Vizuelni svet igra vodeću ulogu u funkcionisanju marketinga, reklamnog oglašavanja i protoka informacija – posebno ako su na mreži. Vaš mozak se odaziva, bilo da vam određena boja odvraća pažnju ili vas neki simbol upozorava na opasnost. Zato ne bi trebalo da iznenađuje činjenica da je 90% informacija koje naš mozak primi vizuelno, kao i to da 40% ljudi bolje reaguje na neku vizuelnu informaciju, nego na jednostavan tekst. Značaj ove teorije, kao i njegovu zastupljenost na polju grafičkog dizajna objasniće nam jedan od uređivača sajta Small Business Trends.

FOTO: Free After Effects

Prevela: Sofija Pavlović

S obzirom na višak informacija na internetu, želite da nađete lakši i privlačniji način kojim biste komunicirali sa korisnicima. To se postiže infografikom. Infografike sažimaju mnogo informacija i u jednu vizuelno dopadljivu sliku. Obično korišćene u situacijama sa napornim podacima ili statistikama, infografike posmatračima mogu uspešno i živopisno ilustrovati zamiasao.

Kako napraviti infografiku?

Iako nema zvaničnih pravila za pravljenje infografika, pa je sve uglavnom prepušteno samom stvaraocu, određene stvari je čine uspešnijom. Ovo su vodeća načela razvoja infografike.

Obradite specifičnu temu i razvijte priču

Početne faze izrade infografike veoma liče na početni rad na nekom članku ili blogu. Pošto infografikom sve treba da se iskaže u jednoj jasnoj i sažetoj slici, vaš zadatak je da unapred istaknete vašu poruku. Pokušajte i istaknite deo sadržaja kojim biste komunicirali ukoliko poslednji ishod nije prikazan slikom. Da li je to objašnjenje? Da li su to podaci i činjenice? Proces? Koji način izražavanja bi trebalo da koristite? Pogledajte primer odlično obrađene infografike:

FOTO: Pinterest

Tema paleo dijete zauzima jednostavan i minimalan dizajn koji poboljšava temu. Jednom kada znate šta želite da kažete, možete početi da vežbate kako biste to vizuelno preneli i tako shvatili koliko je zabavan deo prenošenje te poruke u stvarni svet. Razvijanje priče sa protokom uključuje razmatranje načina na koji će se infografika prilagoditi većem delu teksta ili kako će efektno stajati sama. Pre nego što počnete sa svojom grafikom, skicirajte svoju poruku kako biste dobili jasnu ideju i ostali fokusirani na temu.

Pažljivo obradite naslov

Kao što je slučaj sa bilo kojim delom sadržaja, tako i sa naslovom vaše infografike, koji je važan koliko i sama grafika. Ubedljiv naslov će zadržati pažnju korisnika, samim tim će porasti broj klikova i deljenja, što bi trebalo ostvariti balans između previše i nedovoljno rečenog.

Najvažnija stvar koju treba imati na umu prilikom kreiranja naslova je da njime ne odajete previše sadržaja. Čak iako je infografika prepuna statistika koje će biti potrebne u daljem objašnjenju, previše informacija u naslovu smanjuje zaintrigiranost korisnika, koja je potrebna da bi se ostvario veći broj klikova.

Održite infografiku usredsređenom,a dizajn jednostavnim

Kao i većina stvari na mreži, infografika je efektivnija što je jednostavnija. Veliki deo njene dopadljivosti predstavlja pretvaranje nekog komlpeksno ili zakučasto napisanog teksta u jednostavan deo teksta. Petljanje toga sa previše vizuelnosti dovešće do vizuelne prenatrpanosti, koja će kod korisnika izazvati nedopadljivost.

Čisto umetnosti radi, iskoristite prazan prostor tamo gde je to neophodno. Ne morate sve reći u samo jednoj infografici. Uvek možete prekinuti vašu poruku tekućim nizovima od koliko god da vam je infografika potrebno. Pogledajte primer od nekoliko infografika sačinjenih u jednu celinu:

FOTO: Pinterest

Iako iza ovog posebnog primera može da bude projekat veći od većine infografika, njime je pokazano koliko fleksibilne one mogu biti. Vaša informacija ne mora biti ograničena na samo jednu infografiku, tako da, ukoliko vam je to potrebno, slobodno možete iskoristiti dodatni prostor.

Ulepšajte vašu infografiku vizuelnim prikazom

Povezivanje vaše infografike sa temom zahteva vizuelno izlaganje.
Evo na šta mislimo:


FOTO: Piktochart

Na slici gore prikazani su dijagram i infografika. Kritičan deo razvoja infografike je način na koji ćete upakovati i prikazati svoju informaciju, pogotovo kada je reč o informacijama pogonskih podataka i statistikama. Ljude privlače atraktivne stvari, stoga nađite način da poboljšate vizuelnu dopadljivost dorađujući temu.

Promovišite svoju infografiku i učinite je deljivom

Razočaravajuće je što se vaša infografika neće vinuti u zavidne visine a da u promociju ne uložite neki napor i razmatranje. Izlaganje je, kao kod članaka i saopštenja javnosti, ključ uspeha u vašem cilju da vaša infografika privuče što više očiju. Dodavanje socijalnih dugmadi za deljenje i strateški plan za postavljanje je dobra polazna osnova. Takođe možete da pokušate da se povežete sa uticajnim korisnicima koji bi bili zainteresovani za vašu grafiku i koji bi vam omogućili deljenje kroz svoju mrežu.


IZVOR: Small Business Trends

Sofija može prihvatiti neuspeh, ali ne i da ne pokuša!

***

Pročitajte i:

Oksford nudi besplatna onlajn predavanja!
Izložbe koje studenti mogu posetiti u januaru
Studenti iz Srbije svetski prvaci u debati

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi, koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova, to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu, CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na prevodilacka@iserbia.rs, sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI