Ključ za pronalaženje pravog prostora

FOTO: theofficegroup.co.uk

Preveo: Stefan Guslov

Za mnoge male biznise, bilo da se prelazi sa kuhinjskog stola u pravu kancelariju, ili se samo trenutna kancelarija poboljšava, ovo je obično jedna od većih prepreka kojom se treba pozabaviti, a takođe i veliki trošak. Jasno je da postoji nekoliko elemenata koje treba imati na umu kada se bira savršen poslovni prostor za vaš biznis, pa evo nekoliko njih koji su ključni.

Lokacija

Koliko je važna lokacija za vaš biznis? Ovo vam mora biti prvo pitanje, jer će uticati na ostale faktore. Sve više PR agencija se premešta dalje iz centra grada, ukazujući na to da to baš i nije od presudnog značaja za neke kompanije, tako da bi trebalo da razmotrite koliko bi to bilo značajno za vaše klijente i kontakte. Takođe, mislite i o tome koliko je važno da budete blizu gradskog prevoza. Da li vaši klijenti i dobavljači treba često da posećuju vašu kancelariju? Da li vam je potrebno mnogo prostora? Ako jeste, onda bi vam možda mesto u industrijskoj zoni više odgovaralo od lokacije u centru grada.

Cena

Lokacija je, naravno, faktor koji najviše definiše cenu. Trebalo bi da imate u planu koliko novca možete da potrošite, ali, nažalost, to ne odgovara uvek ceni kancelarije koju biste možda želeli. Ako je ovakva situacija i ne možete pronaći sredinu između onoga što želite i onoga što možete da priuštite, onda ćete morati da odlučite na čemu ćete morati da uštedite kako bi najbolje prilagodili svoje poslovanje.

Veličina

Ovo će zavisiti od toga koliko osoblja planirate da angažujete i koliki će vam prostor u skladištu trebati. Neki stručnjaci tvrde da postoji određena količina prostora koja bi trebalo da bude namenjena jednom članu tima. Kako god, mali ili srednji biznisi nemaju uvek taj luksuz! Čak i gigantima poput Fejsbuka je u početku bilo malo prostora, sa osobljem nagomilanim skoro jedni na drugima, sve dok kompanija nije uznapredovala. Drugi faktori koje bi tebalo da razmotrite su da li će vam biti potrebna sala za sastanke, deo za pauzu, recepcija, itd, kao i da li će vam biti potrebna vlastita kuhinja, kupatilo ili prostor za pse.

Da li je sala za sastanke zaista neophodna, ili možete iskoristiti i hol hotela koji se nalazi u blizini? Budite realni oko onoga što vam zaista treba. Uostalom, ako veoma retko ljudi posećuju vašu kancelariju, nema potrebe da brinete da li ćete imati novu sofu ili sto. Prirodno je da želite ovakve stvari u kancelariji, ali ukoliko nisu neophodne, uštedite prostor za nešto što će vam biti korisnije, kao što je dodatni deo na radnom stolu.

PP%20GIF.gif

Deliti ili ne deliti

Ukoliko imate mali budžet, deljenje kancelarije može biti sjajno rešenje. Možete pronaći firme koje bi želele da dele poslovni prostor ili biste želeli da izdate deo svog poslovnog prostora, ali u svakom slučaju to je odličan način da uštedite novac, a oba biznisa mogu imati koristi od toga.

Kućna kancelarija

Poslovi često na početku funkcionušu od kuće. Takođe, važno je imati na umu da postoje mnoge poreske olakšice ukoliko radite iz kuće.

Habovi

U nekim gradovima postoje takozvani „habovi“ u kojima možete da radite - od korporativnih, pa do vrlo kreativnih, sa mnogim prednostima. Često su fleksibilni oko ugovora i nude jedan ili nekoliko stolova za mesečno iznajmljivanje. Radićete okruženi drugim firmama koje iznajmljuju taj prostor, što vam može omogućiti sjajan izvor inspiracije, u smislu deljenja ideja i kontakata, iako neki ljudi mogu ovo smatrati nedostatkom privatnosti i preskupim u poređenju sa drugim načinima iznajmljivanja kancelarija.

