U svetu gde je konkurencija jača nego ikad pre, proces prodaje postaje sve teži. Mi smo tu da vam pomognemo da budete najbolji u svom poslu i po odličnim cenama prodate svoje proizvode. Ovo su naši saveti kako da postanete nenadmašni prodavci.

FOTO: Derecho mercantil

Prevela: Tijana Vuković

1. Klijent je uvek u pravu

Sigurno ste čuli ovu frazu stotinu ili čak i hiljadu puta, ali da li je primenjujete? Iskustvo je pokazalo da ništa više ne garantuje ponovnu prodaju od zadovoljnog klijenta, tako da sledeći put kada budete sklapali neki posao, zapamtite: Klijent je uvek u pravu! (čak i ako znate da nije)

2. Treba napraviti prostor za napredak

Kao i u svakom međuljudskom odnosu, treba da se potrudite da stignete baš tamo gde želite, bilo da je to srce ili džep vašeg klijenta.

3. Nikad ne spominjite konkurenciju

Nemojte se zavaravati, i loša reklama je, ipak, reklama. Pričanje o proizvodu na negativan način znači u svakom slučaju spomenuti ga kupcu. Najbolji način da izbegnete da se vaš klijent seti da postoje drugi slični ili isti proizvodi kao vaš je da ih ne spominjete.

4. Ne možete prodati ono što ne biste kupili

Kažu da je dobar prodavac u stanju da proda čak i maglu. Ali, po našem mišljenju, nemoguće je prodati proizvod u čiju svrhu nismo apsolutno ubeđeni.

FOTO: Off on commerce day

Zapitajte sami sebe: Da li bih kupio proizvod koji pokušavam da prodam? I bolje bi vam bilo da je odgovor da. Pozivamo vas da pre nego što vaš proizvod stavite u prodaju razmislite koje su njegove prednosti, odnosno šta je ono što ga čini jedinstvenim i najboljim.

5. Budite najbolji, u tome je tajna

Jednostavno je, učite od najboljih! Kako kaže Robin Šarma u svojoj knjizi „Put ka veličanstvenosti“: Postanite Mik Džeger ili Madona svog posla.

6. Razmišljajte na širi način

Razmišljati na širi način znači misliti drugačije. Menjajte, budite kreativni, preuzmite rizik! Osim toga, budite prave vođe jer nezavisno od vašeg položaja možete biti primer drugima. Kažite „ne“ izgovorima i „da“ novim rešenjima.

7. Nov proizvod ima samo jednog pravog konkurenta: ravnodušnost

Ako je vaš proizvod nov, smislite plan prodaje imajući u vidu ovog konkurenta.

8. Neverovatno je koliko daleko možete da stignete uz insistiranje

Biti dobar prodavac znači biti strpljiv, ali i uporan. Stara izreka kaže: „Ko čeka, dočeka!“, a tako je i sa prodajom. Moguće je da se pred vama zatvore mnoga vrata ali nemojte da vas to obeshrabri. Insistirajte!

Podelićemo sa vama jednu tajnu: većina se brzo preda. Vi se nemojte predavati, budite istrajni i stići ćete do svog cilja, u to smo sigurni. Ne dopustite da vaši strahovi budu jači od vaše vere!

FOTO: MODDO

9. Nije stvar u ceni

Sigurno ste se pitali zbog čega postoje satovi koji koštaju jedan dolar i oni od preko 50 hiljada dolara i kako postoje kupci i za jedne i za druge, a u suštini oba imaju istu funkciju. Velika razlika je u tome ko kupuje i šta time želi da dobije: Oni koji kupuju prvi, kupuju predmet koji će im pokazivati vreme dok drugi kupuje prestiž, društveni status, kvalitet…

Isti ovaj slučaj je i sa drugim proizvodima. Umesto da razmišljate o sniženjima za vaše proizvode, mislite o tipu osobe koja će se identifikovati baš sa vašim proizvodom. Napravite svoj proizvod neophodnim!

I za kraj, ne zaboravite:

10. Konkurenciji nikad ne treba želeti zlo!


IZVOR: Gestiopolis

Tijana Vuković

***

Pročitajte i:

Marke proizvoda i odnos potrošača prema njima
Luksuz iz ugla stručnjaka
Menadžer među najpoželjnijim radnim mestima

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi, koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova sa španskog, to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu, CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na radionicaspanski@gmail.com, sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI