iSerbia - Osam stvari koje udaljavalju žene od uspeha
Konkurencija, problemi, usponi i padovi su sastavni deo profesionalnog sveta. Žene lideri se sve više ističu u svim poljima biznisa, a kako bi sav trud i odricanja doveli do uspeha, potrebno je da primenjuju određene savete.

FOTO: Pixabay

Prevela: Natalija Stojankić

Žene se i dalje bore za svoje mesto u poslovnom svetu. Nije lako biti na važnom mestu u firmi i u isto vreme ispuniti sva očekivanja, pored ostalih kulturoloških i društvenih uloga koje žene udaljavaju od profesionalnog uspeha, uzevši u obzir da je sistem uglavnom prilagođen muškarcima.

U nastavku vam predstavljamo osam načina da eliminišete ponašanje koje vas udaljava od uspeha.

Tražite ono što želite

Prema anketi sprovedenoj početkom 2014. godine od strane mreža Citi i LinkedIn, a u kojoj je učestvovalo 1000 zaposlenih žena, jedan od tri najveća problema sa kojima se žene susreću je to što nisu dovoljno plaćene. Međutim, samo jedna od četiri žene je tražila povišicu u 2013. godini. Ukoliko želite promenu, zatražite je! Postoje razlozi zbog kojih je to delotvorno: u istoj anketi se pokazalo da je 75% žena koje su zatražile povišicu, tu povišicu i dobilo.

Ne plašite se da budete pomalo „bezobrazne“

Žene koje su šefice upadaju u začarani krug, jer da bi postigle uspeh moraju biti različite, izuzetne, i, najvažnije, ne smeju se voditi emocijama. Ali, takođe treba da budu pristojne i pristupačne. Mnoge žene ne uspevaju da pronađu balans, tako da nemojte ni pokušavati da to uradite. Umesto toga, donosite pametne odluke, naoružajte se i prionite na posao koji vam je dodeljen i - ne izvinjavajte se nikome.

Ali nemojte biti ni previše agresivne

Često se na poslu susrećete sa „saboterima“ koji misle da će osigurati svoj položaj ako druge spreče da napreduju. Međutim, istraživanja pokazuju da oni koji imaju ulogu mentora, imaju više uspeha u poslu od ostalih. Istraživanje Univerziteta u Ostinu iz 2012. godine je pokazalo da su mentori stekli uvid u svoje jače strane, ali i mane, shvatili određene stvari vezane za profesionalni razvoj i da su, takođe, srećniji. Iz ovoga se može izvući pouka: pokušajte da budete bolji šef u 2017. godini, jer, na kraju krajeva, ipak ne možete raditi sami, već u kolektivu. A tako ćete i mnogo više postići.

Javno iznosite svoja postignuća i ne stidite se uspeha

Prema jednoj studiji objavljenoj u biltenu Ličnost i društvena psihologija, žene su sklonije od muškaraca da prepuštaju svoje poslovne zasluge drugima. Zaustavite se na trenutak. Priznavanje sopstvenih velikih napora pomaže da otvorite mnoga vrata, pruža samopouzdanje drugim ženama i može vam poboljšati celokupno raspoloženje. Osim toga, studija sa Harvarda je otkrila da kada pričate o samom sebi, u mozgu se javlja isti osećaj zadovoljstva kao posle dobrog obroka ili primanja plate.

Brojanje usluga

Bilo da se radi o sitnici, kao što je poziv na kafu, ili nečemu većem, kao što je bavljenje sportom sa kolegama, žene teže da imaju spisak usluga koje su učinile i onih koje su im učinjene. Ali vođenje te liste je bazirano na manipulaciji i može dovesti do stvaranja neprijateljske atmosfere, demotivacije i podele. Osim toga, predstavlja samo gubitak vremena.

FOTO: Pixabay

Prestanite da se izvinjavate zbog uspeha

Žene imaju tendenciju da se plaše ambicija i uspeha više od muškaraca, mada je to uglavnom na podsvesnom nivou. Brine ih misao da nisu zaslužile uspeh i visoku poziciju u firmi, plaše se da će ih uspeh udaljiti od prijatelja i potencijalnih poslovnih partnera i zbog toga ne traže ono što žele. Međutim, ako prestanete da se izvinjavate zbog toga što sledite svoje ciljeve i ostvarujete ih, imaćete veće mogućnosti da nastavite sa uspesima i bićete mnogo srećnije.

Definišite izraz „imati sve“ na sopstveni način

U 2016. godini je bilo dosta reči o ženama koje „mogu da imaju sve“. Ali, možemo li u narednoj godini prestati da stavljamo sve žene u taj kalup? Žene žele različite stvari, i zbog toga je „sve“ potpuno relativno. I to je u redu. Bilo da se radi o tome kako uspeti u poslu i na koji način, to je veoma lična i individualna odluka. Dakle, naučite da donosite samostalne odluke.

Idite kući za vreme večere

Zaista, idite. Ako ne zbog svoje porodice, onda zbog svoje karijere. Istraživanje objavljeno u časopisu Gender&Society pokazalo je da žene koje rade 50 sati nedeljno ili više nisu povećale svoje poslovne uspehe i izglede za napredovanjem, već sasvim suprotno od toga. Uzmite u obzir primer Šeril Sandberg, operativne direktorke u Facebook-u, koja je postala poznata po tome što kreće sa posla u 17:30 kako bi mogla da večera sa decom u 18:00. Za njen uspeh je zaslužna odlučnost da se suprotstavi normi.

FOTO: Pixabay

Poslovne žene imaju pred sobom brojne izazove. Uključivanje žena na liderske pozicije traje tek manje od 50 godina. Potrebno je da naučite da tražite, da budete predvodnice, da pričate o svojim postignućima, da se ne stidite uspeha, da definišete šta zaista želite i da imate razumno radno vreme.

„Niko nije dobio veliku kancelariju tako što je sedeo sa strane, već zato što je sedeo za pregovaračkim stolom. I niko ne dobija unapređenje ako ne misli da zaslužuje uspeh“, kaže Šeril Sandberg.


IZVOR: Gestiopolis

Natalija sanja o čaju u Londonu i sumraku u Parizu

***

Pročitajte i:

Šta ako vam je poslovanje u lošem okruženju?
Kako da „NE“ zvuči kao „DA“
Koliko je harizma važna u potrazi za poslom

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi, koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova sa španskog, to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu, CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na radionicaspanski@gmail.com, sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Komentari

VESTI