25 odsto svih veb stranica je na WordPress-u

FOTO: Obuke i kursevi

Preveo: Aleksandar Radovanović

Na drugom, odnosno trećem mestu su Joomla i Drupal, platforme koje obuhvataju manje od pet odsto tržišta. Kada se svi saberu, ostaje 57 odsto veb sajtova koji ne koriste nijedan servis.

Met Malenveg (Matt Mullenweg), osnivač i izvršni direktor Automattic-a, firme koja je razvila WordPress, izjavio je u svom : „Činjenica da 57 odsto veb stranica ne koristi nijedan prepoznatljiv sistem za upravljanje sadržajem (CMS – Content Management System) predstavlja veliku priliku i smatram da ima još puno prostora za naš rast (takođe podržava sve ostale CMS-ove otvorenog tipa)“.

_izrada_sajtova.gif

U intervjuu za Marketingland.com, Matijas Gelbman (Matthias Gelbmann) iz W3Techs-a objašnjava:

„Imamo podatke koji ukazuju na to da bi WordPress mogao da se proširi još više. U oktobru, 29,5 odsto novih veb stranica koristilo je WordPress, a novi veb sajtovi obično pokazuju u kom smeru će se celo tržište kretati.

Ukoliko obratimo pažnju na veb stranice koje su nedavno promenile svoju CMS tehnologiju, primetićemo da se ljudi prebacuju sa Joomle, Drupala i Bloggera na WordPress. Postoje i sistemi poput Magenta, Squarespace-a i Shopify-ja koji stiču korisnike koji su prethodno bili na WordPressu. Međutim, taj broj je gotovo zanemarljiv ako se uzme u obzir veličina ukupne korisničke baze WordPressa.

WordPress nije samo najpopularniji CMS, već i najbrže rastući sistem: na svakih 74 sekundi, jedan sajt sa liste od 10 miliona najboljih počne da koristi WordPress. Uporedite ovo sa Shopify-jem, drugim najbrže rastućim CMS-om, koji dobija novi sajt na svaka 22 minuta“, – Gelbman zaključuje.

WordPress je onlajn sistem za upravljanje sadržajem (CMS) koji koristi softver otvorenog koda kako bi pravljenje veb sajta učinio relativno jednostavnim. Ima i teme koje pomažu pri formiranju njegovog izgleda i funkcionalnosti. Postoji preko 40 hiljada dodatnih programa posredstvom kojih se utiče na mogućnosti i funkcije sajta. Takođe, omogućava slobodu korisnicima koji poznaju materiju da napišu sopstvene dodatne programe. Uključene su i mogućnosti poput link menadžmenta, što veb stranicu čini prilagođenom internet pretraživačima.

sajt_za_mobilne_telefone.jpg
FOTO: Inteta

Proteklih godina, ova firma je imala problema. Nekoliko neprimećenih nedostataka je iskorišćeno 2007. i 2008. godine. Ovo je omogućilo napadaču da unese ranjivi kod u formi tajnog ulaza u neka preuzimanja WordPressa 2.1.1. U verziji 2.1.2. problemi su otklonjeni. Ti problemi su, u suštini, dozvoljavali napadačima da unesu svoj softver na veb stranice. WordPress je razvio mehanizam koji dozvoljava česta ažuriranja koja otklanjaju ove nedostatke.

Prvo izdanje WordPress-a pokrenuli su Malenveg i Majk Litl (Mike Little) 27. maja 2003. godine kao ogranak b2/cafelog-a (tip sistema za upravljanje sadržajima). Zajednica programera razvija ovaj CMS, sarađujući putem softvera otvorenog koda. Tu spadaju i volonteri koji imaju pristup novim izdanjima i beta verzijama u cilju njihovog testiranja. Pronađene greške se prijavljuju WordPress-u.

W3Techs je zabeležio kontinuirani rast upotrebe WordPress-a širom mreže, uz odgovarajuće smanjenje broja veb stranica koje ne koriste CMS-ove. Čini se da će WordPress dominirati i u narednom periodu.

IZVOR: smallbiztrends.com


Aleksandar je fudbalski menadžer u penziji, koji povremeno volontira kao stručni konsultant u obližnjoj kladionici.