Confluence Belgrade: mlade nade brodogradnje

Foto: Facebook

Boško Dulić, član tima Confluence Belgrade, približio je i objasnio za iSerbia kako funkcioniše takmičenje Hidrokontest i šta se od njih očekuje.

Hidrokontest je prestižno takmičenje za studente brodogradnje. Mašinski fakultet u Beogradu je početkom decembra prošle godine dobio poziv od Hydros fondacije, koja organizuje Hidrokontest, da se prijavi i predstavi Srbiju na ovom takmičenju, na kome će učestvovati 30 univerziteta iz celog sveta. Takmičenje se održava u Sen Tropeu u Francuskoj, od 4. do 11. septembra. Naš zadatak je da samostalno isprojektujemo i izgradimo dva plovila koja moraju da budu potpuno inovativna i ekološka. Čamci koje gradimo, „Sava” i „Dunav" nadmetaće se sa drugim plovilima u tri trke - prevoz teškog tereta, prevoz lakog tereta i trka izdržljivosti”, istakao je Dulić.

18378778_10209197259585369_83331418_o.jpg
Foto: Privatna arhiva - Confluence Belgrade

Na takmičenju će učestvovati oko 30 univerziteta iz celog sveta, a pre svega iz Francuske, Velike Britanije, Brazila, Australije, dok će susedna Hrvatska poslati čak dva svoja tima.

„Naše je da budemo brži od drugih i da tih 400 metara staze za tešku, odnosno 600, za laku kategoriju, pređemo što pre. Trka izdržljivosti je i najizazovnija, jer se tada testira energetska efikasnost plovila. Odabrali smo ova imena, jer smatramo da smo i dalje konkuretni u svetu brodogradnje, zahvaljujući činjenici da izlazimo na dve velike evropske reke”, dodaje Dulić.

Brodogradnja teži da ponovo nađe svoje mesto na tržištu

Boško je za iSerbia predstavio svoj tim, približio nam njihov način funkcionisanja, kao i oblasti u kojoj je svako od njih najbolji, što tim čini kompletnim i spremnim za takmičenje.

18378766_10209197264585494_225610393_o.jpg
Foto: Privatna arhiva - Confluence Belgrade

Tim smo sastavili samo od studenata Katedre za brodogranju Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Organizovali smo ga tako da funkcioniše kao malo brodogradilište, podelili smo se u podtimove i odredili poslove. Igor Đorđević je zadužen za konstrukciju, proizvodnju i logistiku, Rade Peštarac za hidrodinamiku i proizvodnju, Milica Stojanović, Matija Vasilev, Aleksa Suvačarov i ja smo zaduženi za konstrukciju i proizvodnju, Anja Đurić i Maša Cvijović za dizajn i promociju, Đorđe Branković i Uroš Subašić za hidrodinamiku, Luka Popović za hidrostatiku, Aleksandar Prijić za proizvodnju, Milica Vidić za administraciju, Nemanja Šurbatović je zadužen za hidrostatiku, ali je i menadžer tima, dok je Stefan Rudaković vođa tima”, objašnjava.

Boško je opisao i današnje stanje brodogradnje kao industrijske grane u Srbiji, kao i koji su načini da se ona unapredi i ponovo dostigne nivo koji je imala za vreme Jugoslavije.

17903408_1837622579896421_3091668713942727926_n.jpg
Foto: Facebook

Brodogradnja trenutno deli sudbinu i ostalih granama industrije u Srbiji i pokušava ponovo da pronađe svoje mesto na globalnom tržištu, dok su sami inženjeri brodogradnje Univerziteta u Beogradu cenjeni svuda u svetu. Nekada je Jugoslovenska brodogradnja bila 3. u svijetu, tako da imamo od koga da nasledimo znanje i iskustvo prošlih vremena. Zbog toga smatramo da je na nama, budućim inženjerima brodogradnje, da stičemo nova znanja koja su u koraku sa savremenim trendovima, da sarađujemo sa kolegama iz inostranstva i razmenjujemo iskustva i da promovišemo našu brodogradnju u svetu”, komentariše i dodaje da je Hidrokontest takmičenje zbog toga odlična prilika za sve njih.