Bitlsi su ignorisali svoje kritičare i uspeli su!

FOTO: Deadline

Prevela: Dejana Dodik

Imamo ideju. Nova je. Drugačija je. Oduševljeni smo. Prirodno, počnemo da delimo ideju sa drugima i iznenada svi je kritikuju. Našim prijateljima ideja se ne sviđa. Našoj porodici ideja se ne sviđa. Znalcima i iskusnim ljudima se ne sviđa ideja. Razumljivo, dopustimo njihovim mišljenjima da nas zaustave od daljeg ostvarivanja našeg sna. To nije veoma loše, to je izuzetno loše.

Zaista je prirodno da tražimo mišljenje drugih kada treba da odlučimo o nečemu. Poslovni svet nas uči da stalno tražimo mišljenja, razmenjujemo ideje sa drugima i testiramo svoje ideje kako bismo iskoristili svu misaonu moć grupe i napravili izvanredne odluke.

Međutim, ako je naša ideja nova, ljudima se u najboljem slučaju neće dopasti, a u najgorem slučaju postaće njeni glasni protivnici.

Ista stvar dogodila se i Bitlsima. Osvrćući se unazad, čini se da im je uspeh bio suđen, ali lako je biti general posle bitke.

PP%20GIF.gif

Evo nekoliko primera toga šta su vodeći kritičari pisali kada su Bitlisi prvi put došli u SAD 1964. godine.

„Bitlsi nisu samo veoma loši; smatram da je bogohuljenje reći o njima išta više od toga da su veoma loši. Oni su neverovatno odvratno, neprivlačno nemuzikalni, tako dogmatično neosećajni prema čaroliji umetnosti da se kvalifikuju za krunisane glave anti-muzike, baš kao što su pape prevaranti u istoriji zapamćeni kao anti-pape“, pisao je Boston Glob.

„U ovom trenutku veliko pitanje u muzičkom biznisu je hoće li Bitlsi potrajati? Izgleda da su previše popularni te da ta popularnost mora da počne da opada ali, veoma je teško zamisliti nepopularnog Bitlsa. Takođe, veoma je teško zamisliti ih u bilo kom drugom polju u kome bi mogli da ispolje svoj talenat. Izgledi su da će oni polako nestati“, tadašnji Njuzvik.

Ako želimo da budemo drugačiji jedino mišljenje koje je važno je naše. Kada napravimo odluku, sve počiva na nama; našoj viziji, strasti, motivaciji i posvećenosti.

Dakle, kada tražimo povratne informacije, tragajmo za podacima, a ne za mišljenjima. Ignorišimo sve osim podataka – upozorenja i dobronamerne, ali neosnovane savete – budući da sve ovo već znamo i sami. Zatim obradimo podatke. Obrada podataka je laka kada su lišeni tuđih mišljenja. Napravimo listu pozitivnih i negativnih strana. Iznad svega, budimo objektivni.

Tada razmislimo da li još uvek verujemo u našu ideju. Analiziranje može da pomogne samo u određenoj meri, naročito jer kritičko razmišljanje često skreće ka konvencionalnoj mudrosti. Zapamtimo, inovativan proizvod izgleda ostvarivo samo kada se gleda unazad. Svako revolucionarno otkriće ili ideja čini se mogućim samo kada se osvrćemo na njega. Stvaranje nove industirje čini se neizbežnim samo nakon što je ona uspostavljena. To znači da je neko verovao kada drugi nisu.

Ako verujemo kada drugi ne veruju, i ako bar deo našeg uverenje počiva na objektivnom istraživanju, a ne samo na našem instinktu, samo napred. Započnimo biznis. Uđimo na novo tržište. Plasirajmo novi proizvod. Bez obzira na to šta drugi ljudi kažu. Bez obzira na to šta „pametni“ ljudi kažu. Uistinu, možda ne budemo poput Bitlsa, ali nikada nećemo ostvariti naše snove ako bar ne probamo.

IZVOR: Inc

Dejana je idealista koji pokušava da shvati čudesni svet oko sebe