Svesni smo da možda nemate novca da angažujete marketinšku agenciju ili da zaposlite marketing menadžera koji bi stručno upravljao Vašom ili reputacijom Vaše firme. To svakako nije znak da se prepustite i ništa ne radite po tom pitanju!

Laž je da je dovoljno da je neki proizvod ili usluga dobar i da će sam postići uspeh. Možda i hoće... Ali kada?!

Stavite na papir koja je to usluga ili proizvod koji prodajte! Ko Vam je ciljna grupa? Taj odgovor je najvažniji prilikom izrade marketing plana. Ako pravite marketing plan ili plan neke marketinške akcije i promašte ciljnu grupu... Samo ćete imati dvostruki gubitak. Izgubićete sredstva u marketing akciji, a nećete pospešiti ponudu.

Kada ste definisali koja je Vaša ciljna grupa, stavite se u njihovu poziciju. Posmatrajte svoj proizvod, uslugu, a sad pogledajte sličan proizvod konkurencije.

Koje su razlike? Da li je Vaš proizvod bolji? Po čemu?

Kada imate odgovore na sva ova pitanja, stavite te posebnosti Vašeg proizvoda na papir i krenite sa razmišljanjem. Kako najbolje upoznati ciljnu grupu sa stvarima koje Vaš proizvod čine posebnim? Nemojte sebi stvoriti pritisak da Vam ta ideja mora sinuti u toku jednog radnog dana. Dozvolite sebi bar desetak dana da razmišljate, da razgovarate sa drugim ljudima, osluškujete druge marketing kampanje. Ono što je bitno je da svaku ideju koju čujete ili koja Vam padne na pamet, zapišete. Koliko god Vam neka od njih delovala smešno, zapišite je!

Prošlo je desetak dana, Vaš papir je pun ideja. Sada je vreme za malo istraživanja i planiranja. Probajte da napravite plan za realizaciju svake od tih ideja. Koliko Vam je vremena potrebno da to realizujete, koliko ljudi, koliko novca? A da li ste sigurni da Vaš plan pogađa Vašu ciljnu grupu? Vreme je za istraživanje. Pitajte ljude oko sebe, ali ne baš one najbliže, njima će se svideti svaka vaša ideja, pitajte one sa kojima ste dobri ali znate da će Vam iskreno reći šta misle o svakoj od tih akcija.

Kada ste dobili sve te informacije, imate dovoljno podataka da usavršite Vaš marketing plan i da u detalj isplanirate korake Vaše akcije i pospešite svoje poslovanje.

Komentari

VESTI