenera, odabrao je da studira na Open univerzitetu (OU). „Znao sam za OU od malih nogu i imao sam običaj da gledam lekcije iz matematike na televiziji” - Čonsi, koji je diplomirao psihologiju na OU 2012. godine, otkriva medijima.

Kako prenose mediji, Džuli Stoun (Julie Stone), rukovoditeljka onlajn učenja na Univerzitetu Derbi, kaže: „Učenje na daljinu mnogo više odgovara ljudima poput Čonsija” i ističe da onlajn učenje nudi brojne prednosti koje studije „licem u lice" ne mogu da ponude – uglavnom u vezi sa fleksibilnošću.

„Ljudi mogu da uče u prostoru i u vremenu koje im odgovara, usklađujući vreme za učenje sa poslom i porodičnim obavezama. Nekoliko zrelijih studenata se mogu posvetiti ustaljenim predavanjima, koje se održavaju na Univerzitetu. Jedna nedelja je radna, jedna slobodna, a tehnološki napredak je omogućio ljudima da steknu poštovano obrazovanje putem onlajn metoda”, izjavila je Džuli.

hires1.jpg

FOTO: Online Learning Insights

Majk Šarples (Mike Sharples), profesor obrazovnih tehnologija na Open univerzitetu, za medije otkriva da je onlajn učenje jednako učinkovito kao i učenje „licem u lice". Studija sprovedena na Departmanu za obrazovanje u SAD-u 2010. godine, otkrila je da studenti koledža, koji studiraju onlajn, imaju bolje rezultate od onih koji studiraju isključivo po principu „licem u lice". „Takođe, oni su otkrili da, ako kombinujete ta dva načina (malo učenja po principu „licem u lice", malo onlajn), još je produktivnije”, naglašava Majk.

Open univerzitet je pionir u učenju na daljinu i još uvek je glavni provajder u Velikoj Britaniji u 2013/14. Bilo je 210 005 studenata sa sedištem u Velikoj Britaniji, koji studiraju na osnovnim i postdiplomskim studijama, od čega je 150 255 bilo na Open univerzitetu. Ipak, ostali britanski univerziteti počinju da uviđaju potencijal onlajn kurseva koji mogu ponuditi akademsku strogost i podršku, kao diploma stečena studiranjem „licem u lice" i to bez poteškoća, studentima na celom svetu. Nove tehnologije, kao što su forumi, onlajn lekcije i interaktivna studijska iskustva, poboljšavaju današnje iskustvo onlajn učenja i nude dosta inovacija u sistemu.

Dominik Miklrajt (Dominic Micklewright), dekan akademskih partnerstava na Univerzitetu Eseks, veruje da će mešovita realnost nastave i okoline učenja, koja omogućava onlajn studentima da prisustvuju stvarnim, „licem u lice" lekcijama, virtuelno, postati sve popularniji aspekt onlajn diploma.

„Onlajn student može da vidi lekciju, predavača i ostale „licem u lice studente” iz lične perspektive putem veb-kamere. U sali za predavanja, studenti koji studiraju na daljinu pojaviće se ili kao avatari ili kao oni sami, putem njihove veb-kamere, na velikom ekranu koji „licem u lice studenti” i predavač mogu da vide”, objašnjava Dominik Miklrajt.

EU%20GIF.gif

Podrška i uspeh

Prava podrška predstavlja ogroman deo uspešnog onlajn učenja. Koventri univerzitet udružio se sa američkom firmom PlatForm, kako bi plasirali dve nove onlajn diplome – diplomu iz upravljanja i rukovodstva i diplomu iz upravljanja i profesionalnog računovodstva. Svakom studentu biće dodeljen savetnik za uspeh, koji će mu pružati telefonsku i onlajn podršku.

„Savetnik za uspeh igraće ogromnu ulogu u stvaranju ličnog iskustva i obezbeđivanju pravog načina podrške kada je potrebna, tako da se niko ne oseća usamljeno", kaže Anmol Teti (Anmoal Thethi), stručnjak za razvoj onlajn diploma u PlatForm-u u Velikoj Britaniji. On dodaje da su savetnici regrutovani na osnovu svog znanja o visokoobrazovnom iskustvu, kako bi se saosećali i pružali podršku i motivaciju polaznicima.

Čak ni ne morate da budete u Velikoj Britaniji da biste studirali za britanske kvalifikacije. Univerzitet Derbi onlajn učenja trenutno ima oko 3000 studenata iz celog sveta, koji proučavaju predmete, od poslovnih do savetovanja i psihoterapije. „Vremenske zone postaju nebitne, zbog toga što su materijali za učenje dostupni preko veb-kamere, koristeći studentski portal i okruženje virtuelnog učenja”, navodi Džuli Stoun.

Stoun dodaje da su bilo koja virtuelna lekcija ili sednica sačuvane i dostupne za one koji nisu u mogućnosti da prisustvuju i za one koji mogu da prisustvuju, ali bi voleli da ih ponovo „posete”. Sve diskusije i debate studentskih grupa odvijaju se preko onlajn tabli za diskusije i foruma i može im se pristupiti u svako doba.

„Tehnologija je omogućila studentima da se upišu na bilo koji univerzitet na svetu, a da ne moraju da se presele tamo”, zaključuje ona. Geografske i vremenske razlike samo doprinose globalnom studijskom iskustvu, kao i kulturološke razlike. Ukoliko se plasira dobro, onlajn učenje može biti veoma interaktivno, bogato, stimulišuće i korisno iskustvo.


IZVOR: The Guardian

Milica je kreativna, u dubini duše je i dalje dete, voli da putuje, da priča i da se smeje.