Саопштење за јавност, супротно очекиваном, и даље игра важну улогу за видљивост предузећа у овом дигитализованом времену. Важно је само знати на који начин и када треба да се напише саопштење. У наставку ћете открити савете стручањака за односе са јавношћу.

Фото: Cision

Превела: Соња Арсеновић

Од друштвених медија до извора као што су Хелп А Репортер Оут (ХАРО), данашњи новинари имају безбројне начине да пронађу идеје за причу. Наравно, то отежава брендовима да буду примећени кроз традиционалне контакте са медијима. Саопштење за медије за сваку прекретницу и објаву у компанији једноставно више није ефикасан пут ка покривености.

„Саопштења за јавност су, у извесној мери, ствар прошлости“, рекла је Сабина Голт, директор у Коннецт Агенцy. „Публицисте... су некада могле да користе саопштења као средства за представљање. Данас су она више извор информација“, додала је.

Упркос томе, то не значи да су саопштења за јавност потпуно замрла: широко распрострањена обавештења у медијима могу и даље да доведу до резултата и подигну свест о бренду; питање је само у пажљивом избору тема, угла и тренутка.

Пратите ове савете професионалаца за односе са јавношћу како бисте се осигурали да су ваша саопштења не само добро написана, већ да се она и читају.

<имг срц="хттпс://с8.постимг.орг/уљизнyв9/пресс_релеасес.пнг" />

Фото: The Hoth

Проверите да ли је заиста вредно објављивања

Када се одлучујете да ли да напишете саопштење за јавност, важно је да имате у виду ширу слику: да ли ће новинарима ваша вест да буде довољно занимљива како би је поделили са својим читаоцима, или је она занимљива само вама и вашој компанији?

„Сврха саопштења за јавност је да објави нешто вредно вести, као што је лансирање новог производа или отварање нове пословнице“, рекла је Кара Даунс, директор потрошачких медија за ССА Публиц Релатионс. „Не желите да постанете превише навалентни са саопштењима за јавност и заморите медије“, закључила је.

„Новинари примају на хиљаде саопштења за јавност, па је најбоље сачувати ваша саопштења за јавност само за важне вести“, додала је Голтова. „Уколико бомбардујете медије са саопштењима која и нису вести, изгубиће интересовање за ваш бренд у потпуности“.

Како бисте избегли да завшите у репортеровој канти за смеће, већина ПР професионалаца саветује да сачувате саопштења за јавност за велика обавештења као што су нови производи или услуге, признања у индустрији или посебни догађаји.

Покријте основно

<имг срц="хттпс://с16.постимг.орг/qго9ббн91/22де25а.пнг" />

Фото: LinkedIn

Прва лекција коју већина новинара научи о извештавању јесте да покрије „пет питања“: ко, шта, где, кад и ко. Ове основне информације чине срж вести и јасно и сажето преносе чињенице. Док ће репортер понекад развући питања кроз пар првих пасуса чланка како би направио места привлачном уводу, ваше саопштење би требало да их садржи одмах.

„Увек одговорите на свих пет питања у првом пасусу вашег саопштења за јавност“, рекла је Стефани Бурк, виши извршилац налога у Хигхвире ПР. „Пажња већине људи је невероватно кратка. Кључно је да се пружи најважнија информација на врху странице; на тај начин читалац може да стекне солидну представу о вашој вести“, истакла је Буркова.

Такође је важно да запамтите да саопштење за јавност није оглас. Према речима Даунсове, мала предузећа често греше тако што погрешно приказују мишљења као чињенице у саопштењима за јавност. Саветује да се све што може да се протумачи као мишњење стави под наводнике и припише неком од извршилаца компаније.

Уобличите ваше саопштење као извор, а не као причу само по себи

<имг срц="хттпс://с1.постимг.орг/сффе1вх8в/воман_папер.јпг" />

Фото: Share Your Essays

Премда ваше саопштење за јавност може да има прописну поруку и детаље, потребна је заиста задивљујућа поставка да наведе новинара да жели да прочита ваше саопштење за јавност, рекла је Голтова.

„Немојте никада да користите саопштење за јавност као само представљање; радије саопштење користите као подршку пропратни документ за ваш пич“, рекла је она.

Давид Джонсон, оснивач и директор Стратегиц Висион ПР Гроуп-а, сложио се, додавши да је солидно отварање кључно како би ваше саопштење изабрали медији.

„Најчешћа грешка малих предузећа у писању саопштења за јавност је што мисле да ће цело саопштење бити пренето“, рекао је Джонсон. „А неће. Оно што се обично пренесе, ако ишта, је први пасус. Тај пасус мора да прође „тест мириса“ репортера. Уколико га не прође, саопштење неће бити објављено“, додао је.

Джонсон је такође посаветовао да се укључе и „шаблонски“ опис (реченица или две које описују ваше предузеће), контакт информацију у случају да репортери имају даљих питања и линкови ка вашим платформама на друштвеним мрежама.

Учините га занимљивим

<имг срц="хттпс://с3.постимг.орг/сикy4јјзн/студентс_холдинг_уп_невспаперс_в640.јпг" />

Фото: Oncampusadvertising

Питање „зашто“ од пет питања обично одговара на питање зашто се неки догађај одвија или зашто је нека одлука донета. Међутим, постоји још једно „зашто“ које треба узети у обзир: Зашто би људе требало да буде брига за вашу објаву?

„Садржај би требало да одсликава како и зашто је ваша вест важна и требало би увек да буде повезана са стратешким, дугорочним цљевима предузећа“, Буркова је рекла. „Добро правило је да се размишља као публика. Уколико не делује привлачно из њихове тачке гледишта, вероватно је то знак да треба да се преради саопштење или обустави док не будете имали јачу причу“.

Уколико ипак сматрате да ће ваше саопштење привући пажњу публике, осигурајте се да је његова садржина довољно занимљива да је и задржи.

Оригиналан садржај који може да се подели је кључан“, рекла је Алекса Хофман, старији менаџер производа за ПР Невсвире. „Охрабрујемо употребу мултимедија, позиве на акцију и својства друштвених мрежа како бисте појачали ангажовање са оним што стварате“, закључила је.


Извор: Business News Daily

Соња воли филм, Пруста и палачинке, не нужно тим редом.

***

Прочитајте и:

50 ideja za reklamiranje na društvenim mrežama
Kako da napravite sjajnu infografiku za svoj sajt?
Kako izbeći imejl greške
***

Овај текст настао је нашом жељом да млади, који желе да се опробају у превођењу текстова, то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму, ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на prevodilacka@iserbia.rs, са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Коментари

ВЕСТИ