eKapija - Andrea Sušić

eKapija je vodeći poslovni portal u Srbiji i Bosni i Hercegovini koji pruža informacije o aktuelnim privrednim i ekonomskim dešavanjima u regionu jugistočne Evrope. Osim pregleda najnovijih vesti i izveštaja iz zemlje i regiona, eKapija obezbeduje i ekonomske analize, izveštaje sa berze, najave novih investicija, pregled najnovijih tendera i pobednika tendera, kao i sveobuhvatnu bazu, koja trenutno sadrži više od 120.000 privrednih i pravnih subjekata.

Informacije su dostupne korisnicima eKapije putem sajta www.ekapija.com kao i putem elektronskih biltena koji pretplatnicima stižu na e-mail adresu.

Korisnička lista je najveće bogatstvo eKapije, kao i podatak da je 72% pojedinačnih korisnika sistema – visoki menadžment kompanija, dakle oni koji donose odluke i do kojih se ne može tako lako stići putem drugih medija.

Andrea Sušić će održati predavanje na konferenciji Srbija na vezi 2012 - tema: Šta je potrebno za uspeh i kontinuirani razvoj. Više informacija ovde.

S obzirom na Vašu uključenost i upoznatost sa privrednim i ekonomskim "pulsiranjem" jugoistočne Evrope, koji biste savet dali potencijalnim investitorima - ulagati ili ne, i zašto?

Investiranje je za svaku kompaniju ili pojedinca velika i važna odluka, te ne bih mogla da Vam dam jednostavan odgovor. Sigurna sam da je Srbija zemlja sa velikim investicionim potencijalima i da će kada kriza prođe, u prednosti biti oni koji su se održali ili iskoristili krizni period da zauzmu pozicije na tržištu.

Jedna od specifičnosti poslovnog portala eKapija je trojezičnost (srpski, engleski, nemački). Koliko je trojezičnost pomogla u privlačenju posetilaca?

S obzirom na to da su ciljna grupa eKapije svi oni koji su ili prisutni ili zainteresovani za kretanja na tržištu Srbije, sigurno informacije na engleskom i nemačkom doprinose, ne samo da portal bude posećeniji, nego i da potencijalni inostrani investitori, partneri itd. saznaju tražene podatke o poslovanju na našem tržištu.

Ko je prosečni posetilac vašeg portala? Da li se svojim sadržajima samo prilagođavate njegovim potrebama ili težite da na njega i utičete?

To je, bez obzira na veličinu, preduzeće koje se bori na tržištu za svoje klijente, koje aktivno traži poslove i to ne na „drugi“ način, izvođenjem na ručkove ili kroz korupciju, već radeći kvalitetnije od drugih i reagujući na izazove brže od ostalih. Takvim firmama su veoma bitne kvalitetne i pravovremene poslovne informacije. One su naši najverniji korisnici i smatramo da će ih biti sve više kako se bude smanjivao broj poslova do kojih se dolazi „drugim“ metodama.

eKapiju ste predstavili kao "Dnevnu naviku uspešnih". Koji su dnevne navike eKapije?

Da bi naši klijenti mogli da kažu da im je eKapija postala dnevna navika, naša redakcija se svakog dana bavi analitikom. Posmatramo određene interesantne segmente i trendove u privrednom životu, pronalazimo i razrađujemo kvalitetne ideje i projekte. Oslanjajući se na sve te aktivnosti, koleginice iz prodaje i marketinga prave izbor informacija za naše klijente, iz oblasti kojima se bave, a koje im mogu biti od pomoći da lakše pronađu posao na ovom tržištu i da uz mali utrošak vremena budu kvalitetno informisani.

Četiri godine za redom (2008, 2009, 2010 i 2011) ste, po oceni časopisa PC Press, među 50 najuticajnijih Internet portala u Srbiji. Koji su vaši mehanizmi, način poslovanja i razmišljanja doveli to toga?

Naš prvenstveni cilj je da budemo korisni, tj. da klijentima ponudimo dodatnu vrednost, i to dodatnu vrednost za koju su oni spremni da plate. Tu smo imali u vidu „zapadni“ model, gde se informacije više cene i plaćaju, pa smo ga kombinovali sa potrebama domaće poslovne zajednice. Dodatna vrednost svuda je ista. Radi se o uštedi vremena za korisnike pošto prikupljamo i filtriramo informacije iz privrednog života u zemlji i u regionu, prosto “češljamo“ informacije iz privrede koje zanimaju određenu firmu.

Koje su prednosti a koje mane internet poslovanja? Postoje li nova i drugačija pravila koja se moraju poštovati?

Veoma je bitno imati na umu da je rad u on-line tehnologiji samo sredstvo, a iza njega stoji realna ljudska potreba i ideja. Biznis model za internet poslovanje isti je kao i za bilo koji drugi poslovni poduhvat- potrebne su značajne investicije i dobra procena sopstvenih kapaciteta. Takođe, kada radite u prijatnom poslovnom okruženju i sa ljudima koji vas razumeju sve teškoće i problemi se lakše prevazilaze.

A najbolji poslovni savet koji se pokazao kao nepogrešiv u Vašoj dosadašnjoj karijeri?

Saveta je mnogo, svakako jedan koji mi je zaista važan i kog trudim da se držim u profesionalnom ali i privatnom životu jeste: Sve što radiš, radi najbolje što ti možeš. Sigurna sam da bi ovaj svet bio lepše mesto za život ukoliko bismo se ovog gesla svi držali.

Savet mladima za kraj...

Vera je pola uspeha. Budite sigurni u sebe i u ono što želite da postignete i istrajte na tom putu.