Kako do sjajnog saopštenja za javnost?
Pixabay

Od društvenih medija do izvora kao što su Help A Reporter Out (HARO), današnji novinari imaju bezbrojne načine da pronađu ideje za priču. Naravno, to otežava brendovima da budu primećeni kroz tradicionalne kontakte sa medijima. Saopštenje za medije za svaku prekretnicu i objavu u kompaniji jednostavno više nije efikasan put ka pokrivenosti.

„Saopštenja za javnost su, u izvesnoj meri, stvar prošlosti“, rekla je Sabina Golt, direktor u Konnect Agency. „Publiciste... su nekada mogle da koriste saopštenja kao sredstva za predstavljanje. Danas su ona više izvor informacija“, dodala je.

Uprkos tome, to ne znači da su saopštenja za javnost potpuno zamrla: široko rasprostranjena obaveštenja u medijima mogu i dalje da dovedu do rezultata i podignu svest o brendu; pitanje je samo u pažljivom izboru tema, ugla i trenutka.

Pratite ove savete profesionalaca za odnose sa javnošću kako biste se osigurali da su vaša saopštenja ne samo dobro napisana, već da se ona i čitaju.

Proverite da li je zaista vredno objavljivanja

Kada se odlučujete da li da napišete saopštenje za javnost, važno je da imate u vidu širu sliku: da li će novinarima vaša vest da bude dovoljno zanimljiva kako bi je podelili sa svojim čitaocima, ili je ona zanimljiva samo vama i vašoj kompaniji?

„Svrha saopštenja za javnost je da objavi nešto vredno vesti, kao što je lansiranje novog proizvoda ili otvaranje nove poslovnice“, rekla je Kara Dauns, direktor potrošačkih medija za SSA Public Relations. „Ne želite da postanete previše navalentni sa saopštenjima za javnost i zamorite medije“, zaključila je.

„Novinari primaju na hiljade saopštenja za javnost, pa je najbolje sačuvati vaša saopštenja za javnost samo za važne vesti“, dodala je Goltova. „Ukoliko bombardujete medije sa saopštenjima koja i nisu vesti, izgubiće interesovanje za vaš brend u potpunosti“.

Kako biste izbegli da zavšite u reporterovoj kanti za smeće, većina PR profesionalaca savetuje da sačuvate saopštenja za javnost za velika obaveštenja kao što su novi proizvodi ili usluge, priznanja u industriji ili posebni događaji.

Pokrijte osnovno

Prva lekcija koju većina novinara nauči o izveštavanju jeste da pokrije „pet pitanja“: ko, šta, gde, kad i ko. Ove osnovne informacije čine srž vesti i jasno i sažeto prenose činjenice. Dok će reporter ponekad razvući pitanja kroz par prvih pasusa članka kako bi napravio mesta privlačnom uvodu, vaše saopštenje bi trebalo da ih sadrži odmah.

„Uvek odgovorite na svih pet pitanja u prvom pasusu vašeg saopštenja za javnost“, rekla je Stefani Burk, viši izvršilac naloga u Highwire PR. „Pažnja većine ljudi je neverovatno kratka. Ključno je da se pruži najvažnija informacija na vrhu stranice; na taj način čitalac može da stekne solidnu predstavu o vašoj vesti“, istakla je Burkova.

Takođe je važno da zapamtite da saopštenje za javnost nije oglas. Prema rečima Daunsove, mala preduzeća često greše tako što pogrešno prikazuju mišljenja kao činjenice u saopštenjima za javnost. Savetuje da se sve što može da se protumači kao mišnjenje stavi pod navodnike i pripiše nekom od izvršilaca kompanije.

Pixabay
Pixabay

Uobličite vaše saopštenje kao izvor, a ne kao priču samo po sebi


Premda vaše saopštenje za javnost može da ima propisnu poruku i detalje, potrebna je zaista zadivljujuća postavka da navede novinara da želi da pročita vaše saopštenje za javnost, rekla je Goltova.


„Nemojte nikada da koristite saopštenje za javnost kao samo predstavljanje; radije saopštenje koristite kao podršku propratni dokument za vaš pič“, rekla je ona.


David Džonson, osnivač i direktor Strategic Vision PR Group-a, složio se, dodavši da je solidno otvaranje ključno kako bi vaše saopštenje izabrali mediji.


„Najčešća greška malih preduzeća u pisanju saopštenja za javnost je što misle da će celo saopštenje biti preneto“, rekao je Džonson. „A neće. Ono što se obično prenese, ako išta, je prvi pasus. Taj pasus mora da prođe „test mirisa“ reportera. Ukoliko ga ne prođe, saopštenje neće biti objavljeno“, dodao je.


Džonson je takođe posavetovao da se uključe i „šablonski“ opis (rečenica ili dve koje opisuju vaše preduzeće), kontakt informaciju u slučaju da reporteri imaju daljih pitanja i linkovi ka vašim platformama na društvenim mrežama.


Učinite ga zanimljivim


Pitanje „zašto“ od pet pitanja obično odgovara na pitanje zašto se neki događaj odvija ili zašto je neka odluka doneta. Međutim, postoji još jedno „zašto“ koje treba uzeti u obzir: Zašto bi ljude trebalo da bude briga za vašu objavu?


„Sadržaj bi trebalo da odslikava kako i zašto je vaša vest važna i trebalo bi uvek da bude povezana sa strateškim, dugoročnim cljevima preduzeća“, Burkova je rekla. „Dobro pravilo je da se razmišlja kao publika. Ukoliko ne deluje privlačno iz njihove tačke gledišta, verovatno je to znak da treba da se preradi saopštenje ili obustavi dok ne budete imali jaču priču“.


Ukoliko ipak smatrate da će vaše saopštenje privući pažnju publike, osigurajte se da je njegova sadržina dovoljno zanimljiva da je i zadrži.

Originalan sadržaj koji može da se podeli je ključan“, rekla je Aleksa Hofman, stariji menadžer proizvoda za PR Newswire. „Ohrabrujemo upotrebu multimedija, pozive na akciju i svojstva društvenih mreža kako biste pojačali angažovanje sa onim što stvarate“, zaključila je.


Izvor: Business News Daily