Kako vam društvene mreže rade PR

FOTO: Pixabay

PR menadžeri imaju zadatak da kontinuirano stvaraju odnose razumevanja, poverenja i saradnje između kompanije, medija i javnosti. Sve aktivnosti koje preduzimaju u tu svrhu mogu se sažeti u jednu reč – komunikacija. Evo šta možete da naučite od menadžera za marketing i odnose s javnošću kada koristite društvene mreže za unapređenje svoje karijere.

Napravite brend od sebe. Postoje profesionalne društvene mreže preko kojih se povezuju poslovni saradnici i poznanici, od koga je najpoznatiji LinkedIn. Profil na ovoj mreži je zapravo vaša radna biografija , što može da vam posluži da stupite u kontakt sa profesionalcima kojima se divite i sa kojima biste želeli da radite. Takođe, urednim i detaljnim profilom možete privući potencijalne poslodavce.

"Lajkujte" potencijalne poslodavce. Na Fejsbuku ste označili svoja omiljena mesta za izlazak, proizvode i prodavnice kako biste redovno dobijali aktuelne informacije o njima. Zašto ne biste uradili isto sa kompanijama u kojima biste voleli da radite? Ne samo da ćete tako saznati više o svom radnom mestu iz snova, već ćete na vreme biti obavešteni o konkursima na kojima možete da se okušate! Možete proveriti i da li je kompanija prisutna na Tviteru – tvitovi zaposlenih vam mogu otkriti insajderske informacije o atmosferi na poslu, što teško možete saznati na drugi način.

Povežite se.Kada govorimo o društvenim mrežama, podrazumeva se da je njihov najvažniji aspekt povezivanje sa drugim ljudima. To koristimo svakodnevno u privatnom životu, ali nemojte da zaboravite da na Internetu možete pronaći i grupe profesionalaca koji imaju slična interesovanja kao i vi i saznati na kojim događajima se okupljaju. Koliko god da je komunikacija sada posredovana tehnologijom, lični kontakt je još uvek veoma važan i koristan za saznavanje o novim poslovnim prilikama.

Pokažite da ste ekspert. Ukoliko smatrate sebe stručnjakom u svom poslu, nemojte da se krijete! Pokrenite blog i podelite svoje znanje sa svetom. Time ćete pokazati da ste preduzimljivi, da pratite aktuelna zbivanja iz svoje ekspertize, kao i da imate smisao za izražavanje. Počnite sa nekoliko probnih postova koje ćete pokazati kolegama od poverenja. Posle toga – onlajn nebo je vaše!

Pazite na javnost. Dobro je biti prisutan na Internetu, ali je jako loše ako vaš poslodavac ukuca vaše ime u Gugl i naiđe na kompromitujuće fotografije od sinoć. Pripazite na to šta postujete i ko sve može da vidi te sadržaje. Iako se kompanije u Srbiji tek navikavaju na korišćenje društvenih mreža, nemojte se oslanjati na to da niko neće proveriti vaše onlajn prisustvo.


KURS: AKTIVNO TRAŽENJE POSLA