U čemu su tajne preduzetništva?

FOTO: iSerbia

Ukoliko želite da pokrenete sopstveni biznis, obučete odelo i okušate se u ulozi preduzetnika, potrebno je da sve dobro isplanirate.

1. Informiši se

Potrebno je dobro proučiti svoje okruženje, njegove nedostatke i prednosti. Najbolji način za to je ispitivanje već postojećeg tršta: koja tržišta su prezasićena, a koja nedostaju?

Mišljenje porodice, prijatelja, komšija može biti od presudne važnosti u osmišljavanju ideje. Potrošači su ti koji će održavati biznis i mogu nam pružiti informacije o tome šta bi voleli da imaju u svom okruženju, ili šta ih ometa u svakodnevnim aktivnostma.

Na samom početku, bitno je poći od malih planova, a sanjati o velikim. Zbog toga je potrebno informisati se i o globalnom ekonomskom tržištu i proučiti prethodne uspešne ideje. Biznis koji se pokrene postaće deo regionalnog i nacionalnog tržišta. Potrebno je proširiti vidike.

2. Iskoristi priliku

Razvoj dobre ideje predstavlja samo početnu fazu preduzentičkog procesa. Potrebno je da poslovna ideja postane poslovna prilika. Osnovne karakteristike poslovne ideje su atraktivnost, postojanost i tržišna opravdanost, kao i postojanje velikog broja ljudi koji su zainteresovani za tu ideju. U centru razmišljanja uvek trebaju da se nalaze kupci, njihove želje, potrebe i mogućnosti.

-preduzetnistvo.gif

3. Marketing i brendiranje

Ovo je veoma bitan deo uspešnog biznisa, ponekad i presudan. Marketing dolazi na red pre usavršavanja potencijalnog brenda, jer dobar proizvod ne znači ništa ukoliko prethodno nije kreirana baza potencijalnih klijenata. Da biste ostvarili profit, potrebno je novac prvo uložiti u marketing, a tek kasnije u usavršavanje.

Marketing i brendranje omogućuju kupcima da proizvod dožive kao jedinstven i različit od dosadašnjih. Dobar način da se ulije poverenje među kupce jesu iskrene i dobronamerne izjave dotadašnjih zadovoljnih kupaca. Oblast marketinga i brendiranja nikad ne sme da bude zapostavljena i mora uvek iznova da se obnavlja. Ukoliko je marketing kreativan i biznis je uspešan.

4. Preduzetnički duh

Ideja se može izmeniti, znanje se može steći, veštine se mogu unaprediti, ali preduzetnički duh je ono što razlikuje dobrog i lošeg preduzetnika. On obuhvata razne karakteristike i osobine preduzetnika. Osim preduzimljivosti, kao glavne osobine, potrebno je imati samostalnost, inovativnost, inicijatvu, kreativnost, aktivnost, organizacione sposobnisti i liderstvo.

5. Preduzetnički tim

Ukoliko čovek koji poseduje preduzetnički duh, osmisli dobru ideju i pronađe dobru priliku za njenu realizaciju, nedostaje mu još samo jedna stvar- dobar tim.

Preduzetnički tim treba da čine jednako sposobni i kreativni ljudi koji dele i podržavaju viziju preduzetnika osnivača. Preduzetnički tim mora na dosledan način da radi na ostvarivanju krajnjeg cilja i da teži njegovom uspehu.


Isidora je mlada, ambiciozna i istrajna devojka koja veruje u bolje sutra!