Virtuelna kancelarija

Najuslužnije kancelarije nude „virtuelnu kancelariju”, jednostavno, adresu sa telefonom na koji odgovara sekretarica, sa korišćenjem njihove sale za sastanke ili konferencije kao dodatnu mogućnost. Obično su tu zaposleni zbog kojih se čini da se vaša firma nalazi u centru grada, kada ustvari možete da budete bilo gde.

1280-vb-and-p-startup-house-10-dollars.jpg
FOTO: fastcompany.net

Klub sa članovima

Ovo je sjajna ideja, jer nije preskupo. Tamo možete imati svoje sastanke i možete ga koristiti kao mesto za više zaposlenih. Nije preporučljivo da ceo vaš tim radi iz kluba sa članovima, ali ako ste samo vi i još jedna osoba, prostor može da se iskoristi veoma dobro.

Biznis klub

Nekoliko ovakvih klubova pojavilo se u poslednjih pet do 10 godina i ciljaju više na žene u poslovanju, nego na one korporativne, obično u vrlo razvijenim oblastima. U suštini, ovo je slično radu u klubu sa članovima, osim što su potpuno posvećeni biznisu i obično imaju mnogo ozbiljnije radno okruženje. Uključuju lični radni prostor, prostor za odmor, sale za sastanke i besplatan čaj i kafu.

Rad na daljinu

Rad na daljinu je u današnje vreme vrlo štedljiv i može biti lak, dok god radite u industriji u kojoj se to smatra prihvatljivim. „Korišćenje proizvoda kao što su Skajp, Dropboks i Gugl Dokumenti dozvoljava vama i vašem timu da radite na projektima, a da ne morate da budete na istom mestu, ili čak u istoj državi”. Iako mnogi više vole da rade bliže, i lice u lice sa svojim kolegama, ovo može biti vrlo održiva i uspešna metoda rada.

Uslužne kancelarije

Uslužne kancelarije mogu dobro funkcionisati za rastuće poslove. Ispuniće vam svaki zahtev i uradiće to za vas, uz pomoć svojih recepcija sa osobljem, uslugama, prostorima za sastanke, kuhinjama, oblastima za odmor, tuševima, itd. Imaćete dvadesetčetvoročasovni pristup svojoj kancelariji i stalno obezbeđenje. Nema sumnje da uslužne kancelarije nude sve što bi moglo vašem poslu da zatreba, dok su vrlo fleksibilni sa prostorom.

Iznajmljivanje od privatnih stanodavaca

Ovo može vrlo dobro funkcionisati za mali biznis. Cena je obično niža nego kod uslužne kancelarije i prostor može imati mnogo više ličnih stvari. Konačno, iako je to vaš izbor, razmotrite šta je vašem biznisu potrebno, uz vaš budžet, i onda odlučite šta je najbolje za vas.

Da rezimiramo: veoma je značajno da od početka bude jasno šta vam je potrebno, koliki budžet imate i za šta ćete tačno koristiti vaš prostor. Jednom kada ste odgovorili na ova pitanja, možete početi potragu!

Konačni savet

Uvek pažljivo čitajte svoj ugovor! Lako je biti nasamaren, pošto mnogo ugovora uključuje provizije za stvari koje niti želite, niti su vam potrebne. Obratite pažnju na rokove, naplatne stope, šta je uključeno a šta ne, i uverite se da znate šta su, ako postoje, dodatni troškovi koje morate da platite.

IZVOR: The Next Women

Stefan je budući pravnik i novinar, koji ima veliku ljubav prema engleskom jeziku i prevođenju.

Pročitajte i:

Zašto je rizično ignorisati stečene klijente?
Kakva je vaša korporativna kultura?
Jednostavni postupci za građenje poverenja