Kada ste pre nekoliko goidna pomislili na vožnju bicikla u zatvorenom prostoru, sigurno vam je pred očima bila slika zagušljivih prostorija, punih ljudi. Međutim, više nije tako. Pročitajte šta se sve promenilo i zbog čega je ovaj sport popularniji nego ikad pre.

FOTO: Pixabay

Prevela: Ana Katić

Pre desetak godina, vožnja bicikla u zatvorenom prostoru svodila se na prostorije pune ljudi i znoja koje se nalaze u lokalnim velikim teretanama. Ovaj trend brzo se proširio, podstaknut ekspanzijom lanaca manjih teretana, kao što su SoulCycle ili Flywheel Sports. SoulCycle nastao je kao sinteza spininga i motivacionih treninga.

Često se na vožnju bicikla u zatvorenom prostoru upućuje rečju „spining“, iako kompanije izbegavaju upotrebu tog termina. Videvši učinak koji su ostvarile ovakve male teretane sa programom biciklizma u zatvorenom, nekoliko kompanija počelo je da obrće pedale, u nadi da će uspeti da ugrabi bar deo uspeha.

Ideja Stivena Nitkina da osnuje kompaniju koja bi se bavila biciklizmom u zatvorenom nastala je jer je Nitkin bio frustriran činjenicom da nije mogao da obezbedi sebi mesto za svoje omiljene treninge u Njujorku. „Započeli smo pregovore onda kada smo shvatili da je za vreme Božića veoma teško prisustvovati treninzima koji nam se dopadaju“, rekao je jedan od osnivača. „Smatrali smo kako bi bilo zanimljivo doneti ovaj trend u fakultetsko okruženje, gde se nalaze i mladi profesionalci“, rekao je.

Uz finansijsku pomoć male grupe investitora, Nitkin je prošle godine otvorio kompaniju CYC Fitness na dve lokacije, u Ostinu u Teksasu i Medisonu u državi Viskonsin. Ovi gradovi izabrani su jer stavljaju naglasak na fitnes i napredak, kaže Nitkin. Kompanija je prikupila oko 3 miliona dolara i planira da se proširi na bar još dve lokacije, od kojih bi jedna bila u oblasti Njujorškog univerziteta.

Da bi svoju kompaniju učinio posebnom, Nitkin nudi svojim mušterijama nešto što je njemu nedostajalo tokom studentskih dana na Univerzitetu u Merilendu – zdravu alternativu koja bi zamenila kafiće. U njegovoj teretani, kaže Nitkin, „možete upoznati nekog ko ima slična interesovanja kao i vi.“ Cena je takođe prilagođena studentima.

FOTO: Pixabay

Uvoz iz Evrope: biciklizam u vodi

Drugi konkurent je AQUA, kompanija koja je nepokretne bicikle zaronila u bazen dubine oko metar i dvadeset centimetara, dovoljno plitak da gornji deo tela vozača ostane suv. Ester Gotje je na ovu ideju došla u Parizu, gde je i isprobala ovakvu vrstu treninga. Napustila je tadašnji posao i otvorila svoj studio u okolini Menhetna, u aprilu. Ovakve vežbe dobre su za bolove u zglobovima i imaju „... sve prednosti plivanja, ali pritom ne kvasite kosu“, rekla je Gotjeova.

Neki biciklisti imaju problema sa kolenima. „Oni se bave biciklizmom godinama i zaista su zavisni od toga, pa često dolazi do povrede kolena“, rekla je. „Zato dolaze kod nas, jer tu pronalaze kompromis – istovremeno mogu da vežbaju ali i da zaštite svoje zglobove.“

Kompaniju finansira jedan privatni investitor koji ne želi da njegov identitet bude otkriven. Trenutno ovakva teretana postoji na samo jednoj lokaciji, ali Gotjeova želi da se proširi i na Njujork i Los Anđeles. Međutim, da li će sa razvojem kompanija kao što su SoulCycle i Flywheel Sports ubrzo doći do zasićenja na tržištu?

„Mislim da ih u ovom trenutku nema previše“, rekla je Rut Zakerman, jedna od osnivača kompanije Flywheel Sports, kao i kompanije SoulCycle u Njujorku. „Smatram da trenutno ima mesta za sve.“ SoulCycle kombinuje motivacione treninge sa vežbama koje iziskuju mnogo energije.

Flywheel, koji se takođe nalazi u Njujorku, u svom posedu ima 23 studija, a na jesen će otvoriti još sedam. Kompanija ne želi da otkrije koliko novca je prikupila od investitora. Treninzi takođe uključuju vežbe za gornji deo tela uz pomoć tegova.

Kompanija Revolve koja se nalazi u Njujorku priključila se tržištu 2011. godine u decembru, i nalazi se na dve lokacije, a u njoj mogu da treniraju i oni koji vole tradicionalni biciklizam u zatvorenom, ali i oni koji žele veće izazove.

Silvan Garfankl, predsednik kompanije Revolve, rekao je da, uprkos novim ljudima, on ne smatra biciklizam nekim privremenim trendom, već da se razvija brzo i jača, te postaje popularan skoro kao joga. „Složio bih se da se sve više i više ljudi priključuje tržištu“, rekao je. „Pre deset godina, nisu postojali svi ti nezavisni studiji za jogu, a sada, nakon deset godina, na svakom na svakom ćošku možete videti poneki“, zaključio je.


IZVOR: Entrepreneur

Ana je sanjar koji kroz život korača tiho, širom zatvorenih očiju.

***

Pročitajte i:
Kako odabrati najbrži red u supermarketu?
20 „životnih“ zakona koje morate zapamtiti
Energetski napici i zdravlje

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na prevodilacka@iserbia.rs sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI