Da bi bilo efikasno, reklamiranje mora da ometa. Mora da vas zaustavi tokom čitanja novina ili razmišljanja o svom danu koji je bio dovoljno dug da pročitate ili čujete reklamu. Da bi reklamiranje funkcionisalo kako treba, mora da bude pouzdano, jedinstveno i nezaboravno. Na kraju, mora da se potroši dovoljno novca da bi se obezbedio medijski raspored radi učestalosti reklama, što je najvažniji element da se reklame zapamte.

FOTO: Forbes

Prevela: Małgorzata Szaban

Spisak važnih elemenata reklamiranja:

• Dajte jednostavnu, jedinstvenu poruku. Ljudi imaju problema s pamćenjem nečijeg imena, ne govoreći o komplikovanoj poruci u reklami. U slučaju štampanih reklama - što je jednostavniji naslov, to bolje. Svaki element reklame bi trebalo da podupire poruku u naslovu, bez obzira na to da li je u poruci „cena”, „selekcija”, „kvaliet” ili bilo koji drugi pojam.

• Držite se primamljivog stila. Reklame imaju ličnost i stil. Nađite primamljiv stil, pa zatim i ličnost i držite ih se najmanje godinu dana kako biste izbegli zbunjivanje kupaca.


Foto: LinkedIn

• Budite pouzdani. Ako govorite da je kvalitet vaša najveća vrlina, a očigledno nije, reklamiranje će da ubrza vaš kraj, umesto da poboljšava vaš biznis. Identifikovanje i klevetanje konkurencije bi trebalo izbegavati. Ono potencijalno zbunjuje i dekoncentriše i može da vam se obije o glavu tako što će klijenti da postanu lojalniji konkurentima.

• Idite na kupovinu. U reklami obezbedite lako vidljivu informaciju za potencijalne kupce: lokaciju, broj telefona, radno vreme, prihvatane načine plaćanja.

• Uverite se da vaša reklama izgleda profesionalno. Ako imate vremena i talenta, kompjuterska grafika i softver za stono izdavaštvo mogu da obezbede profesionalni izgled šablona kako biste napravili štampane reklame dobrog izgleda.

Za sređivanje teksta razmotrite umetničku i grafičku pomoć od lokalnih agencija i umetničkih ateljea u kojima ćete da nađete iskusne profesionaliste sa skupim i kreativnim softverima u svojim kućama. Elektronske (TV, radio, internet) i reklame koje se postavljaju napolju bolje da ostavite profesionalcima.

• Budite iskreni. Bez obzira na medij koji odaberete, uverite se da je poruka etička i iskrena. Postoje stroga pravila u vezi s obmanom i lažnim oglašavanjem.

Postoji stara poslovica koja kaže da je najmanje 50% svih reklama trošenje novca. Verovatno to je istina – i ako možete da ustanovite koja polovina vašeg budžeta za reklamu je loše iskorištena, uštedićete hrpu novca. Međutim, pre nego što steknete takvo znanje (koje je većini trgovaca promaklo), bićete dovoljno pametni, pa ćete da nastavite reklamiranje punom parom i nećete da uklonite nešto što baš može da deluje.

Besplatno i jeftino reklamiranje:


• Odštampajte primamljive i informativne poslovne vizit kartice koje uključuju vaš logo i delite ih svuda, konstantno! Ako u svom biznisu koristite pribor za pisanje, mora da se uklapa sa vašom vizit karticom. Svoju ličnost održavajte što doslednijom.

• Odštampajte nekoliko vaučera. To će da dozvoli vašim klijentima da vas predstavi novim klijentima. Budući da ste plaćeni unapred za proizvod ili uslugu, dobri su za protok vašeg novca.

FOTO: Orbis Bio

Brošure pružaju mnogo detalja o proizvodu ili usluzi. Jednostavne trikratno slagane brošure mogu da se naruče u malim količinama od pojedinih dobavljača.

• Leci mogu da se naprave vrlo jeftino na vašem kompjuteru ili u lokalnoj štampariji. Možete da koristite boje koliko hoćete, kolor štampač ili staromodni papir za štampanje. Mogu da se daju kao dodatak uz kese ili kao umeci uz fakture.

• Znakovi koji se kače na kvaku su veoma efikasni i opšte korišteni u području brze hrane, kućne dostave i pružanja usluga. Ako odaberete ovo sredstvo, koristite teški materijal kako ih ne bi otpuhao vetar iz kvaka, pa zasmećivao okolicu.

Katalozi koje šaljete poštom. Nauka iza masovne distribucije kataloga je ovde van okvira našeg razgovora. Ako vam se čini da bi umeci uspešno dostigli vaše tržište, pozovite jednog od velikih distributera i saznajte koliko bi vas koštalo pridruženje se takvoj vrsti programa.

• Papirnate ili plastične kese i pakovanja čine ekonomične bilborde. Odštampajte svoje ime, logo i poruku na svim mogućim mestima, svim stranama. Poštanske oznake su još jedan odličan medij. Svako ko upravlja vašom poštom, videće vašu poruku bez ikakvog troška s vaše strane.


IZVOR: BizFilings

Živiš toliko puta koliko jezika poznaješ.

***

Pročitajte i:

Uticaj reklama na decu
Šta uspešan lider NIKADA neće reći?
Kako brzo razviti posao?

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi, koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova, to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu, CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na prevodilacka@iserbia.rs, sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI