иСербиа - Јутарња рутина успешних предузетника

За успех је увек било потребно време, зато су многи успешни предузетници почели рано. Серенити Гибонс нас овим текстом упућује на значај ових речи.

ФОТО: Fortune

Превела: Софија Павловић

Предузетници су јединствена врста људи. Волимо да радимо ствари на нама познат начин, који је резултат наших готово опсесивних навика. Ипак, постоји добар разлог за то. Навике нам помажу да остваримо своје циљеве, одржавају нас мотивисанима, спречавају губљење времена и у целости чине наше животе бољима.

Јутарња рутина вероватно је најбитнија навика сваког предузетника. На крају крајева, ако дан започнете уставши на леву ногу, колико продуктивни, мотивисани и сконцентрисани ћете бити остатак дана?

Да бисте били сигурни да сте дан започели како треба, прочитајте списак сачињен од седам ствари које би требало да урадите пре 7х ујутру.

Они су сасвим будни

Успешни предузетници, као што је Ричард Брансон, познати су по раном и чилом устајању. „Увек сам био раноранилац. Попут одржавања свог изгледа или виткости тела, рано устајање такође је једна од навика до које треба да се држи. За ових преко 50 година у предузетништву научио сам да ми рано устајање помаже да испуним више дневних, а самим тим и животних обавеза“, објашњава оснивач Вирџин групе (Виргин Гроуп).

Када сте будни пре 7х имате времена да проверите вести, разбистрите своје мисли или вежбате. То вас спречава да сваког јутра изнурено и деконцентрисано пројурите кроз врата. Рано устајање вам помаже да престанете да стискате дугме за дремеж, јер сте се довољно наспавали током ноћи.

Поред тога што сте раноранилац, довољна количина сна позитивно утиче на здравље, памћење, учење, продуктивност и расположење. То вам чак може помоћи да доносите мање финансијски рискантних одлука, регулишете стрес, као и да вежбањем сагорите вишак масти и повећате мишићну масу.

Избегавајте телефон

Можда звучи лудо, али постоји неколико савршено добрих разлога да телефом не буде прва ствар коју дохватите ујутру. За почетнике, ако га током ноћи сместите поред себе ваше спавање може бити прекинуто светлошћу коју емитује екран приликом прилива нових обавештења.

Уз све то, проверавање вашег инбокса или налога на друштвеним мрежама може бити стресно, а може вам и одвући пажњу од ваших личних приоритета. Уместо да планирате дан који је пред вама, ви избезумљено одговарате на љутити имејл који сте добили од незадовољног клијента. То није најбољи начин да започнете свој дан.

Вежбање или медитација

Да. Било да се ради о трчању, дизању тегова, роњењу или јоги регуларно вежбање или медитација регулишу стрес, чине вас срећнијим, повећавају вашу енергију, побољшавају квалитет сна, јачају имуни систем и смањују ризик од срчаних обољења.

Какогод, јутарње вежбање и медитација вам помажу да се сконцентришете на своје дневне обавезе, као и при развијању нових идеја, што је важно за једног предузетника.

<имг цласс="лфлоат" срц="хттп://с19.постимг.орг/кxсуп2об7/ДГХ-ентрепренеур-даилy-роутинес.јпг" />
ФОТО: Develop good habits

Доручкујте здраво

Престаните да се заваравате. Доручак је најважнији оброк дана, с обзиром на то да ваш мозак и тело снабдева хранљивим материјама, које су вам потребне током дана. Ипак, није сваки доручак једнак. Прескочите крофне или остатке пице и уместо тога једите:

• Овсену кашу или препечени тост, који су препуни здравих угљених хидрата
• Нискокалоричне протеине, као што су јаја, ораси, зеље и пасуљ
• Воће и поврће
• Разне врсте млека, као што су сојино, бадемово или млеко од пиринча

Док пијете јутарњу шољу чаја или кафе, не би било лоше да пре доручка попијете и мало воде са лимуном.

„Вода са лимуном одмах при буђењу очвршћује вашу физичку и психичку енергију. Тиме што побољшава нутрицивне апсорбције у вашем стомаку даје вам стабилну, природну енергију коју ћете имати током читавог дана. Да бисте били сигурни да су апсорбције потпуне потребно је да је пијете на празан стомак“, објашњава Тревис Бредбери .

„Након конзумирања воде са лимуном, потребно је да сачекате 15 до 30 минута пре него што доручкујете (савршено време које бисте могли искористити за вежбу). Лимун је препун храњивих материја, које се састоје од: калијума, витамина Ц и антиоксиданаса. Уколико имате мање од 150 кг исцедите пола лимуна (цео лимун ако имате више од 150кг). Не пијте лимунов сок без воде јер је то штетно за зубе.
Доручак је такође добра прилика да проведете мало времена са својом породицом.

Уздигните свој дух

Постоје јутра када једноставно не желите да устанете из кревета. Време је очајно, што вам представља огромну препреку. То није крај света, али је ипак довољно да убије вашу мотивацију следећих неколико дана. То је разлог због којег успешни предузетници свако јутро уздижу свој дух.

Било да читате неку инспиративну књигу, присећате се мотивационих цитата, радите на неком страственом пројекту, или пак записујете своје мисли и искуства у дневник или на блог, узмите неколико минута сваког јутра да разбистрите своја размишљања пре него што се припремите за дан који је пред вама. Уколико ова тактика не буде ефективна, запишите ствари за које сте захвални.

„Пет минута писања дневника сваког јутра, за мене је попут терапије, јер сам ја таква особа“, каже Тим Ферис, предузетник и аутор „Четворосатна радна недеља“ (Тхе 4-Хоур Ворквеек); „То ми не допушта само да одрадим све своје дневне обавезе, него и да се током тог дана осећам боље, да будем срећнија особа, задовољнија – што иначе и није природно за мене“.

Поставите своје циљеве и приоритете

Сваког понедељка ујутру поставите себи своје недељне циљеве. Сваког дана запишите циљеве и приоритете који би тога дана требали бити обављени. Размишљајте о остварењу својих циљева током туширања, џогирања или било чега за шта имате времена.

Најефективнији начин да прецртате обавезе са своје листе истих је да почнете са најтежим стварима, или са стварима које вас највише плаше. Одуговлачење их само оставља за сутра. Боље их што пре обавите, како бисте могли да наставите даље.

Баците се на посао

Коначно је дошло време да се почне са послом. Сада можете зграбити телефон и почети са читањем и слањем мејлова, бацити око на друштвене мреже, проверити вести везане за вашу делатност, као и проверити размере продаје током претходног дана. Ови подаци би могли да измене вашу листу, али пошто сте обавили главни почетак, бићете спремни да почнете са преуређивањем када уђете у канцеларију.

Обрађивањем своје јутарње рутине развићете навике које ће вас одржати здравим, продуктивним и припремљенимда се носите са било којом ситуацијом, која вас задеси. Може бити успона и падова док не достигнете идеалну јутарњу рутину, али то ће вас учинити успешнијим, како професионално, тако и приватно.


ИЗВОР: Entrepreneuer

Софија може прихватити неуспех, али не и да не покуша!

***

Прочитајте и:

7 zanimljivih studentskih pronalazaka
Veiki koncert povodom dana studenata
Finale besedničkog takmičenja studenata FPN-a

***

Овај текст настао је нашом жељом да млади, који желе да се опробају у превођењу текстова, то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму, ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на prevodilacka@iserbia.rs, са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Коментари

ВЕСТИ